Gå til innhold

Finnes det en kur for grått hår?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk mine første grå hår sånn ca midten av 30-årene. Var ikke mange og var vanskelig å se pga min hårfarge uansett. Men jeg syntes det var kult med de første grå hårene. En liten milepæl.

Jeg farger håret, men det er ikke pga grå hår. Jeg har farget håret siden jeg var i 20-årene siden min naturlige hårfarge er den kjedelige, norske kommunefargen. 

Mulig jeg burde holdt munn nå, men i prinsippet syns jeg det høres mer slitsomt ut å ikke slå seg til ro med sin egen naturlige hårfarge og farge håret hele livet enn å ikke slå seg til ro med alderdomstegn… ;) 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fantes det hårfarge når du var i 20 årene?altså?  

Anonymkode: 4e7b3...431

Nei, i min tid måtte vi lage egen hårfarge. Gikk ut i skogen og plukket blomster i den fargen vi ville ha, knuste bladene og blandet dem med vann og sprit. Varte ikke så lenge, men vi var fornøyde med det i min tid.

Kayia skrev (1 minutt siden):

Mulig jeg burde holdt munn nå, men i prinsippet syns jeg det høres mer slitsomt ut å ikke slå seg til ro med sin egen naturlige hårfarge og farge håret hele livet enn å ikke slå seg til ro med alderdomstegn… ;) 

Det har ikke vært noe særlig slitsomt. :) 

AnonymBruker
Kayia skrev (7 minutter siden):

Det er jo kun fordi du nærmer deg alderdommen nå, da får man bare akseptere det. Men for oss som har mange år til det vi kan forebygge med kurer! 

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (8 minutter siden):

Nei, i min tid måtte vi lage egen hårfarge. Gikk ut i skogen og plukket blomster i den fargen vi ville ha, knuste bladene og blandet dem med vann og sprit. Varte ikke så lenge, men vi var fornøyde med det i min tid.

Sant. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det finnes det, med operasjoner. Det fant jeg ut i natt gjennom en amerikansk studie. 

Operasjon og injeksjoner er ingen kur, akkurat som hårfarge ikke er en kur. Noen syns det hjelper, andre syns man ser unaturlig ut etter operasjon eller Botox, farging etc. 

Jeg selv syns jeg (moderat) hårfarging ser greit ut, men syns det er en grense for hva operasjoner og Botox ka  bistå med før det bare ser komisk ut. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo kun fordi du nærmer deg alderdommen nå, da får man bare akseptere det. Men for oss som har mange år til det vi kan forebygge med kurer! 

Dette skjønte jeg lite av. Har du egentlig lest innleggene du svarer på? 

AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Operasjon og injeksjoner er ingen kur, akkurat som hårfarge ikke er en kur. Noen syns det hjelper, andre syns man ser unaturlig ut etter operasjon eller Botox, farging etc. 

Jeg selv syns jeg (moderat) hårfarging ser greit ut, men syns det er en grense for hva operasjoner og Botox ka  bistå med før det bare ser komisk ut. 

Det er det så visst det. Man må jo ha som mål og gjøre det så naturlig som mulig, og det kan dette hjelpe med. Du vet det finnes mange grader Botox. F.eks mini - Botox som kun dekker bestemte områder. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er det så visst det. Man må jo ha som mål og gjøre det så naturlig som mulig, og det kan dette hjelpe med. Du vet det finnes mange grader Botox. F.eks mini - Botox som kun dekker bestemte områder. 

Om du mener «kur» i betydningen «behandle for å skjule/dekke over» stemmer jo det, men da skjønner jeg ikke hvorfor du opprettet tråden i og med at du visste om operasjoner, Botox etc og hårfarging fra før. 

«Kur» i betydningen «helbrede for alltid» finnes ikke, og det å dekke over gir ikke usynlig resultat med evig varighet. 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Kayia skrev (2 minutter siden):

Om du mener «kur» i betydningen «behandle for å skjule/dekke over» stemmer jo det, men da skjønner jeg ikke hvorfor du opprettet tråden i og med at du visste om operasjoner, Botox etc og hårfarging fra før. 

Jeg mener kur som man tar for at det ikke kommer noen gang. Man kan jo ikke ta Botox for ikke og få grått hår. 

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner godt du vil operere hvis du har lymfeknuter det er sånn gamle folk her, jeg tror du kan få det dekket av staten. Samt de som får cellulitter osv. 

Ikke bare gamle folk. Mine er ikke store. Ikke blitt synlige heller. Men jeg kommer til å operere ja. 
Nei man får ikke dekket av staten med mindre man har veldig store. 
Cellulitter er jeg ikke plaget med, tviler på at det også er noe du bare får dekket

Kayia skrev (1 time siden):

Ellers har jeg en mistanke om at de fleste overdriver hvor easy peacy de syns det er å bli gråhåra i denne tråden

Vel, jeg har aldri bekymret meg et fnugg over mine grå hår. :)  Men kjenner jo mange, også i familien, som farger håret ja. Veldig mye rynker har jeg heldigvis ikke, har aldri røyket og har heller ikke vært så opptatt av å ligge i sola, men jeg skal innrømme at mye rynker hadde vært adskillig verre enn grått hår.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner godt du vil operere hvis du har lymfeknuter det er sånn gamle folk her, jeg tror du kan få det dekket av staten. Samt de som får cellulitter osv. 

Åreknuter. Lymfeknuter er noe helt annet.

Jeg hadde en kvinne som ideal da jeg var yngre. Hun skilte seg helt ut i nabolaget og var kunstner med langt tykt grått hår. Hun var alltid morsom og hyggelig, men flere andre voksne baksnakket henne fordi hun var så "spesiell" og drakk vin på dagtid mens hun malte i hagen. Dermed tenkte jeg at det var en sterk og individualistiske person og jeg hadde et ønske om å bli som henne. Jeg skulle også være tøff nok til å ha langt grått hår osv. Det var ikke vanlig at eldre kvinner hadde det for 30 år siden. Men da de første  grå hårene kom her, og jeg ville spare dem, så kom det ikke flere, og jeg kledde de ikke heller. Så jeg farget håret og har fremdeles få grå hår da det ikke er typisk i familien å få det. Så vi ønsker oss forskjellige ting 😂 alt etter forbilder kanskje? 

Men jeg syns noen kler det godt! Og jeg syns enda at de som har det virker sterkere og tøffere enn andre, selv om det sikkert ikke er hold i det. Jeg vet ikke helt.

Men du får vel bare farge det. Har aldri hørt om en kur, og jeg tror sånt er lureri om det blir presentert som det også. Botox har jeg ikke noen mening om, men tror helt ærlig at de aller fleste kler å eldes på normal måte. De har en litt annen og tryggere måte å være på, men det er bare min observasjon. 

Endret av Kashmir
Nicklusheletida
morsan skrev (11 timer siden):

Jeg har foreløpig iallfall bestemt meg for at jeg uansett ikke skal bli grå før jeg er 60, så får jeg ta det opp til revurdering da! :) 

Det er ikke mange årene til vi er der. Jeg har ikke tenkt å bli grå før jeg er 70 :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...