Gå til innhold

Hvor lenge er det akseptabelt å blokkere noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Glitter skrev (11 minutter siden):

Men nå har du jo fått entydig svar omtrent på at å blokkere ikke er greit. Og de få som har sagt det kan være greit, sikter til tilfeller hvor de blir trakassert på ulike måter og vil bryte kontakten. Så alle har jo sånn sett sagt at å blokkere er ikke innafor. 

Hva tenker du om det? 

Jeg tenker det var et kjipt svar og ikke et svar jeg vil ikke ha.

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker det var et kjipt svar og ikke et svar jeg vil ikke ha.

Anonymkode: 83398...605

Så istedenfor å ta til deg svarene, så tenker du de er kjipe og at du ikke vil følge de? Da er vi tilbake til at du vil at folk skal være enig med deg, og greit nok det, men når folk ikke er enig med deg så bør en revurdere eget syn på saken. 

Hvis svarene ikke utløser at du revurderer taktikken din med ditt familiemedlem så skjønner ikke jeg heller hvorfor du spør. Hvorfor spørre hvis eneste svar en er ute etter er svar som er enig med en selv? Da har du jo alt bestemt deg.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Så istedenfor å ta til deg svarene, så tenker du de er kjipe og at du ikke vil følge de? Da er vi tilbake til at du vil at folk skal være enig med deg, og greit nok det, men når folk ikke er enig med deg så bør en revurdere eget syn på saken. 

Hvis svarene ikke utløser at du revurderer taktikken din med ditt familiemedlem så skjønner ikke jeg heller hvorfor du spør. Hvorfor spørre hvis eneste svar en er ute etter er svar som er enig med en selv? Da har du jo alt bestemt deg.

Jeg tror det er for å få oppmerksomhet. Og å kunne leke martyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er for å få oppmerksomhet. Og å kunne leke martyr.

Hm nei ikke vet jeg. Det blir litt meningsløst i hvert fall. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det er for å få oppmerksomhet. Og å kunne leke martyr.

For en patetisk kommentar! 

 

Glitter skrev (2 minutter siden):

Hm nei ikke vet jeg. Det blir litt meningsløst i hvert fall. 

Jeg skal ta av blokkeringen i kveld. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en patetisk kommentar! 

 

Jeg skal ta av blokkeringen i kveld. 

Anonymkode: 83398...605

Det er bra, men hva gjør du så? Tar du kontakt for å snakke om det, eller later du som at ingenting er skjedd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (14 minutter siden):

Det er bra, men hva gjør du så? Tar du kontakt for å snakke om det, eller later du som at ingenting er skjedd? 

Enten later jeg som mobilen var ødelagt eller så lager jeg en tre retters middag og inviterer til hyggelig samvær i harmoni og glede. Nei glitter jeg vet ikke hva jeg gjør da jeg faktisk enda er ganske så irritert. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (16 minutter siden):

Det er bra, men hva gjør du så? Tar du kontakt for å snakke om det, eller later du som at ingenting er skjedd? 

Det er faktisk så pass kort tid at det ikke er sikkert at hen har merket noe. Å blokkerer er ikke det verste jeg har foretatt meg i sinne mot hen. En gang tok jeg visa kortet til hen å reiste til en annen by for noen timer men det er noen år siden og det fikk en dyr lærdom. Så jeg har faktisk endret meg veldig mye ;) 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 20.30):

Vil vedkommende komme til tlf svar? :) 

Anonymkode: 83398...605

Hvis du blokkerer noen så kan du vel like godt blokkere de for alltid. Jeg tror at det er slik man gjør når man ikke ønsker kontakt med noen i det hele tatt. 

Anonymkode: 126da...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

For en patetisk kommentar! 

 

Jeg skal ta av blokkeringen i kveld. 

Anonymkode: 83398...605

Da viser du at du ønsker kontakt allikevel. Jeg har opplevd at folk har blokkert meg tidligere. Og da sa de det på forhånd og at de ikke ønsket noe som helst kontakt lenger. Men du ønsker tydeligvis kontakt med den det gjelder da. 

Anonymkode: 126da...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Når man ikke har noe pent å si skal man ikke snakke. Man har to ører og en munn for en grunn» og jeg har ingenting fint å si akkurat nå, derfor er jeg stille. Jeg har brent meg mange ganger før ved å si ting jeg ikke mener og dermed har det blitt større en det trenger å være.

Anonymkode: 83398...605

Vet du, at denne gangen er jeg ikke umiddelbart enig med alle de andre. Jeg synes ikke det du gjør er så helt på trynet ettersom du sier at du gjør det fordi du selv kan finne på å si noe du ikke bør i kampens hete og derfor unnlater å komme i kontakt med vedkommende før du har roet deg ned. Du har også sagt at vedkommende sannsynligvis ikke vil merke blokkeringen en gang, det tolker jeg som at dere ikke har så ofte kontakt egentlig. Jeg er enig i at blokkering kan være barnslig, men jeg er ikke med i hylekoret denne gangen for jeg synes du begrunner blokkeringen din på en grei måte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Vet du, at denne gangen er jeg ikke umiddelbart enig med alle de andre. Jeg synes ikke det du gjør er så helt på trynet ettersom du sier at du gjør det fordi du selv kan finne på å si noe du ikke bør i kampens hete og derfor unnlater å komme i kontakt med vedkommende før du har roet deg ned. Du har også sagt at vedkommende sannsynligvis ikke vil merke blokkeringen en gang, det tolker jeg som at dere ikke har så ofte kontakt egentlig. Jeg er enig i at blokkering kan være barnslig, men jeg er ikke med i hylekoret denne gangen for jeg synes du begrunner blokkeringen din på en grei måte. :) 

Jeg synes at blokkering er veldig barnslig. Men det spørs hvorfor den er foretatt ja  :)

Anonymkode: 126da...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er faktisk så pass kort tid at det ikke er sikkert at hen har merket noe. Å blokkerer er ikke det verste jeg har foretatt meg i sinne mot hen. En gang tok jeg visa kortet til hen å reiste til en annen by for noen timer men det er noen år siden og det fikk en dyr lærdom. Så jeg har faktisk endret meg veldig mye ;) 

Anonymkode: 83398...605

Får håpe de ikke blir sinte da og blokker mot vippskrav. Det skulle tatt seg ut.

Anonymkode: 2232a...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (12 minutter siden):

Vet du, at denne gangen er jeg ikke umiddelbart enig med alle de andre. Jeg synes ikke det du gjør er så helt på trynet ettersom du sier at du gjør det fordi du selv kan finne på å si noe du ikke bør i kampens hete og derfor unnlater å komme i kontakt med vedkommende før du har roet deg ned. Du har også sagt at vedkommende sannsynligvis ikke vil merke blokkeringen en gang, det tolker jeg som at dere ikke har så ofte kontakt egentlig. Jeg er enig i at blokkering kan være barnslig, men jeg er ikke med i hylekoret denne gangen for jeg synes du begrunner blokkeringen din på en grei måte. :) 

Takk. Vi har det altså, vi har daglig kontakt eller flere ganger i uken. Men vi kan også ikke hq det på noen dager. Det er ikke gjort for å skape større konflikt, det er for å minske konflikten. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får håpe de ikke blir sinte da og blokker mot vippskrav. Det skulle tatt seg ut.

Anonymkode: 2232a...4e4

Det går ikke gjør det? Men uansett det ville de ikke gjort. Men vi kan le av det sammen, jeg vet jeg er umoden på noen områder. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går ikke gjør det? 

Anonymkode: 83398...605

Det lar seg gjøre.

Anonymkode: 2232a...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enten later jeg som mobilen var ødelagt eller så lager jeg en tre retters middag og inviterer til hyggelig samvær i harmoni og glede. Nei glitter jeg vet ikke hva jeg gjør da jeg faktisk enda er ganske så irritert. 

Anonymkode: 83398...605

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er faktisk så pass kort tid at det ikke er sikkert at hen har merket noe. Å blokkerer er ikke det verste jeg har foretatt meg i sinne mot hen. En gang tok jeg visa kortet til hen å reiste til en annen by for noen timer men det er noen år siden og det fikk en dyr lærdom. Så jeg har faktisk endret meg veldig mye ;) 

Anonymkode: 83398...605

 

Det høres ikke noe hyggelig ut å bli behandlet sånn. Bra du har forbedret hva du finner på å gjøre mot hn, men jeg synes det er synd å lese hva du gjør likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er ikke klar om en dag, jeg trenger minst 5 dager dager eller 6 Dager. 

Anonymkode: 83398...605

Det viktigste spørsmålet er: Hva trenger du tiden til?

Jeg sier som flere sier, det er litt vanskelig å komme med gode råd når vi vet så lite om alvorlighetsgraden/ årsaken til ønsket om fravær. Dersom dette er så alvorlig at du trenger tid til å drøfte det med feks politi, fortrolige venner, psykolog, fastlege eller annet kan det jo være at 5-6 dager er rimelig. 

Dreier det seg derimot om en uoverensstemmelse eller krangel er det rimelig å forvente at partene har roet seg ned mentalt i løpet av en dag, og da kan prate om det som skjedde i rolige former. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 timer siden):

Jeg tror det er for å få oppmerksomhet. Og å kunne leke martyr.

Jeg syns du går litt langt når det gjelder ts her. Det er ikke greit å drive brukerdebatt som du gjør nå heller. Å snakke om andre "over hodene" deres er det samme som baksnakking irl. 

Du må heller unngå trådene syns jeg,  for du har en tydelig aversjon mot ts. Det er greit det, men å uttrykke det så mye er ikke det. Min mening. Du kommer med mye bra og det er mye jeg er enig med deg i, bare for å poengtere at jeg ikke har mot deg. Men dere går i tottene på hverandre hele tiden og det blir bare usaklig og kritikk uansett tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (31 minutter siden):

 

 

Det høres ikke noe hyggelig ut å bli behandlet sånn. Bra du har forbedret hva du finner på å gjøre mot hn, men jeg synes det er synd å lese hva du gjør likevel. 

Hallo det er mange år siden. Det er normalt og være i opposisjon en periode i livet, og det var jeg når jeg gjorde det. Jeg dro av sted, ble hentet og gjorde det aldri igjen. Har du aldri gjort sånne ting før? 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...