Gå til innhold

Finnes det en kur for grått hår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde en kvinne som ideal da jeg var yngre. Hun skilte seg helt ut i nabolaget og var kunstner med langt tykt grått hår. Hun var alltid morsom og hyggelig, men flere andre voksne baksnakket henne fordi hun var så "spesiell" og drakk vin på dagtid mens hun malte i hagen. Dermed tenkte jeg at det var en sterk og individualistiske person og jeg hadde et ønske om å bli som henne. Jeg skulle også være tøff nok til å ha langt grått hår osv. Det var ikke vanlig at eldre kvinner hadde det for 30 år siden. Men da de første  grå hårene kom her, og jeg ville spare dem, så kom det ikke flere, og jeg kledde de ikke heller. Så jeg farget håret og har fremdeles få grå hår da det ikke er typisk i familien å få det. Så vi ønsker oss forskjellige ting 😂 alt etter forbilder kanskje? 

Men jeg syns noen kler det godt! Og jeg syns enda at de som har det virker sterkere og tøffere enn andre, selv om det sikkert ikke er hold i det. Jeg vet ikke helt.

Men du får vel bare farge det. Har aldri hørt om en kur, og jeg tror sånt er lureri om det blir presentert som det også. Botox har jeg ikke noen mening om, men tror helt ærlig at de aller fleste kler å eldes på normal måte. De har en litt annen og tryggere måte å være på, men det er bare min observasjon. 

Synes du det er pent å se ut som et vaskebrett? Jeg synes ikke det og skjønner ikke de som har så mange rynker at de ikke fjerner dem. Det blir som og ha hår på kroppen også, det er jo ikke pent noen sted. 

Anonymkode: 4e7b3...431

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes du det er pent å se ut som et vaskebrett? Jeg synes ikke det og skjønner ikke de som har så mange rynker at de ikke fjerner dem. Det blir som og ha hår på kroppen også, det er jo ikke pent noen sted. 

Vaskebrett? Eh, nå syns jeg det kommer an på personlighet mer enn utseende. Jeg liker at folk understreker personligheten sin med stilen. Om de er flatbrystet eller ikke har ingenting å si 🙂 Nå måtte jeg tenke, men jeg syns jo modeller kan være flotte, og spesielt om de skiller seg litt ut. De kan jo være "vaskebrett" de da. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Vaskebrett? Eh, nå syns jeg det kommer an på personlighet mer enn utseende. Jeg liker at folk understreker personligheten sin med stilen. Om de er flatbrystet eller ikke har ingenting å si 🙂 Nå måtte jeg tenke, men jeg syns jo modeller kan være flotte, og spesielt om de skiller seg litt ut. De kan jo være "vaskebrett" de da. 

Nei med vaskebrett menes rynker ut av kontroll. Altså at de florerer og er mange. Hvis man er flat er man «flyplass». Modeller pleier ikke og ha vaskebrett. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei med vaskebrett menes rynker ut av kontroll. Altså at de florerer og er mange. Hvis man er flat er man «flyplass». Modeller pleier ikke og ha vaskebrett. 

Åja 🤣 jeg må jo si at fks Åse Klevland er flott enda, og også Liv Ullmann. Sterke og flotte de, og selv om de kanskje har gjort litt her og der, så har de rynker. Jeg må si jeg ser opp til dem, og så kan man sammenligne med Madonna og hun dronningen i Sverige, som har fikset på seg. Det er ikke noen tvil om hvem jeg syns er flottest, men jeg føler ikke for å ta fram noen "skrekkeksempler" når det gjelder utseendet. Jeg liker ikke å snakke kritisk om hvordan folk ser ut.. hm 🙂

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Åja 🤣 jeg må jo si at fks Åse Klevland er flott enda, og også Liv Ullmann. Sterke og flotte de, og selv om de kanskje har gjort litt her og der, så har de rynker. Jeg må si jeg ser opp til dem, og så kan man sammenligne med Madonna og hun dronningen i Sverige, som har fikset på seg. Det er ikke noen tvil om hvem jeg syns er flottest, men jeg føler ikke for å ta fram noen "skrekkeksempler" når det gjelder utseendet. Jeg liker ikke å snakke kritisk om hvordan folk ser ut.. hm 🙂

Enig. :) Diane Keton og Jamie Lee Curtis er to knallflotte damer - selv om de er godt voksne og har grått hår! Lise Fjeldstad er også vakker synes jeg.

Annonse

Jeg synes det er mye finere, og mye mer verdig, å eldes naturlig. Dvs man kan selvsagt farge håret og sminke seg, men ting som botox og fillers synes jeg for det meste er trist. Og ikke særlig pent heller. 

Men grått hår kan absolutt være fint. "Silver fox" er jo et kjent begrep.

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er mye finere, og mye mer verdig, å eldes naturlig. Dvs man kan selvsagt farge håret og sminke seg, men ting som botox og fillers synes jeg for det meste er trist. Og ikke særlig pent heller. 

Men grått hår kan absolutt være fint. "Silver fox" er jo et kjent begrep.

Det er de som ikke tar vare på seg selv. Og de som eldes som en sur melk enn de som eldes som en sur vin. Vin smaker jo best når den er gammel.

AnonymBruker
Kashmir skrev (19 minutter siden):

Jeg synes det var gode eksempler. Men som sagt bør det jo gjøres naturlig sånn at ingen ser det. At man bare kan Ane det og ikke gjette det. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er de som ikke tar vare på seg selv. Og de som eldes som en sur melk enn de som eldes som en sur vin. Vin smaker jo best når den er gammel.

Jeg snakker ikke om de som ikke tar vare på seg selv. Jeg snakker om de som er så trygge på seg selv at de ikke tyr til ødelggende ting som botox og fillers. Det står det respekt av. Botox og fillers forbinder jeg mer med det du kaller "eldes som sur melk".

Endret av Vhanja

Jeg vil ta frem Erna Solberg også. Hun har utrolig fin stil og smykker osv. Det er langt fra min stil, men har alltid beundret måten hun kler seg på og tilbehøret. Hun sier jo også mye om seg selv med stilen, men hun er ikke så gammel vel, men likevel. 

Annonse

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ta frem Erna Solberg også. Hun har utrolig fin stil og smykker osv. Det er langt fra min stil, men har alltid beundret måten hun kler seg på og tilbehøret. Hun sier jo også mye om seg selv med stilen, men hun er ikke så gammel vel, men likevel. 

Hun har vel den nå tradisjonelle "kvinne i høy stilling"-stilen, som vel kanskje ble innført av Margaret Thatcher (evt Dronning Elisbeth). Rene snitt, ensfarget og med perler/smykker.

Vhanja skrev (5 minutter siden):

Hun har vel den nå tradisjonelle "kvinne i høy stilling"-stilen, som vel kanskje ble innført av Margaret Thatcher (evt Dronning Elisbeth). Rene snitt, ensfarget og med perler/smykker.

Ja, men hun er veldig god på farger også. Hun er jo Høyre-kvinne da, men syns hun er mindre konservativ enn mange iom at hun tør å gå for annet enn svart, hvitt og blått 🙂

Nicklusheletida
Kashmir skrev (26 minutter siden):

Hmm, store blomstrete kjoler. Ikke helt en stil jeg har sans for :)

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Hmm, store blomstrete kjoler. Ikke helt en stil jeg har sans for :)

Nei, men hun kler det. Jeg syns det er morsomt med klær, stil og personlighet når det mikses bra. Det trenger ikke å være min stil. 

Kashmir skrev (53 minutter siden):

Lillemus skrev (40 minutter siden):

Enig. :) Diane Keton og Jamie Lee Curtis er to knallflotte damer - selv om de er godt voksne og har grått hår! Lise Fjeldstad er også vakker synes jeg.

Det er lett å finne eksempler på kvinner som er vakre med grått hår; Helen Mirren blir også ofte trukket frem som et eksempel. Men saken er at alt kler den smukke. Disse damene ville vært vakre uansett hårfarge og -klipp (og kommer dessuten antakelig rett fra frisør på bildene vi ser).

Nicklusheletida
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Nei, men hun kler det. Jeg syns det er morsomt med klær, stil og personlighet når det mikses bra. Det trenger ikke å være min stil. 

Ja, det er det. Jeg liker stilen til Vibeke Løkkeberg. Hun er 78 år nå og ser fantastisk ut :)

Ekstra skrev (13 minutter siden):

Det er lett å finne eksempler på kvinner som er vakre med grått hår; Helen Mirren blir også ofte trukket frem som et eksempel. Men saken er at alt kler den smukke. Disse damene ville vært vakre uansett hårfarge og -klipp (og kommer dessuten antakelig rett fra frisør på bildene vi ser).

Det var snakk om rynker og eldes mer naturlig. Ikke at de går til frisør eller vil fremstå best mulig på bilder osv. Det vil vel de fleste 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...