Gå til innhold

Fastlegen ringte meg nettopp...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

... og han spurte hvilken dose jeg brukte av ett gitt medikament. Er dette vanlig? Medisinen er en jeg står på fast og dermed er jo dosen også fast. Han sa det sto i en epikrise at jeg brukte mer enn dette og lurte på når det var gjort endringer. Dosen de hadde oppgitt stemmer ikke, så de måtte ha skrevet feil. 

Anonymkode: 3ff15...9e1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471772-fastlegen-ringte-meg-nettopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det var forskjell på dosen i epikrisen og dosen du får på resept er det naturlig å lure. 

Anonymkode: 93594...da3

Ja, det er jo sant. Han spurte også hvem som hadde ansvaret for oppfølgingen, og jeg bare "du" 😅 Følte meg litt dum da hehe.

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, det er jo sant. Han spurte også hvem som hadde ansvaret for oppfølgingen, og jeg bare "du" 😅 Følte meg litt dum da hehe.

Det hender at det står feil i epikrisen, det har jeg opplevd.  Da synes jeg det er fint at fastlegen ringer å spør deg. 

AnonymBruker
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Det hender at det står feil i epikrisen, det har jeg opplevd.  Da synes jeg det er fint at fastlegen ringer å spør deg. 

Ja, det har du jo egentlig helt rett i. Jeg ble bare så overrasket over at han ringte 🙂

Annonse

AnonymBruker
Lady HM skrev (2 timer siden):

Han har altså fått en epikrise hvor det står at du tar mer medisiner enn det han (som følger deg opp fast) har skrevet ut. Selvfølgelig ringer han deg for å undersøke dette.

Ja, det er jo sant.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er epikrisen ny, at han altså nettopp har fått den, eller har han plutselig begynt å grave i en gammel epikrise og oppdaget dette avviket? 

Anonymkode: 2af3f...d7d

Epikrisen er fra begynnelsen av januar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...