Gå til innhold

Dere som er motstandere av wokebevdgelsen. Hva tenker dere om Sophie Elise


Kashmir-

Anbefalte innlegg

og ønsket ekstremt mange har om å kansellere henne? Jeg diskuterte dette med noen i dag. De var for at hun skulle miste jobben i NRK, men er mot woke ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er muligens feil person å spørre, for jeg har generelt store problemer med influensere, bloggere og andre som bare er "kjent for å være kjent". Medier er regulert av Vær Varsom-plakaten og PFU. Hadde ikke SE fått vise seg gjennom sosiale medier, så hadde ingen sett denne lille posen og hennes relativt hjernedøde utsagn. Men det er kanskje en annen diskusjon.

Jeg har ikke et spesifikt ønske om å kansellere henne, noe mer enn jeg har et generelt ønske om at bloggere og influensere skal få en vesentlig lavere innflytelse på samfunn, trender og offentlig taletid. De kan ikke stoppes fra å ha tilhengere. Men de kan stoppes fra nyhetenes interesse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (4 minutter siden):

Jeg er muligens feil person å spørre, for jeg har generelt store problemer med influensere, bloggere og andre som bare er "kjent for å være kjent". Medier er regulert av Vær Varsom-plakaten og PFU. Hadde ikke SE fått vise seg gjennom sosiale medier, så hadde ingen sett denne lille posen og hennes relativt hjernedøde utsagn. Men det er kanskje en annen diskusjon.

Jeg har ikke et spesifikt ønske om å kansellere henne, noe mer enn jeg har et generelt ønske om at bloggere og influensere skal få en vesentlig lavere innflytelse på samfunn, trender og offentlig taletid. De kan ikke stoppes fra å ha tilhengere. Men de kan stoppes fra nyhetenes interesse.

 

Jeg ser heller ikke den store nytten vi skal ha av mange influensere, men jeg aksepterer at det er en kultur for det og da spesielt blant unge. Det har vel ikke skjedd i historien av en foreldregenersjon har heiet på idealer og idoler unge har 🙂

Jeg syns bare at det er veldig bemerkelsesverdig at så mange krever at NRK avslutter samarbeidet og at folk nærmest hyller Rema som jo faktisk har stoppet salg av produkter hennes. Det blir en veldig dobbeltmoralisme her. Påfallende også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg ser heller ikke den store nytten vi skal ha av mange influensere, men jeg aksepterer at det er en kultur for det og da spesielt blant unge. Det har vel ikke skjedd i historien av en foreldregenersjon har heiet på idealer og idoler unge har 🙂

Jeg syns bare at det er veldig bemerkelsesverdig at så mange krever at NRK avslutter samarbeidet og at folk nærmest hyller Rema som jo faktisk har stoppet salg av produkter hennes. Det blir en veldig dobbeltmoralisme her. Påfallende også. 

Jeg vil vel kanskje si at jeg hyller enhver som tar avstand fra henne, men ikke på grunn av denne saken. Det er på grunn av min generelle skepsis til at noen skal være en såpass markant stemme i samfunnet bare på bakgrunn at hun har lagt silikon i rumpa si.

Uten sammenligning for øvrig: Jeg liker Iron Maiden og Metallica som står på en scene og lager bra show og framfører musikk. Jeg liker ikke Alan Walker som står og vifter med armene og spiller av musikk fra en PC. Det er noe med det samme. Jeg liker kvalitet og respekterer folk fordi de gjør seg fortjent til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt sett motstander av at ryggmarkrefleksen når noen gjør noe galt er "kanseller dem!" Det er hele prinsippet der jeg misliker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ‘kansellere’ noen er slik jeg tolker det, å ikke gi taleplass eller handlingsrom til noen fordi du misliker holdingene eller budskapet deres. Dette går under intoleranse og manglende ytringsfrihet. 

Å bruke begrepet til omfatte alle former for fordømming og konsekvenser blir for søkt.
I tilfellet SE og hennes siste stunt, som kan tolkes som å framsnakke rusbruk, er det ikke mennesket SE som blir kansellert, men atferden hennes. Samme med Hadia Taijik og pendlerbolig-saken: Det var handlingene hennes som fikk konsekvenser, uten at dermed mennesket HT ble kansellert. 

Anonymkode: 7efd5...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2

Hun virker veldig grunn. Men overfladiske folk må få uttale seg de og. Jeg er ikke for å kansellere henne. Men man tenker sitt om hvor dumt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å ‘kansellere’ noen er slik jeg tolker det, å ikke gi taleplass eller handlingsrom til noen fordi du misliker holdingene eller budskapet deres. Dette går under intoleranse og manglende ytringsfrihet. 

Å bruke begrepet til omfatte alle former for fordømming og konsekvenser blir for søkt.
I tilfellet SE og hennes siste stunt, som kan tolkes som å framsnakke rusbruk, er det ikke mennesket SE som blir kansellert, men atferden hennes. Samme med Hadia Taijik og pendlerbolig-saken: Det var handlingene hennes som fikk konsekvenser, uten at dermed mennesket HT ble kansellert. 

Anonymkode: 7efd5...394

Nå vil ekstremt mange at NRK skal avslutte samarbeidet. Rema har utsatt/stoppet lanseringen av produktet hennes. Det er akkurat det som er ønsket om kansellering. Ingen blir kansellert uten at det ligger en viss adferd bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Hva har SE med woke? Jeg skal svare. Bare lurer på hun har å gjøre med woke 

Ingenting, og det er litt av det som er oppsiktsvekkende. Folk vil at hun skal miste avtaler og fortjeneste på ulike måter kun fordi hun gjør noe de ikke liker. Motstanderne av woke er mot dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ingenting, og det er litt av det som er oppsiktsvekkende. Folk vil at hun skal miste avtaler og fortjeneste på ulike måter kun fordi hun gjør noe de ikke liker. Motstanderne av woke er mot dette. 

Ikke liker? Hun fronter vel lovbrudd. Det er noe annet.

Anonymkode: 529dd...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ingenting, og det er litt av det som er oppsiktsvekkende. Folk vil at hun skal miste avtaler og fortjeneste på ulike måter kun fordi hun gjør noe de ikke liker. Motstanderne av woke er mot dette. 

Jeg har ikke behov for at hun kanselleres. Woke derimot, kan kanselleres. Jeg vil heller ha kokain enn woke.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke liker? Hun fronter vel lovbrudd. Det er noe annet.

Anonymkode: 529dd...b7f

Jaja, men det er mer at folk tror at andre folk ikke kan tenke selv og dermed gir SE skylden for å påvirke. Det gir også en mulighet til pk’ene å vise sin politisk korrekte side, for å imponere andre idioter uten egne meninger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke liker? Hun fronter vel lovbrudd. Det er noe annet.

Anonymkode: 529dd...b7f

Fronter, hva betyr det? Dessuten så handler det om hva man misliker. Hatefulle ytringer og diskriminering er også forbudt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Fronter, hva betyr det? Dessuten så handler det om hva man misliker. Hatefulle ytringer og diskriminering er også forbudt. 

Grensa mellom hatefulle yt og ærlighet er snart borte, takket være woke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Grensa mellom hatefulle yt og ærlighet er snart borte, takket være woke.. 

Det er en annen diskusjon. Hva du betrakter som greit og ikke ang det har ingenting med loven å gjøre. Den er som den er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Fronter, hva betyr det?

🙄

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Dessuten så handler det om hva man misliker. Hatefulle ytringer og diskriminering er også forbudt. 

Svært lite av det woke-folka drar frem bryter lovverket. Narkotika-bruk ER forbudt. 

Anonymkode: 529dd...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🙄

Svært lite av det woke-folka drar frem bryter lovverket. Narkotika-bruk ER forbudt. 

Anonymkode: 529dd...b7f

Jeg har spurt her inne hva det er folk gjerne vil ytre som de ikke kan. Den ene som svarte hadde full aksept for å ytre det han vil, ingen andre svarte. Noen er blitt kansellert for å utøve vold, noe man ikke mener skal føre til kansellering. Det er forbudt. Hatefulle ytringer har også folk blitt kansellert for.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen viktig ting er at Sophie Elise heller ikke sto med noe annet enn kamera i hånden. Hadde hun tatt bilde av at hun selv snortet og skrever at hun anbefaler andre å gjøre det, så ville saken vært en helt annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

En annen viktig ting er at Sophie Elise heller ikke sto med noe annet enn kamera i hånden. Hadde hun tatt bilde av at hun selv snortet og skrever at hun anbefaler andre å gjøre det, så ville saken vært en helt annen. 

Du får lese teksten til bildet og gruble litt hva det impliserer. 

Anonymkode: 529dd...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...