AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 Del Skrevet 1. mars 2023 På mandag har jeg bestemt meg for at jeg endelig skal ta meg sammen. Grunnen til det er at jeg de siste 2 ukene bare har spist usunt, og i tillegg mye mat. Har gått opp 3 kg (og jeg er allerede overvektig). Har vel en spiseforstyrrelse og i tillegg har jeg hatt det vanskelig og vondt, noe som har gjort det tilnærmet umulig å slutte. Men på mandag håper jeg da altså på å virkelig, endelig klare det. Jeg har jo i lengre perioder spist sunt og veldig lite, så jeg skal nok klare det nå også. Bare at målet nå er å spise normalt da. Fra i dag og frem til mandag tenker jeg å gradvis endre det. Som i dag skal jeg lage og spise en sunn middag. I tillegg til isen og sjokoladen jeg har spist da. Jeg har ikke mer usunn mat igjen i huset nå (når jeg først kjøper inn så forsvinner alt med en gang, klarer aldri ha noe liggende). Så målet frem til mandag er å unngå å kjøpe mer. Og neste uke begynner da altså på ordentlig. Da blir det bare forholdsvis sunn mat også godteri på lørdager. Noen som har tips til hvordan dette skal gå så bra som mulig? Anonymkode: 6101f...ca8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471517-p%C3%A5-mandag-har-jeg-bestemt-meg-for-at-jeg-endelig-skal-ta-meg-sammen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 1. mars 2023 Del Skrevet 1. mars 2023 Jeg synes du har en grei plan på hvordan. Men hva med "hvorfor trenger jeg dette?" Hva gjør du når de vonde følelsene kommer? Det tenker jeg på selv nå. For jeg også prøver å ta meg sammen. Kan det hjelpe deg å skrive? Opprette dagbok her på forumet hvis du er komfortabel med det? Eller skrive i en egen fysisk bok? Fordelen med å gjøre det her på forumet er jo støtten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471517-p%C3%A5-mandag-har-jeg-bestemt-meg-for-at-jeg-endelig-skal-ta-meg-sammen/#findComment-4151347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 Del Skrevet 1. mars 2023 Glitter skrev (30 minutter siden): Jeg synes du har en grei plan på hvordan. Men hva med "hvorfor trenger jeg dette?" Hva gjør du når de vonde følelsene kommer? Det tenker jeg på selv nå. For jeg også prøver å ta meg sammen. Kan det hjelpe deg å skrive? Opprette dagbok her på forumet hvis du er komfortabel med det? Eller skrive i en egen fysisk bok? Fordelen med å gjøre det her på forumet er jo støtten. Ja, man burde nok stille seg det spørsmålet om hvorfor man trenger det. Er så lett å bare gå rett til overspising når man kjenner på noe, uten at man engang har tenkt over hva det er og hvorfor. Og takk for tips. Jeg har opprettet en anonym dagbok nå 😊 Anonymkode: 6101f...ca8 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471517-p%C3%A5-mandag-har-jeg-bestemt-meg-for-at-jeg-endelig-skal-ta-meg-sammen/#findComment-4151355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.