Gå til innhold

Hvorfor går alle sakte?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Jeg føler helt ærlig jeg er den eneste som er en kronisk løper. Jeg har vært slik hele mitt liv. Som barn ble jeg alltid bedt om å gå saktere. Også i dag kan mamma si at jeg må gå saktere fordi det er umulig å holde følge. Jeg gjør det naturlig. Jeg forstår ikke hvordan folk kan gå så sakte. Jeg lider ikke av det, jeg bare legger merke til at veldig få andre er sånn og er en smule redd at jeg vekker oppsikt. Så, hvorfor går du sakte? For meg kjennes det å gå i følge som å ha noen bak seg som står med deg i bånd med bremsen på. Eneste når jeg kan gå sakte er når jeg er påvirket av alkohol.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke folk går sakte og jeg går fort, så vidt sykepleieren klarer å holde følge når vi går tur. Jeg vil bli fort ferdig pga angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (5 timer siden):

Så, hvorfor går du sakte?

Fordi jeg har korte bein. :) Når mannen og jeg går tur så går jeg 3 skritt når han går 2 så jeg får adskillig fler skritt på skrittelleren enn han da! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (5 timer siden):

Så, hvorfor går du sakte? 

Jeg går sakte av tre grunner:

- Jeg er lav, med korte bein
- Jeg er kraftig overvektig
- Jeg har hatt hjertefeil hele livet og aldri hatt sjanse til å bygge opp noen form. 

Selv nå som jeg har trent 3-4 ganger i uka i et halvt år så har jeg fortsatt problemer med å holde følge med '"vanlige" folk. Det har vært et problem hele livet og det er derfor få mennesker jeg sier ja til å gå tur med. Jeg er rett og slett ferdig med å hele tiden gå tre skritt bak folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (54 minutter siden):

Det har vært et problem hele livet og det er derfor få mennesker jeg sier ja til å gå tur med.

Det er en person jeg nekter å gå tur med også, rett og slett fordi hen går alt for fort - og samtidig påstår at hen er i såååå dårlig form! Særlig. Har prøvd skitur med hen en gang, men det er uaktuelt når vedkommende suser avgårde og når jeg omsider, helt utkjørt tar hen igjen så har hen sittet i 5-10 min og slappet av og vil da straks gå videre. Nei, man må velge sine turkamerater med omhu. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (32 minutter siden):

Det er en person jeg nekter å gå tur med også, rett og slett fordi hen går alt for fort - og samtidig påstår at hen er i såååå dårlig form! Særlig. Har prøvd skitur med hen en gang, men det er uaktuelt når vedkommende suser avgårde og når jeg omsider, helt utkjørt tar hen igjen så har hen sittet i 5-10 min og slappet av og vil da straks gå videre. Nei, man må velge sine turkamerater med omhu. :) 

Hehe litt som han ene daten til hun i hjem til jul. :)

 

Jeg er også en som går fort. Jeg gikk fortere før da. Har en dårlig fåt. Men jeg tilpasser meg trmpoet til den jeg går med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (47 minutter siden):

Det er en person jeg nekter å gå tur med også, rett og slett fordi hen går alt for fort - og samtidig påstår at hen er i såååå dårlig form! Særlig. Har prøvd skitur med hen en gang, men det er uaktuelt når vedkommende suser avgårde og når jeg omsider, helt utkjørt tar hen igjen så har hen sittet i 5-10 min og slappet av og vil da straks gå videre. Nei, man må velge sine turkamerater med omhu. :) 

Som regel når folk sier "Jeg er i så dårlig form!" så tenker jeg inni meg at de vet ikke hva dårlig form er en gang. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Som regel når folk sier "Jeg er i så dårlig form!" så tenker jeg inni meg at de vet ikke hva dårlig form er en gang. 😄

Nemlig! Og som et motsvar til @90tallsbarn - Hvorfor går alle så fort? Hva er det så mange stresser sånn med? Hvorfor ikke sette ned tempoet og ta seg tid til å se de små tingene rundt seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg går sånn middels fort. Jeg henger greit på folk som jeg går sammen med, selv om noen ganger er jeg raskest og andre ganger de. Men rett som det er irriterer jeg meg over andre folk, som somler og går sakte, typisk at breier seg slik at man nesten ikke kommer forbi. Dette vil typisk være folk som er i følge på en gangvei, fortau, i en butikk, i kantina el lign, som ikke ser ut til å ta inn over seg at andre har lyst til å gå fortere og dermed passere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

 Har prøvd skitur med hen en gang, men det er uaktuelt når vedkommende suser avgårde og når jeg omsider, helt utkjørt tar hen igjen så har hen sittet i 5-10 min og slappet av og vil da straks gå videre. Nei, man må velge sine turkamerater med omhu. :) 

Ja, man må velge sine turkamerater med omhu 🙂 Jeg skjønte folk har veldig ulik tilnærming av hva som er en fin skitur en gang jeg skulle være med noen venninner. Jeg er vant til å tenke på skitur som en naturopplevelse - på med tykk ullgenser og utrustet for rastepause utendørs. Jeg har (selvsagt) god, gammeldags rød anorakk med store lommer til ekstra votter etc. Så kom disse andre damene og var det jeg vil kalle svært tynnkledt, med skijakker med innsving i sidene og bare en tynn ulltrøye under. Ikke bare var rastepause utendørs fullstendig utelukket, men de rente på i full fart! Hvis det ble en ørliten pause for å vente på noen som halset bak og strevde med å holde følge, så ble de jo selvsagt kalde og måtte skynde seg videre slik at en stakkars med full ullmundur ikke fikk pustet på i det hele tatt. 😆 Og så kom vi fram til rastestedet, hvor man kunne gå inn i en peisestue. Da satt de der og snakket om hvor deilig det var å få igjen varmen i kroppen, mens jeg strippet ned nesten til BH'en. Etter den turen tenkte jeg at folk ikke bare kan invitere med på "skitur" uten å komme med nærmere spesifikasjon på hva DE mener med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
slabbedask skrev (18 minutter siden):

Mer irriterende med folk som går flere i bredden og ikke tenker på at andre skal forbi.

Det også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

morsan skrev (46 minutter siden):

Ja, man må velge sine turkamerater med omhu 🙂 Jeg skjønte folk har veldig ulik tilnærming av hva som er en fin skitur en gang jeg skulle være med noen venninner. Jeg er vant til å tenke på skitur som en naturopplevelse - på med tykk ullgenser og utrustet for rastepause utendørs. Jeg har (selvsagt) god, gammeldags rød anorakk med store lommer til ekstra votter etc. Så kom disse andre damene og var det jeg vil kalle svært tynnkledt, med skijakker med innsving i sidene og bare en tynn ulltrøye under. Ikke bare var rastepause utendørs fullstendig utelukket, men de rente på i full fart! Hvis det ble en ørliten pause for å vente på noen som halset bak og strevde med å holde følge, så ble de jo selvsagt kalde og måtte skynde seg videre slik at en stakkars med full ullmundur ikke fikk pustet på i det hele tatt. 😆 Og så kom vi fram til rastestedet, hvor man kunne gå inn i en peisestue. Da satt de der og snakket om hvor deilig det var å få igjen varmen i kroppen, mens jeg strippet ned nesten til BH'en. Etter den turen tenkte jeg at folk ikke bare kan invitere med på "skitur" uten å komme med nærmere spesifikasjon på hva DE mener med det. 

Jeg liker best å gå skitur sammen med mannen min, han går like sakte som meg. :) Og jeg liker å tusle rolig avgårde, se på rypespor og revespor og beundre naturen og kose meg - ikke halse avgårde med tunga langt nedpå brystet og ikke se snurten av naturen rundt meg fordi det svartner for øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Everybody skrev (20 minutter siden):

Jeg går forbi alle.

Jeg også. Men du er enig i at de fleste går sakte med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (21 timer siden):

Jeg liker best å gå skitur sammen med mannen min, han går like sakte som meg. :) Og jeg liker å tusle rolig avgårde, se på rypespor og revespor og beundre naturen og kose meg - ikke halse avgårde med tunga langt nedpå brystet og ikke se snurten av naturen rundt meg fordi det svartner for øynene.

Ja takk, begge deler 😊
Jeg liker å holde bra tempo på ski, da får jeg utnyttet min relativt gode teknikk, det fordrer en viss fremdrift. Men jeg liker samtidig å nyte naturen rundt meg og tar relativt ofte korte pauser. Det er mange måter å nyte skiturer.

Til @morsan, tror ikke jeg ville avtalt skitur med noen jeg ikke kjente godt uten å avklare forventninger og ambisjonsnivå i forkant, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (På 22.2.2023 den 8.58):

Ja takk, begge deler 😊
Jeg liker å holde bra tempo på ski, da får jeg utnyttet min relativt gode teknikk, det fordrer en viss fremdrift. Men jeg liker samtidig å nyte naturen rundt meg og tar relativt ofte korte pauser. Det er mange måter å nyte skiturer.

Til @morsan, tror ikke jeg ville avtalt skitur med noen jeg ikke kjente godt uten å avklare forventninger og ambisjonsnivå i forkant, nei.

Kjenner dem jo godt sånn ellers, men første gang jeg gikk på skitur med dem 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...