Gå til innhold

Kupton og andre: Helserett (legalitetsprinsippet), alvorlig sinnslidelse og rettssaksforberedelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
kupton skrev (På 15.3.2023 den 13.32):
Behavioral Disorders and Antisocial Behavior

Features of borderline personality and violence

Abstract

This study tested the hypothesis that borderline personality characterizes extreme violence by assessing features of borderline and schizotypal personality in three groups: Murderers, Violent, and Nonviolent adult offenders. Murderers had higher borderline personality scores than nonviolent offenders (p <.04). A test for linear trend indicated a linear increase in borderline scores with increasing degree of violence across the three groups (p <.02). No group differences were observed for schizotypal personality. Borderline traits associated with extreme violence consisted of unstable, intense relationships and affective instability. Group differences were not an artifact of group differences in age, social class, IQ, or number of previous custodies. It is concluded that borderline personality may predispose toward extreme forms of violence.

Kunne du ønsker ts var en ekte pasient av deg?

Anonymkode: ec390...88e

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kunne du ønsker ts var en ekte pasient av deg?

Det hadde ikke vært meg imot. Jeg liker slike utfordringer. Syke og intelligente pasienter er spesielt interessante å arbeide med.

AnonymBruker
kupton skrev (5 minutter siden):

Det hadde ikke vært meg imot. Jeg liker slike utfordringer. Syke og intelligente pasienter er spesielt interessante å arbeide med.

Ja det er svært til intelligens her derfor også påfallende rart hele tråden. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det? Man kan være intelligent og likevel ha store problemer. Jeg har også fått den der "du som er så intelligent/ressursfull, du vet vel bedre?" Men nei selv om man har feks god selvinnsikt og formuleringsevne så kan man slite massivt på andre områder.

Men det er selvsagt synd å se noen med de ressurser TS ha, benytte de på dette med retten og tvangen framfor å jobbe med å bli bedre.

Glitter skrev (Akkurat nå):

Hvorfor det? Man kan være intelligent og likevel ha store problemer

Ja, helt klart. Men i psykoterapi er det en fordel å ha en skarp hjerne. Da er det lettere å få fremgang.

Annonse

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke mer intelligent over gjennomsnittet.

AnonymBruker
kupton skrev (3 minutter siden):

Ja, helt klart. Men i psykoterapi er det en fordel å ha en skarp hjerne. Da er det lettere å få fremgang.

Jøss så det du sier er at hvis noen er ressurssvak har de ikke nytte av psykoterapi? Interessant Kupton! 

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jøss så det du sier er at hvis noen er ressurssvak har de ikke nytte av psykoterapi? Interessant Kupton! 

Herregud, det var ikke det han sa. Ikke vri og vend på det han sier.

Gjest Frøya Alilde
Glitter skrev (50 minutter siden):

Hvorfor det? Man kan være intelligent og likevel ha store problemer. Jeg har også fått den der "du som er så intelligent/ressursfull, du vet vel bedre?" Men nei selv om man har feks god selvinnsikt og formuleringsevne så kan man slite massivt på andre områder.

Men det er selvsagt synd å se noen med de ressurser TS ha, benytte de på dette med retten og tvangen framfor å jobbe med å bli bedre.

Jeg jobber i to spor: 1. Både å bli bedre. 2. Få medhold fra retten.

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er ikke enten eller. Men forskning viser at det er en fordel å være på gjennomsnittet eller over. 

AnonymBruker
kupton skrev (2 minutter siden):

Det er ikke enten eller. Men forskning viser at det er en fordel å være på gjennomsnittet eller over. 

Da burde psykiatri-  køen vært mindre. Interessant at du sier det! Det skal sjekke nærmere opp i ;) 

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Mens syke og uintelligente, på grensen til utviklingshemmede personer det hater dere leger og psykologer å jobbe med fordi dere tenker vi bare er håpløse dritt pasienter som kan råtne bort i i omsorgsboliger og i kommunepsykiatrien, eller hva?? 

Anonymkode: 3e47a...b3d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mens syke og uintelligente, på grensen til utviklingshemmede personer det hater dere leger og psykologer å jobbe med fordi dere tenker vi bare er håpløse dritt pasienter som kan råtne bort i i omsorgsboliger og i kommunepsykiatrien, eller hva?? 

Det er jo det han sier, likevel dør folk i kø. 

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Ja så vi som har en dårlig kvalitets dritthjerne er det derfor jeg ikke blir bedre av behandling ja ok da skjønner jeg! Alt gir mening nå! Og dps hater vi dårlig kvalitetshjerner! 

AnonymBruker
kupton skrev (6 minutter siden):

Hvis man er på utviklingshemmet-nivå så trives man mest sannsynlig med de problemene man har fordi man er "lykkelig uviten" om livet utenfor en selv/livet en ikke klarer å få pga psyken. Hvis man er over gjennomsnittet intelligent så får man kjempenytte av behandling. Det aller verste er å være under snittet intelligent! Fordi det er da man får det verste av alt. Man er så dum at man ikke har nytte av behandling, men man er intelligent nok til å være oppdatert på verden utenfor en selv og kan se alt man ikke får til som andre får til pga psyken! 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis man er på utviklingshemmet-nivå så trives man mest sannsynlig med de problemene man har fordi man er "lykkelig uviten" om livet utenfor en selv/livet en ikke klarer å få pga psyken. Hvis man er over gjennomsnittet intelligent så får man kjempenytte av behandling. Det aller verste er å være under snittet intelligent! Fordi det er da man får det verste av alt. Man er så dum at man ikke har nytte av behandling, men man er intelligent nok til å være oppdatert på verden utenfor en selv og kan se alt man ikke får til som andre får til pga psyken! 

Slapp av alle leger er ikke sånn ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...