Gå til innhold

Spørsmål om blodprøve av litium

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På tirsdag skal jeg ta blodprøve av litium. Til vanlig tar jeg siste dose litium kl 20 på kvelden. Blodprøven tror jeg at jeg tidligst får tatt rundt kl 10. om morgenen. Hvordan burde jeg gjøre det med tanke på at blodprøven skal taes 12 timer etter siste dose? Burde jeg forsøke å få tatt litium kl 22 i stedet for kl 20 som vanlig? Eller bare oppgir jeg tidspunktet jeg tok dosen til den som tar blodprøven også er det i orden?

Anonymkode: a003b...2f8

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ta medisinen kl 22 hvis blodprøven blir ca kl 10. :)

Det blir ikke feil med tanke på at jeg tar alle andre dosene kl 20 da? Vet ikke åssen slikt funker så spør bare jeg.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir ikke feil med tanke på at jeg tar alle andre dosene kl 20 da? Vet ikke åssen slikt funker så spør bare jeg.

Jeg har blitt fortalt at en tar medisinen på kvelden slik at den passer med når blodprøven tas. Slik ble det også gjort når jeg var innlagt. :) Dvs 12 timer etter med 30 min før og etter som sikkerhetsmargin. Så du kan ta prøven senest 1030 hvis du tok medisin kl 22. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg har blitt fortalt at en tar medisinen på kvelden slik at den passer med når blodprøven tas. Slik ble det også gjort når jeg var innlagt. :)

Åja, men da så 🙂 Da vet jeg det. Supert at du kunne svare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...