Gå til innhold

Manglende empati- følelseskald?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kashmir skrev (20 minutter siden):

Hm

Nei, da kan det jo være dissosiasjon? Jeg har opplevd mye bråk og vold,  men jeg forblir helt rolig i slike situasjoner. Folk tror jeg er veldig avbalansert og har kontroll. Det er ikke det. Jeg melder meg rett og slett ut, og gjør det praktiske som må gjøres. 

Er det dissosiasjon når det ikke er noen reaksjon? Jeg dissosierte under deler av traumene når de pågikk, men som oftest ikke. Men tenker egentlig ikke det er dissosiasjon nå? Men jeg har egentlig aldri forstått dette med dissosiasjon som skjer etter at man har opplevd et traume

Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Er det dissosiasjon når det ikke er noen reaksjon? Jeg dissosierte under deler av traumene når de pågikk, men som oftest ikke. Men tenker egentlig ikke det er dissosiasjon nå? Men jeg har egentlig aldri forstått dette med dissosiasjon som skjer etter at man har opplevd et traume

Jeg vet ikke helt. Jeg vet bare at jeg selv melder meg ut når jeg hører og ser det jeg ble traumatisert av. Jeg forflytter meg til et annet nivå. En gang ble det knust ting, alt var fullstendig kaos, og masse politi kom. Og der var jeg helt rolig og tørket blod og tok  opp glass . 

Det skjer det samme når noen forteller ting jeg ikke orker å forholde meg til. Hjernen min tenker på en måte rasjonelt sim din og jeg  skjønner situasjonen. Men følelsene blir blokkert. Men husk at jeg kun deler mine tanker 🙂

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke helt. Jeg vet bare at jeg selv melder meg ut når jeg hører og ser det jeg ble traumatisert av. Jeg forflytter meg til et annet nivå. En gang ble det knust ting, alt var fullstendig kaos, og masse politi kom. Og der var jeg helt rolig og tørket blod og tok  opp glass . 

Det skjer det samme når noen forteller ting jeg ikke orker å forholde meg til. Hjernen min tenker på en måte rasjonelt sim din og jeg  skjønner situasjonen. Men følelsene blir blokkert. Men husk at jeg kun deler mine tanker 🙂

Jeg holder meg også veldig kald i krisesituasjoner, men tenker at dette er noe annet.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du for medisinert da? Jeg kan bli sånn på for høye doser stemningsstabiliserende. Miste evne til å gråte i situasjoner jeg ellers ville grått. 

Anonymkode: 03f4f...9f2

Jeg går på Lamictal og Truxal. Men dette er et trekk jeg har hatt så lenge jeg husker. Sannsynligvis har jeg aldri vært i kontakt med følelsene mine. Min mor forteller om den ene gangen jeg var sint da jeg var fire. Ingen kan huske meg være sint utenom den gangen hele oppveksten. Jeg har vært kjempesint på eksmannen min noen ganger. Men da var det ekstreme situasjoner. 

Jeg har alltid tenkt at behandlende lyver når de sier at de blir lei seg når de hører min historie. Men i det siste har jeg tenkt at kanskje  er det slik at noen blir lei seg når de hører en trist historie. Det er meg som er the odd one out

Anonymkode: 6f429...50c

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg holder meg også veldig kald i krisesituasjoner, men tenker at dette er noe annet.

Jeg går på Lamictal og Truxal. Men dette er et trekk jeg har hatt så lenge jeg husker. Sannsynligvis har jeg aldri vært i kontakt med følelsene mine. Min mor forteller om den ene gangen jeg var sint da jeg var fire. Ingen kan huske meg være sint utenom den gangen hele oppveksten. Jeg har vært kjempesint på eksmannen min noen ganger. Men da var det ekstreme situasjoner. 

Jeg har alltid tenkt at behandlende lyver når de sier at de blir lei seg når de hører min historie. Men i det siste har jeg tenkt at kanskje  er det slik at noen blir lei seg når de hører en trist historie. Det er meg som er the odd one out

Anonymkode: 6f429...50c

Ja det er mulig det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...