Gå til innhold

Forsov meg til Litium dose, hvordan gjøre det nå?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker å ta Litium 0815 og 2015. I dag forsov jeg meg og tok den 0945. Går det bra å da ta kveldsdosen som normalt 2015 eller skal jeg forskyve det til feks kl 21? 

Også lurer ieg på om det er Litium som gjør meg så passiv, initiativløs (sluttet å trene, vil helst ikke ha ungene, klarer ikke holde orden rundt meg osv) ja egentlig et funksjonsnivå som ligner meg under alvorlig depresjon, men jeg føler meg jo bare litt deprimert. Eller er jeg mer deprimert enn jeg tror, men at Litium dekker over det?

Fortsetter under...

stjernestøv
Glitter skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker å ta Litium 0815 og 2015. I dag forsov jeg meg og tok den 0945. Går det bra å da ta kveldsdosen som normalt 2015 eller skal jeg forskyve det til feks kl 21? 

Også lurer ieg på om det er Litium som gjør meg så passiv, initiativløs (sluttet å trene, vil helst ikke ha ungene, klarer ikke holde orden rundt meg osv) ja egentlig et funksjonsnivå som ligner meg under alvorlig depresjon, men jeg føler meg jo bare litt deprimert. Eller er jeg mer deprimert enn jeg tror, men at Litium dekker over det?

Kjenner en som går på litium, han har svingninger både opp og ned. Nå er han inne i en depressiv fase og bruker lyslampe for å se om det hjelper. Jeg tror ikke medisiner virker så godt på folk, man blir syk uansett. 

stjernestøv skrev (16 minutter siden):

Kjenner en som går på litium, han har svingninger både opp og ned. Nå er han inne i en depressiv fase og bruker lyslampe for å se om det hjelper. Jeg tror ikke medisiner virker så godt på folk, man blir syk uansett. 

Okei. Ja, men hvis jeg er ganske deprimert nå så er det rart at følelsene mine ikke er like deprimert som kroppen og funksjonsnivået mitt. Det er en merkelig tilstand å være i. Forvirrende. Jeg har samme funksjonsnivå som når jeg er alvorlig deprimert, men verken føler meg, eller ville blitt oppfattet i samtale av psykiatrien som så deprimert. 

Derfor lurer jeg på om jeg er deprimert eller om det kan være bivirkning fra Litium som gjør meg sånn. 

stjernestøv
Glitter skrev (8 minutter siden):

Okei. Ja, men hvis jeg er ganske deprimert nå så er det rart at følelsene mine ikke er like deprimert som kroppen og funksjonsnivået mitt. Det er en merkelig tilstand å være i. Forvirrende. Jeg har samme funksjonsnivå som når jeg er alvorlig deprimert, men verken føler meg, eller ville blitt oppfattet i samtale av psykiatrien som så deprimert. 

Derfor lurer jeg på om jeg er deprimert eller om det kan være bivirkning fra Litium som gjør meg sånn. 

Ok det må nok @ISW eller @kupton svare på. 

Steinriverton
10 minutes ago, Glitter said:

Det du kanskje må tenke på er om livet totalt sett er bedre nå enn før du begynte på Lithium? Noe er bedre, noe er verre virker det som. Men er livet ditt totalt sett bedre nå sett ut fra ditt ståsted?

Steinriverton skrev (46 minutter siden):

Det du kanskje må tenke på er om livet totalt sett er bedre nå enn før du begynte på Lithium? Noe er bedre, noe er verre virker det som. Men er livet ditt totalt sett bedre nå sett ut fra ditt ståsted?

Det er et godt spørsmål som jeg ikke er sikker på. Tror jeg må gå på medisinen over lenger tid for å kunne vurdere det. Det har absolutt vært en del turbulens i det siste, men det skyldes nok verken medisinen eller depresjonen tror jeg. 

Jeg svingte mye inn og ut av depresjon før medisinen, men jeg hadde mer initiativ og lyst i meg bortsett fra da jeg var på mitt verste. Jeg vet ikke hva som er å foretrekke. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...