Gå til innhold

Plutselig stort ansvar for medisiner selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har siste året fått utlevert medisiner 2 ganger i uka. Før dette fikk jeg de utlevert daglig. Jeg har flere ganger spurt om å få utlevert 1 gang i uka, men ettersom en av medisinene er veldig giftig har jeg fått nei til det med begrunnelse at det vil være farlig. Men nå har jeg da plutselig fått en ny fastlege som gir meg medisiner for en hel måned om gangen.

Jeg er nesten litt redd. Plutselig alt dette ansvaret over på meg selv. Men det er påtide. Jeg tror jeg er klar til å klare ta det ansvaret det vil være å ha medisiner i hus, og å be om hjelp om jeg følte jeg ikke klarer det. 

Men jeg vet ikke helt, noe i meg sier at jeg kommer til å angre? Dere med suicidalproblematikk som bruker medisiner, hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: 73741...050

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det som hjalp meg var å innse at å dø ved overdose kom aldri til å funke uansett. Jeg tok det egentlig aldri fordi jeg ville dø, men som en metode for å tvinge fram hjelp som jeg ikke fikk ellers. Etterhvert lærte jeg meg å bruke ord til å be om hjelp. Nå er jeg frisk da så gjelder ikke lenger. 

Anonymkode: 08641...c32

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det som hjalp meg var å innse at å dø ved overdose kom aldri til å funke uansett. Jeg tok det egentlig aldri fordi jeg ville dø, men som en metode for å tvinge fram hjelp som jeg ikke fikk ellers. Etterhvert lærte jeg meg å bruke ord til å be om hjelp. Nå er jeg frisk da så gjelder ikke lenger. 

De gangene jeg har tatt overdose har jeg oppriktig villet dø. Jeg er ikke suicidal nå da, men det er nok mer enn sannsynlig at jeg kommer til å bli det igjen. Så godt å høre at du er frisk nå. Hvordan kom du deg ut av det? Håper jeg kan komme dit en dag.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De gangene jeg har tatt overdose har jeg oppriktig villet dø. Jeg er ikke suicidal nå da, men det er nok mer enn sannsynlig at jeg kommer til å bli det igjen. Så godt å høre at du er frisk nå. Hvordan kom du deg ut av det? Håper jeg kan komme dit en dag.

Ting ble lettere da jeg lærte å bruke orda mine til å formidle det jeg trengte istedenfor å holde på som jeg gjorde som ung med overdoser hele tiden og inn og ut av psykiatrisk. Jeg fortalte alltid det til noen de gangene jeg tok overdoser så jeg ble jo alltid reddet. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ting ble lettere da jeg lærte å bruke orda mine til å formidle det jeg trengte istedenfor å holde på som jeg gjorde som ung med overdoser hele tiden og inn og ut av psykiatrisk. Jeg fortalte alltid det til noen de gangene jeg tok overdoser så jeg ble jo alltid reddet. 

Forstår. Det er jo veldig fint å høre at det går bra med deg nå. Jeg har aldri sagt i fra før når jeg har hatt selvmordsforsøk. Men er jo glad for at jeg lever nå likevel da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...