Gå til innhold

Hvorfor er noen leger så kjipe på sobril?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker litt sobril en sjelden gang iblant ved behov, og har gjort det i flere år. Det hjelper meg hvis alt skulle skjære seg helt. Jeg har fått ny lege og hun «tror ikke på sobril» eller noe sånn. Så da må jeg ned på kne og med lua i hånda tigge medisiner. Jeg synes det er forferdelig å spør i utgangspunktet. Hvorfor er det så forskjell på legene. Jeg tenker på å bytte lege. Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: f024b...31e

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg bruker litt sobril en sjelden gang iblant ved behov, og har gjort det i flere år. Det hjelper meg hvis alt skulle skjære seg helt. Jeg har fått ny lege og hun «tror ikke på sobril» eller noe sånn. Så da må jeg ned på kne og med lua i hånda tigge medisiner. Jeg synes det er forferdelig å spør i utgangspunktet. Hvorfor er det så forskjell på legene. Jeg tenker på å bytte lege. Hva burde jeg gjøre?

Bytt lege. 

Anonymkode: ed2f2...ec3

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har bare hatt en lege før henne. Er det vanlig at leger er sånn? Det er fælt å spør. Og det er enda verre å få avslag. 

Ja det er normalt fordi det er avhengighetsskapende. Men dersom du har grunnlag for det blir du ikke forstått. Forøvrig forstår jeg ikke noen kan bli avhengig av det. Jeg prøvde det en gang i forhold til undersøkelse og jeg kjente lite. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja det er normalt fordi det er avhengighetsskapende. Men dersom du har grunnlag for det blir du ikke forstått. Forøvrig forstår jeg ikke noen kan bli avhengig av det. Jeg prøvde det en gang i forhold til undersøkelse og jeg kjente lite. 

Jeg brukte det daglig i en lenger periode for flere år siden. Men jeg har ikke blitt avhengig av det. Når jeg bruker så lite, så ser jeg ikke problemet med det.

AnonymBruker

Er fordi norske leger tror at noe som kan misbrukes vil misbrukes. 
Legene er blåøyde idealister som tror nerver og angst enkelt lar seg kurere med en tur i marka på grønn resept. 
Er blitt status blant leger å ikke skrive ut B preparater. 
Mitt råd er å bytte lege til en som har evne til å vurdere pasienters behov individuelt og ikke er en prinsipprytter. Er Sobril det riktige for deg og din gamle lege mente det samme så burde hun gi deg det. 
Lykke til! 

Anonymkode: ce821...5df

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er fordi norske leger tror at noe som kan misbrukes vil misbrukes. 
Legene er blåøyde idealister som tror nerver og angst enkelt lar seg kurere med en tur i marka på grønn resept. 
Er blitt status blant leger å ikke skrive ut B preparater. 
Mitt råd er å bytte lege til en som har evne til å vurdere pasienters behov individuelt og ikke er en prinsipprytter. Er Sobril det riktige for deg og din gamle lege mente det samme så burde hun gi deg det. 
Lykke til! 

Anonymkode: ce821...5df

Meningsløst av en nye lege å endre på medisineringen som fungerer bra bare av prinsipp. 

Anonymkode: 7a5d9...6e6

stjernestøv skrev (På 10.3.2023 den 20.08):

Legen jeg hadde ville ikke skrive ut vival så det måtte psykiateren overta, de unge legene i dag er håpløs. De er til og med redd for å skrive ut allimemasin? 

Samme med min. Helt håpløst. Og det til feks flyreise. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...