AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 Del Skrevet 28. februar 2023 Før helga ble mitt team og jeg beskyldt for noe vi ikke har gjort: spredd ting som ikke skulle komme ut. I går ble vi konfrontert med dette nok en gang. Vi innså med det hvor falsk en person er, en person som er lett å betro seg til og som fremstår som trygg osv. Jeg føler jeg ikke kan stole på noen og fikk en påminnelse om det. Vi har ikke spredt noe, men det er den person som fremstår som trygg osv som har gjort det og legger skylden på oss. Dette kan få alvorlige konsekvenser (brudd på taushetsplikt). Jeg er noen ganger plaget med psykosomatiske ting. Når jeg blir utrygg kan jeg få plager nedentil av alle ting. Dette er bekreftet at det er «psykisk» av leger og spesialister etter undersøkelser. Under oppveksten var det et mareritt, det var grusomt å være sammen med andre, og jeg stengte meg inne. Det går bra «idag», jeg takler det ved å ignorere følelser. Men hvorfor iall verden nedetil? Er det pga incest og masse utrygghet hjemme og på skolen der jeg ikke stolte på noen? Er det sånn psykosomatiske plager oppstår? Anonymkode: bde21...f55 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471469-psykosomatiske-plager-noen-som-vil-forklare/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 28. februar 2023 Del Skrevet 28. februar 2023 Jeg tenker at vi ikke er "delt opp" i en kropp og en psyke - jeg tror det er viktig å huske på at det henger sammen, både i psykologisk forstand, og rent fysisk der stimulerende nerver utgår fra hjernen og påvirker så godt som alle organer vi har. Det som er litt interessant, er hvilke organer som i størst grad blir rammet. Jeg tror du er inne på noe når du skriver om vonde opplevelser fra tidligere - jeg tror også frykten for å få plager i det gjeldende organ er med på å forsterke. For min del opplever jeg mer hjertebank ved stress - men andre igjen kan få andre symptomer (eksempel fra mage-tarm, kvalme og diare, fra urinveier hyppig vannlating, noen får hodepine pga stramme muskler, noen får impotens, osv.). Jeg tror det er helt normalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471469-psykosomatiske-plager-noen-som-vil-forklare/#findComment-4150814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 Del Skrevet 28. februar 2023 ISW skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at vi ikke er "delt opp" i en kropp og en psyke - jeg tror det er viktig å huske på at det henger sammen, både i psykologisk forstand, og rent fysisk der stimulerende nerver utgår fra hjernen og påvirker så godt som alle organer vi har. Det som er litt interessant, er hvilke organer som i størst grad blir rammet. Jeg tror du er inne på noe når du skriver om vonde opplevelser fra tidligere - jeg tror også frykten for å få plager i det gjeldende organ er med på å forsterke. For min del opplever jeg mer hjertebank ved stress - men andre igjen kan få andre symptomer (eksempel fra mage-tarm, kvalme og diare, fra urinveier hyppig vannlating, noen får hodepine pga stramme muskler, noen får impotens, osv.). Jeg tror det er helt normalt. Ja, dette gir så absolutt mening. Dvs jeg reagerer på stress og utrygghet på samme idag måte som jeg reagerte på stress da jeg vokste opp. Tusen takk for forklaring, dette har jeg lurt på mange ganger Anonymkode: bde21...f55 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471469-psykosomatiske-plager-noen-som-vil-forklare/#findComment-4150816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 Del Skrevet 28. februar 2023 ISW skrev (11 timer siden): Jeg tenker at vi ikke er "delt opp" i en kropp og en psyke - jeg tror det er viktig å huske på at det henger sammen, både i psykologisk forstand, og rent fysisk der stimulerende nerver utgår fra hjernen og påvirker så godt som alle organer vi har. Det som er litt interessant, er hvilke organer som i størst grad blir rammet. Jeg tror du er inne på noe når du skriver om vonde opplevelser fra tidligere - jeg tror også frykten for å få plager i det gjeldende organ er med på å forsterke. For min del opplever jeg mer hjertebank ved stress - men andre igjen kan få andre symptomer (eksempel fra mage-tarm, kvalme og diare, fra urinveier hyppig vannlating, noen får hodepine pga stramme muskler, noen får impotens, osv.). Jeg tror det er helt normalt. Idag fikk jeg sjokk da jeg var på jobb. Jeg ble sendt hjem. På vei hjem fikk jeg brått sterke magesmerter, akkurat likt som omgangssyken. Jeg ville også kaste opp (noe jeg ikke gjorde, jeg kontrollerte det). Regner med det også har en sammenheng som du beskriver. Anonymkode: bde21...f55 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471469-psykosomatiske-plager-noen-som-vil-forklare/#findComment-4151094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.