AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 Skrevet 17. mars 2023 Jeg har nok en tendens til å sammenligne meg med andre ift hvordan andre opplever ting. Nå gjelder det hypomani/mani og om noen opplever som meg å bli veldig lys inni seg. Vanskelig å beskrive, men hjernen blir liksom fysisk opplyst og jeg kan se blinking og "stjerner og planeter". Jeg får også følelsen av at hjernen fysisk ligger høyere enn hodet, akkurat som den svever over hodet. En usynlig kraft drar den liksom oppover, og jeg kan få unike innblikk i ting og bli veldig klar og opplyst. Kroppen følger liksom etter og jeg blir lett i kroppen og får følelsen av å være lett på tå. Jo høyere opp jeg blir i stemningsleiet, des sterkere fornemmelser. (Stikk motsatt av depresjon hvor jeg bokstavelig talt føler meg nedtrykt og tung, akkurat som om en usynlig kraft presser meg nedover). Noen andre som opplever dette? Nå er jeg ikke først og fremst ute etter hvordan hypomani/mani generelt oppleves, for det vet jeg.en del om, men om noen har akkurat disse symptomene. Jeg er i nøytralt stemningsleie nå. Anonymkode: 9f43a...bf6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 Skrevet 17. mars 2023 Det skulle ha vært spørsmålstegn i overskriften. Anonymkode: 9f43a...bf6 0 Siter
Glitter Skrevet 17. mars 2023 Skrevet 17. mars 2023 Jeg ser ikke blinking og stjerner og planeter, men alle fargene blir mye klarere og jeg oppfatter alt som vakrere. Og jeg har også den svevende følelsen i motsetning til den trykkende depressive. Og en elektrisk følelse i hjernen. Jeg føler jeg finner svaret på ting og forstår mer enn før. Etter en stund uten søvn og sånt ser jeg plutselig sammenhenger som egentlig ikke er der. Så jeg kjenner meg igjen i noe av det du beskriver. Jeg opplever det som en eneste stor eksplosjon av eufori og denne lettheten i kroppen er en del av det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 Skrevet 17. mars 2023 Glitter skrev (4 minutter siden): Jeg ser ikke blinking og stjerner og planeter, men alle fargene blir mye klarere og jeg oppfatter alt som vakrere. Ja, jeg også Takk for at du delte. Anonymkode: 9f43a...bf6 1 Siter
cathlin Skrevet 17. mars 2023 Skrevet 17. mars 2023 Jeg følte at hjernen var åpen og hadde blant annet sterke musikk og naturopplevelser. Mye energi og ble delvis ekstatisk av å spise mat, de gangene man husket og klarte å fokusere seg om å spise. 1 Siter
Marye Skrevet 18. mars 2023 Skrevet 18. mars 2023 (endret) Jeg hadde en sterk følelse av orgasme da frisøren skylte håret mitt AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 22.04): Endret 18. mars 2023 av Marye 0 Siter
skogbrann Skrevet 19. mars 2023 Skrevet 19. mars 2023 Skjønner hva du mener, og har hatt lignende opplevelser selv. Jeg skjønner hvorfor noen innbiller seg at de kan fly når de er maniske. Særlig når det går over i mani så får jeg helt merkelige symptomer, og disse blir veldig fremtredende etter hvert. Har opplevd at noen mindre erfarne leger har trodd at det har vært noe annet enn mani fordi symptomene har vært så "forvridde". Tror ikke det er så uvanlig at man har "spesielle" symptomer eller psykotiske symptomer når man er manisk. Kanskje de "spesielle" symptomene vi får egentlig er psykotiske symptomer? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 Skrevet 19. mars 2023 skogbrann skrev (1 time siden): Skjønner hva du mener, og har hatt lignende opplevelser selv. Jeg skjønner hvorfor noen innbiller seg at de kan fly når de er maniske. Særlig når det går over i mani så får jeg helt merkelige symptomer, og disse blir veldig fremtredende etter hvert. Har opplevd at noen mindre erfarne leger har trodd at det har vært noe annet enn mani fordi symptomene har vært så "forvridde". Tror ikke det er så uvanlig at man har "spesielle" symptomer eller psykotiske symptomer når man er manisk. Kanskje de "spesielle" symptomene vi får egentlig er psykotiske symptomer? Ja, det høres fornuftig ut at det er psykotiske symptomer. Takk for svar 🙂 Anonymkode: 9f43a...bf6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.