Gå til innhold

Finnes det en kur for grått hår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Lillemus skrev (39 minutter siden):

Det er da ingen som nekter deg det. :) Om det er det du vil så kjør på når den tid kommer, så lenge du har penger til det og trives med det utseendet du får så er jo det det viktigste. :) Og nå er jeg seriøs altså.

Ja det vil jeg og det skal jeg. Fint du er seriøst for en gang skyld for det er jeg også. Utseende er svært viktig del av livet. 

Anonymkode: 4e7b3...431

Fortsetter under...

AnonymBruker
Ekstra skrev (42 minutter siden):

Ja, det finnes slik spray, men man kan også velge å farge det relativt ofte. Jeg kommer nok til å fortsette å farge en god stund. Grått hår legger 10 år+ til min alder.

Jeg mener jeg har hørt om en slags kur ja, vil den sprayen fjerne det helt tror du? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener jeg har hørt om en slags kur ja, vil den sprayen fjerne det helt tror du? 

Ekstra skrev (1 time siden):

Sprayen går ut i vask.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det ikke noe permanent? 

Det svarte jeg jo på allerede. Tror du alltid svarer med et spørsmål.

Annonse

AnonymBruker

Livet er overraskende kort. Man styrer på med unger , jobb og mange gjøremål og føler livet er uendelig langt. Så plutselig oppdager man at man  ikke er ung lenger. Det et en prossess alle må igjennom og mange ting man må bearbeide og godta. Så venner man seg til de nye fasene livet byr på og setter mer pris på livet her og nå. De grå hårene blir ikke så viktig for det å være frisk og ha gode relasjoner betyr mer. Det går selvfølgelig an å dekke grå hår med farge og det blir også noe man venner seg til. Det er stort sett styrt av dine gener når håret blir grått. Nyt livet nå og ikke bekymre deg over det som kommer, det er helt bortkastet bekymring. Og hver alder har sine positive og gode ting å by på. 

Anonymkode: 3f39d...f2b

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så plutselig oppdager man at man  ikke er ung lenger.

Ja, det går altfor fort dit!

Artig at denne tråden kom opp nå. Av alle ting som «forfaller,» har jeg tenkt at grått hår er noe av det enkleste å deale med. Etter en lang periode hvor jeg har vært svært bekymret over å ha mistet mye hår, så jeg nå plutselig en stripe med et tydelig gråskjær. Og prøver å skylde på at jeg har brukt for mye lilla-sjampo, stresset for mye eller at håret har tatt skade av vaksiner og korona… - Vel, jeg håper det går sakte. Grått hår er uaktuelt i hvert fall til jeg pusher 70. 

UtakknemligDiva

Grått hår styres av gener og livsstil, men mest gener. Finnes hårfarge da. Og sånn spray du kan etterspraye ettervekst.

Du kan se det positive her, at du har ganske små bekymringer i livet om grått her er en stor bekymring. Det finnes så mye verre ting man kan få. Hvis du hadde fått høre at du har visse sykdommer, så tror jeg grått hår ville vært din minste bekymring.

Men jeg forstår deg. Det er en irriterende del av livet alt det der. Grått hår er ikke noe som kommer tidlig i min slekt. Bestemor kom i slutten av 70-årene før den tid. 
Min familie har åreknuter, inkl meg. Som betyr at jeg må ut med 12.000 når jeg skal opereres. Ikke bare er det stygt, men de er vonde også. Har tatt 1 operasjon. Har ikke fått tilbake særlig synlige, men jeg kjenner at det er noen på vei igjen. 

Endret av 90tallsbarn

Jeg farget håret i mange år. Men sluttet med det da jeg ble gravid og har aldri begynt igjen.

Nå har jeg fått endel gråe går på sidene og jeg kjenner jeg gidder ikke farge det. Jeg sparer til langt hår og da blir det bare vanskeligere og vanskeligere å farge det. Frisør er uaktuelt. Det har jeg ikke råd til.

Så her blir det å embrace the grey.

cilie skrev (9 minutter siden):

Ja, det går altfor fort dit!

Artig at denne tråden kom opp nå. Av alle ting som «forfaller,» har jeg tenkt at grått hår er noe av det enkleste å deale med. Etter en lang periode hvor jeg har vært svært bekymret over å ha mistet mye hår, så jeg nå plutselig en stripe med et tydelig gråskjær. Og prøver å skylde på at jeg har brukt for mye lilla-sjampo, stresset for mye eller at håret har tatt skade av vaksiner og korona… - Vel, jeg håper det går sakte. Grått hår er uaktuelt i hvert fall til jeg pusher 70. 

Jeg er i midten av 50-årene og det er lenge siden jeg begynte å bli grå i håret. Jeg er ikke helgrå, men kanskje 50/50 grått og brunt? Jeg gidder ikke farge og styre og har bestemt meg for at jeg skal la det bli grått og eldes med stil! 😂 Uansett hvor stram og fin hestehalen er i det jeg går ut av badet om morgenen og håret ser helt strøkent ut - når jeg kommer på jobb og ser meg i speilet så stritter håret til alle kanter uansett! :D Det får bare være som det er, men jeg skal bli flinkere til å gå til frisøren og få klippet det da, det skal jeg!

Annonse

Ekstra skrev (12 timer siden):

Ja, det finnes slik spray, men man kan også velge å farge det relativt ofte. Jeg kommer nok til å fortsette å farge en god stund. Grått hår legger 10 år+ til min alder.

Jeg har foreløpig iallfall bestemt meg for at jeg uansett ikke skal bli grå før jeg er 60, så får jeg ta det opp til revurdering da! :) 

AnonymBruker
morsan skrev (7 timer siden):

Jeg har foreløpig iallfall bestemt meg for at jeg uansett ikke skal bli grå før jeg er 60, så får jeg ta det opp til revurdering da! :) 

Det er jo ikke pent med grått hår så det skjønner jeg godt. Som det ikke er pent og være like flat som en flyplass. 

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (16 timer siden):

Grått hår styres av gener og livsstil, men mest gener. Finnes hårfarge da. Og sånn spray du kan etterspraye ettervekst.

Du kan se det positive her, at du har ganske små bekymringer i livet om grått her er en stor bekymring. Det finnes så mye verre ting man kan få. Hvis du hadde fått høre at du har visse sykdommer, så tror jeg grått hår ville vært din minste bekymring.

Men jeg forstår deg. Det er en irriterende del av livet alt det der. Grått hår er ikke noe som kommer tidlig i min slekt. Bestemor kom i slutten av 70-årene før den tid. 
Min familie har åreknuter, inkl meg. Som betyr at jeg må ut med 12.000 når jeg skal opereres. Ikke bare er det stygt, men de er vonde også. Har tatt 1 operasjon. Har ikke fått tilbake særlig synlige, men jeg kjenner at det er noen på vei igjen. 

Skjønner godt du vil operere hvis du har lymfeknuter det er sånn gamle folk her, jeg tror du kan få det dekket av staten. Samt de som får cellulitter osv. 

Ekstra skrev (På 15.3.2023 den 8.23):

Hårfarge funker veldig bra 😅. Enklere å gjøre noe med grått hår enn med manglende hår

Sant, man måste alltid jamføra 😉

Ellers har jeg en mistanke om at de fleste overdriver hvor easy peacy de syns det er å bli gråhåra i denne tråden, det selges for mye hårfarge til at «når du først får det har du blitt så moden at du syns det er helt ok» er troverdig… Har ikke grått hår selv ennå, men skulle gjerne ønske det fantes en kur mot både rynker, slapp hud og grått hår jeg :D 

Endret av Kayia
Kayia skrev (1 minutt siden):

Ellers har jeg en mistanke om at de fleste overdriver hvor easy peacy de syns det er å bli gråhåra i denne tråden, det selges for mye hårfarge til at «når du først får det har du blitt så moden at du syns det er helt ok» er troverdig… Har ikke grått hår selv ennå, men skulle gjerne ønske det fantes en kur mot både rynker, slapp hud og grått hår jeg :D 

Jeg fikk mine første grå hår sånn ca midten av 30-årene. Var ikke mange og var vanskelig å se pga min hårfarge uansett. Men jeg syntes det var kult med de første grå hårene. En liten milepæl.

Jeg farger håret, men det er ikke pga grå hår. Jeg har farget håret siden jeg var i 20-årene siden min naturlige hårfarge er den kjedelige, norske kommunefargen. 

Det skal sies at jeg ikke har farget det på en stund nå og ser det er litt flere grå hår enn før. Men fortsatt ikke noe betydelig og det er ikke de som vil få meg til å farge håret igjen.

AnonymBruker
Kayia skrev (4 minutter siden):

Det finnes det, med operasjoner. Det fant jeg ut i natt gjennom en amerikansk studie. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk mine første grå hår sånn ca midten av 30-årene. Var ikke mange og var vanskelig å se pga min hårfarge uansett. Men jeg syntes det var kult med de første grå hårene. En liten milepæl.

Jeg farger håret, men det er ikke pga grå hår. Jeg har farget håret siden jeg var i 20-årene siden min naturlige hårfarge er den kjedelige, norske kommunefargen. 

Det skal sies at jeg ikke har farget det på en stund nå og ser det er litt flere grå hår enn før. Men fortsatt ikke noe betydelig og det er ikke de som vil få meg til å farge håret igjen.

Fantes det hårfarge når du var i 20 årene?altså?  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...