Gå til innhold

Kan det være at fastlegen gav meg en advarsel?

Anbefalte innlegg

Jeg mistet fastlegen min for noen måneder tilbake og fikk automatisk tildelt en ny. Har aldri vert på time hos han, så jeg vet ikke hvordan han er. Men på siste timen jeg hadde med den forrige fastlegen så sa han at jeg bare måtte bytte dersom jeg ikke likte han nye også gav han meg  navnet på en lege med ledig plass som han tenkte jeg kunne bytte til. Også sa han at han vil at jeg skulle bli godt ivaretatt.

Anonymkode: 5ecb7...af4

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg mistet fastlegen min for noen måneder tilbake og fikk automatisk tildelt en ny. Har aldri vert på time hos han, så jeg vet ikke hvordan han er. Men på siste timen jeg hadde med den forrige fastlegen så sa han at jeg bare måtte bytte dersom jeg ikke likte han nye også gav han meg  navnet på en lege med ledig plass som han tenkte jeg kunne bytte til. Også sa han at han vil at jeg skulle bli godt ivaretatt.

Virker nesten slik.

Anonymkode: f69d3...7a5

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 0.38):

Virker nesten slik.

Anonymkode: f69d3...7a5

Kashmir skrev (På 1.3.2023 den 2.03):

Ja. 

Hva gjør jeg? Bytte fastlege med en gang eller  vente til jeg har blitt bedre kjent med han jeg har for å vurdere han ordentlig?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva gjør jeg? Bytte fastlege med en gang eller  vente til jeg har blitt bedre kjent med han jeg har for å vurdere han ordentlig?

Jeg syns du skal bytte til han legen din tipset om. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg ville byttet med en gang.

Anonymkode: 9b641...268

AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 0.09):

Det er ikke nødvendigvis at dette trenger å handle om deg som person - jeg vet ikke. Det er vår første tanke, men det kan være nyttig å tenke om det finnes andre årsaker enn at legen ikke ville ha deg på sin liste? Skulle han redusere sin pasientliste og at det ble et tilfeldig utvalg? Skulle han selge sin fastlegepraksis?

Jeg tenker at uansett hadde du en lege som ønsket deg ditt beste. Ikke nødvendigvis en "trussel". Men et ønske om "lykke til på veien videre og jeg ønsker deg alt godt videre".

Han kunne ha valgt å fordufte og du bli overført til en annen lege uten forklaring - det hadde vært å ikke bry seg om deg.

Jeg ville selv ha tatt en time hos den nye legen og vurdert han. Fastleger er det ikke flust av nå, og man får kun to bytter i løpet av ett år. Mulig den usette legen er en svært god lege?

AnonymBruker

@Eva Sofie

Jeg tror du misforstod TS litt. Ikke at legen «kvittet seg» med ts og at det er sårt - men at legen når han skulle slutte gav henne tips om annen lege. På tross av at noen skulle overta listen hans. Altså om det tipset var en «advarsel» om at han trodde denne legen var en bedre lege for TS enn den som automatisk overtar henne ellers.

Anonymkode: e3ace...096

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

@Eva Sofie

Jeg tror du misforstod TS litt. Ikke at legen «kvittet seg» med ts og at det er sårt - men at legen når han skulle slutte gav henne tips om annen lege. På tross av at noen skulle overta listen hans. Altså om det tipset var en «advarsel» om at han trodde denne legen var en bedre lege for TS enn den som automatisk overtar henne ellers.

Aha, det kan godt være ja - takk for oppklaringen om jeg rotet meg inn på naboens jorde, som jeg sier... Men om så forholdt seg, ville jeg vel ikke sett på det som en trussel, men samme det...

Det var uansett mine tanker, og TS får take it or leave it etter eget ønske... 😍

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Aha, det kan godt være ja - takk for oppklaringen om jeg rotet meg inn på naboens jorde, som jeg sier... Men om så forholdt seg, ville jeg vel ikke sett på det som en trussel, men samme det...

Det var uansett mine tanker, og TS får take it or leave it etter eget ønske... 😍

Ja, absolutt og det var et veldig godt svar i så måte - var på ingen måte ment som kritikk 😊(er ingen andre her inne som har gitt meg like mye å tenke på som du, du skulle bare visst hvor mye det betyr for meg og sikkert mange andre at du tar deg tid til så utfyllende svar fulle av empati og innsikt ❤️)

AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 0.09):

Jeg ville tolket dette som en helt generell beskjed og at det ikke hadde noe med legen du har fått tildelt å gjøre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...