Gå til innhold

Kan jeg ta det nå? AD.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke farlig å ta det tidligere, men jeg anbefaler for å unngå ubehageligheter (som diare) at du "kniper" inn en time eller to pr dag, slik at du tar det f.eks. 10.30 i dag og 09.00 i morgen. Grunnen til at jeg sier det er at hvis jeg tar AD sent en dag og tidlig neste dag, så får jeg så godt som alltid diare.

stjernestøv
ISW skrev (1 minutt siden):

Det er ikke farlig å ta det tidligere, men jeg anbefaler for å unngå ubehageligheter (som diare) at du "kniper" inn en time eller to pr dag, slik at du tar det f.eks. 10.30 i dag og 09.00 i morgen. Grunnen til at jeg sier det er at hvis jeg tar AD sent en dag og tidlig neste dag, så får jeg så godt som alltid diare.

Ok, takk for det :) Har allerede hatt diare 😮 Er det vanlig bivirkning på denne og? 

Annonse

stjernestøv
kupton skrev (2 minutter siden):

Hvis det ikke er noe som taler mot, anbefaler jeg at en tar medisinen like før, under eller like etter frokost. Da er det enklest å huske det.

Ok Takk. Kan ta det før frokost da, da tar jeg vitaminer også. 

stjernestøv
kupton skrev (20 timer siden):

Hvis det ikke er noe som taler mot, anbefaler jeg at en tar medisinen like før, under eller like etter frokost. Da er det enklest å huske det.

Selv hvor tidlig jeg står opp? Varierer jo med meg når jeg står opp. 

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Selv hvor tidlig jeg står opp? Varierer jo med meg når jeg står opp. 

Du kan sette alarm på tlf din feks kl 0730 at da er det medisintid. 

Det gjorde jeg i starten da jeg tok Litium, men nå har jeg blitt så vant til de faste klokkeslettet. Det er jo litt mer viktig med rett klokkeslett på Litium da, men jeg synes jo rutiner er veldig viktig inkludert når en står opp og når en tar medisiner. Men mulig jeg er litt vel glad i slike rutiner. Hver morgen er lik. 😛

stjernestøv
Glitter skrev (10 minutter siden):

Du kan sette alarm på tlf din feks kl 0730 at da er det medisintid. 

Det gjorde jeg i starten da jeg tok Litium, men nå har jeg blitt så vant til de faste klokkeslettet. Det er jo litt mer viktig med rett klokkeslett på Litium da, men jeg synes jo rutiner er veldig viktig inkludert når en står opp og når en tar medisiner. Men mulig jeg er litt vel glad i slike rutiner. Hver morgen er lik. 😛

Ja men jeg står opp til så ulike tidspunkt, det er sikkert ikke så nøye. Sikkert mer nøye med litium ja. 

stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Ja men jeg står opp til så ulike tidspunkt, det er sikkert ikke så nøye. Sikkert mer nøye med litium ja. 

Om det er en time forskjell her og en time forskjell der så har det neppe noen stor betydning. Men jeg ville unngått å ta det med sånn 5-6 timers forskjell. For å ha jevn tilførsel av medisinen. 

Endret av Glitter
stjernestøv
Glitter skrev (18 minutter siden):

Om det er en time forskjell her og en time forskjell der så har det neppe noen stor betydning. Men jeg ville unngått å ta det med sånn 5-6 timers forskjell. For å ha jevn tilførsel av medisinen. 

Kan være tre timers forskjell, vet ikke om det har noe å si. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...