Gå til innhold

Finnes det en kur for grått hår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (50 minutter siden):

Jeg har ikke akkurat  levd sunnest, og fikk meg også en smell. Jeg lever fremdeles ikke sunnest, men mye bedre. Jeg bokser og det er god trening både fysisk og psykisk. Anbefales 🙂

Det kunne sikkert vært noe for meg som ofte er litt for ofte irritert. Kanskje. 

Anonymkode: 4e7b3...431

Fortsetter under...

AnonymBruker
Savannah skrev (1 time siden):

Det er ingenting attraktivt med å bli 100 år.  De som har vært med deg igjennom livet er stort sett døde, og helsa skranter.  Hørsel og syn blitt dårligere og vanskelig å bevege seg.

Man kan jo være sprek om man er 100 år. Man trenger ikke være invalid og hjelpetrengende. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Inger bruker solfaktor 50 med mindre man er albino. Det stopper på faktor 50 og faktoren blir ikke høyere enn det rent virkemessig. 

Joda. Om man har svært ømfintlig hud eller en hudsykdom f.eks. 

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Joda. Om man har svært ømfintlig hud eller en hudsykdom f.eks. 

Det holder jo med maks 30… med 50 får man ingen farge. Hudsykdommer har bra av og være i solen. 

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men ansiktsløft er jo myyye større inngrep enn uskyldige Botox og Restylane. går det galt da kan jo ansiktet bli demontert. 

Det er en grunn til at jeg ikke har gjort noe. Jeg er redd for å se unaturlig ut.  En ting er å være fristet til å gjøre noe. Noe annet er å faktisk gjøre det. 

Ps. Det heter deformert 😃

Endret av Nicklusheletida
.
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Inger bruker solfaktor 50 med mindre man er albino. Det stopper på faktor 50 og faktoren blir ikke høyere enn det rent virkemessig. 

De fleste jeg kjenner bruker faktor 50 når solen er sterk. Både barn, unge og eldre. Sol kan skade huden og øker utvikling av rynker. 

Anonymkode: 3f39d...f2b

Annonse

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Det er en grunn til at jeg ikke har gjort noe. Jeg er redd for å se unaturlig ut.  En ting er å være fristet til å gjøre noe. Noe annet er å faktisk gjøre det. 

Skjønner du er skeptisk til det men det er jo et stort inngrep som har mye større risikoer. Det er ikke fint som sagt hvis man kan se det er fake. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste jeg kjenner bruker faktor 50 når solen er sterk. Både barn, unge og eldre. Sol kan skade huden og øker utvikling av rynker. 

Anonymkode: 3f39d...f2b

Ok ingen jeg kjenner bruker faktor 50. Det er sykt høyt, faktor 30 holder hvis man er redd for å bli solbrent. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det holder jo med maks 30… med 50 får man ingen farge. Hudsykdommer har bra av og være i solen. 

Jeg har to hudsykdommer og har fått beskjed om å bruke faktor femti.

Jeg bruker faktor femti hele sommeren. Det var en gamechanger for meg.

AnonymBruker
Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Jeg har to hudsykdommer og har fått beskjed om å bruke faktor femti.

Jeg bruker faktor femti hele sommeren. Det var en gamechanger for meg.

Ok hva er de da? Forstår man må bruke faktor 50 om man har mycobacterium. Men den er det sikkert ikke mange som har.

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Ps. Det heter deformert 😃

Det er jo det samme med deformert og demontert?

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det det og det andre?

Deformert er at formen er ødelagt/endret fra opprinnelig form. Demontert så er noe tatt i fra hverandre. Feks kan man demontere en kommode. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok ingen jeg kjenner bruker faktor 50. Det er sykt høyt, faktor 30 holder hvis man er redd for å bli solbrent. 

Solbrent er jo det siste man tenker på i sola! Hudkreft, rynker og ekstra aldring av huden er mye mer grunn til å bruke høy solfaktor! Riktignok spiller gener inn, men det er en grunn til at den eldre generasjonen har (min bestemor og oldemor) hadde mye mer rynker enn det min mor og jeg har, der var de ute i solen hele dagen uten det fnugg av solkrem, samt at de tok sol når sånt ble mer allment tilgjengelig.

Anonymkode: 212e6...c9e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Solbrent er jo det siste man tenker på i sola! Hudkreft, rynker og ekstra aldring av huden er mye mer grunn til å bruke høy solfaktor! Riktignok spiller gener inn, men det er en grunn til at den eldre generasjonen har (min bestemor og oldemor) hadde mye mer rynker enn det min mor og jeg har, der var de ute i solen hele dagen uten det fnugg av solkrem, samt at de tok sol når sånt ble mer allment tilgjengelig.

Jeg tenker ikke når jeg ligger å soler meg på rynker. Jeg kan tenke at jeg kan bli solbrent. Når jeg får rynker skal jeg sette en sprøye med Botox så fort at ingen andre merker det. Ville aldri gått rundt med vaskebrett da hadde jeg blitt deprimert av eget syn. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg tenker ikke når jeg ligger å soler meg på rynker. Jeg kan tenke at jeg kan bli solbrent. Når jeg får rynker skal jeg sette en sprøye med Botox så fort at ingen andre merker det. Ville aldri gått rundt med vaskebrett da hadde jeg blitt deprimert av eget syn. 

Nei det er jo opp til deg, men om du er redd for rynker så er jo det å sole seg en av de tingene som øker muligheten til at du får det fortere. Og får du får slapp hud pga solen (som mange gjøre fordi den brytes ned) så må det jo etterhvert større mengder botox for å jevne det ut. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det er jo opp til deg, men om du er redd for rynker så er jo det å sole seg en av de tingene som øker muligheten til at du får det fortere. Og får du får slapp hud pga solen (som mange gjøre fordi den brytes ned) så må det jo etterhvert større mengder botox for å jevne det ut. 

Skal tenke på det. Takk så meget for opplysningen, dette visste jeg ikke. 

AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 16.50):

Man kan jo være sprek om man er 100 år. Man trenger ikke være invalid og hjelpetrengende. 

Kjenner du spreke 100 åringer som ikke trenger hjelp  til noe som helst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...