Gå til innhold

Første møte med ny behandler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått ny behandler i kommunen som jeg skal møte for første gang nå på fredag, og helt ærlig så gruer jeg meg. Jeg skjønner ikke en gang hvorfor. Jeg har vel hatt en 40 behandlere i løpet av min tid i psykiatrien så har jo blitt vandt til det å møte nye for lenge siden. Så skjønner ikke helt hvorfor jeg har begynt å grue meg igjen. 

Noen som har noen gode råd? Jeg er så opphengt i det at jeg må gi ett godt førsteinntrykk hjernen min går på høygir.

Anonymkode: c87b9...eca

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471760-f%C3%B8rste-m%C3%B8te-med-ny-behandler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har fått ny behandler i kommunen som jeg skal møte for første gang nå på fredag, og helt ærlig så gruer jeg meg. Jeg skjønner ikke en gang hvorfor. Jeg har vel hatt en 40 behandlere i løpet av min tid i psykiatrien så har jo blitt vandt til det å møte nye for lenge siden. Så skjønner ikke helt hvorfor jeg har begynt å grue meg igjen. 

Noen som har noen gode råd? Jeg er så opphengt i det at jeg må gi ett godt førsteinntrykk hjernen min går på høygir.

Du skal bare være deg. Det er deg akkurat som du er hen skal behandle så du trenger ikke gi et ekstra positivt inntrykk. 

Behandler har nok allerede en form for inntrykk av deg i og med at hen har lest henvisningen.

Men jeg skjønner at du føler på en form for uro. Det er jo viktig at dette er en person du får tillit til. 

AnonymBruker
Fru2020 skrev (17 timer siden):

Du skal bare være deg. Det er deg akkurat som du er hen skal behandle så du trenger ikke gi et ekstra positivt inntrykk. 

Behandler har nok allerede en form for inntrykk av deg i og med at hen har lest henvisningen.

Men jeg skjønner at du føler på en form for uro. Det er jo viktig at dette er en person du får tillit til. 

Det har du rett i.

Ja, jeg regner vel egentlig med det. Men jeg føler at det første fysiske møte er liksom noe spesielt.

Ja, ikke sant. Tillitt har mye å si.

AnonymBruker
Fru2020 skrev (45 minutter siden):

Det kommer nok til å gå helt fint, du trenger ikke bekymre deg. Det er behandler som har ansvar for å tilrettelegge for en god time. Du er bare samarbeidspartner.

Ja, det kommer nok til å gå helt fint. Jeg bare klarer ikke la være grue meg likevel hehe. Takk for at du har tatt deg tid til å svare forresten. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...