Gå til innhold

Autisme vs ADHD, hva skaper med problemer i livet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Autisme er mer omfattende. 

Adhd handler vel bare om dårlig konsentrasjon og hyperaktiv og snakkesalig. 

Anonymkode: 6bd2a...093

Det er ganske så omfattende for noen med ADHD også. Min sønn har trengt vedtak om ekstra ressurs i klassen mange timer I uken hele skolegangen hans. 

UtakknemligDiva

Ja. «Hva er verst?». Jeg vet ikke lenger, for jeg synes noen ganger at begge diagnosene for min del er noe tull. Jeg oppfyller heller ikke særlig de typiske kravene til Asperger lenger. Enkelte mener (en av de få som vet om diagnosene) sier at det er mulig jeg heller burde fått engstelig unnvikende pf. 
Denne er jo lik asd på mange områder. 

Jeg vil nok likevel si at den autistiske delen er verst. 
Så har vi de som sier at det er positivit med asd ved aiden av adhd fordi da blir du ikke så impulsiv og har kontroll over deg selv, siden du lett reflekterer over ting. Mens andre sier at adhd er positivt i tillegg når du har asd fordi da kan det dempe enkelte autistiske symptom.. begge kan føre til at man lærer sakte og dårlig om noe er uinteressant. Men nå er jeg tydeligvis slik at ting jeg føler virker veldig kjedelig i starten plutselig kan bli en veldig stor interesse for meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...