Gå til innhold

Hente medisiner på apoteket en gang i uka?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mulig å hente medisiner på apoteket en gang i uka, sant? Mener jeg har lest her inne at flere gjør dette. (Grunnen er fare for overdose). Jeg snakket med hu ene i teamet jeg følges opp av og hun hadde aldri hørt om det før? Er det ikke alle apotek som tilbyr det kanskje?
(Grunnen til at jeg ikke ønsker hjemmesykepleien er at de er så uforutsigbare på tid, noe jeg skjønner veldig godt men som likevel er veldig upraktisk for meg. Orker ikke være hjemme hele kvelden bare for å vente).

Anonymkode: fb1e6...a94

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Det er fastlegen som bestemmer dette. Da skriver han det på resepten også må du velge ett apotek som oppbevarer og teller opp medisinen din. :)

Flott. Håper jeg får den løsningen da 🙂

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er mulig å hente medisiner på apoteket en gang i uka, sant? Mener jeg har lest her inne at flere gjør dette. (Grunnen er fare for overdose). Jeg snakket med hu ene i teamet jeg følges opp av og hun hadde aldri hørt om det før? Er det ikke alle apotek som tilbyr det kanskje?
(Grunnen til at jeg ikke ønsker hjemmesykepleien er at de er så uforutsigbare på tid, noe jeg skjønner veldig godt men som likevel er veldig upraktisk for meg. Orker ikke være hjemme hele kvelden bare for å vente).

Tror du kan hente multidose for en uke om gangen på apotek, men det koster litt. Jeg ble spurt om jeg ville ha det slik istedenfor hjemmesykepleien da jeg ville avslutte den. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (5 minutter siden):

Tror du kan hente multidose for en uke om gangen på apotek, men det koster litt. Jeg ble spurt om jeg ville ha det slik istedenfor hjemmesykepleien da jeg ville avslutte den. 

Husker du hvor mye det koster? Hjemmesykepleien er jo gratis så kanskje verdt det. 

Annonse

AnonymBruker
aa-k-j skrev (12 timer siden):

Nei det kan du spør apoteket om. De burde vite det. 

Glitter skrev (59 minutter siden):

Det er ikke multidose jeg får. De bare teller opp medisinen og legger i zip-lock pose også legger jeg selv l dosett når jeg kommer hjem. Det er en liten arbeidspris, men den er liten. Ikke mer enn 100 i mnd i hvert fall. 

Fikk vite nå at det koster mellom 150-200 kr per gang 😨 I verste fall blir det jo 400 kr måneden(!) ettersom jeg må hente ut hver 2 uke.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk vite nå at det koster mellom 150-200 kr per gang 😨 I verste fall blir det jo 400 kr måneden(!) ettersom jeg må hente ut hver 2 uke.

Var det multidose? For den ordningen jeg har som ikke er multidose koster 50 kr i arbeidspris bare. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Var det multidose? For den ordningen jeg har som ikke er multidose koster 50 kr i arbeidspris bare. 

Multidose ja. Skulle jo egentlig tro det var billigere motsatt? For multidose er jo bare å rive av en rull og uten multidose må de jo telle og dele opp pakningene? Skjønner ikke helt...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Multidose ja. Skulle jo egentlig tro det var billigere motsatt? For multidose er jo bare å rive av en rull og uten multidose må de jo telle og dele opp pakningene? Skjønner ikke helt...

Koster jo penger å produsere multidosen da. Ikke bare å rive fra en rull. Rullen har jo blitt laget et sted. 

Det går mye fortere å bare telle opp medisiner for 14 dager og legge i en pose. Er bare å telle 28 piller av den, 42 av den og 14 av den. Går fort. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...