Gå til innhold

Hvor lenge er det akseptabelt å blokkere noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

76 Trollface bilder, arkivfotografier og vektorer | Shutterstock

Anonymkode: 2232a...4e4

Jeg sier det til admin at du kaller meg troll. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
emilie321 skrev (21 minutter siden):

Kan du ikke bare sende melding om at du trenger å være alene noen dager, feks for å roe ned å for og tenke. Så kan du sette telefonen din på stille.

Hadde det vært så enkelt hadde det aldri vært et problem. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Hehe, vel jeg hadde ikke et bedre råd enn det. Så får du bare mene det er tørt. 

SMS-utveksling under krangling er ofte dumt. Det kan skje meg og mamma også. Eller skjer ikke nå lenger, men før. Kan du ikke si at du ønsker ikke fortsette å diskutere, også la det være med det? Personen sender vel ikke typ 20 SMS etter hverandre da eller? 

Eh jo det blir minst 3 til 4 på rappen når det først er i gang. Den andre må ha rett og skal ha siste ordet om det så snør rosa elefanter 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh jo det blir minst 3 til 4 på rappen når det først er i gang. Den andre må ha rett og skal ha siste ordet om det så snør rosa elefanter 

Anonymkode: 83398...605

3-4 sms er ikke tjue som jeg sa. Skjønner det er irriterende, men bare la personen sende de 3-4 SMS da uten å gå inn i diskusjon med hn. 

Sammr med den andre. Bare la den få siste ordet da, også svarer du ikke etter å ha sagt at du trenger å roe ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

3-4 sms er ikke tjue som jeg sa. Skjønner det er irriterende, men bare la personen sende de 3-4 SMS da uten å gå inn i diskusjon med hn. 

Sammr med den andre. Bare la den få siste ordet da, også svarer du ikke etter å ha sagt at du trenger å roe ned. 

Skal jeg godta ting jeg ikke er enig i? Er du klar over at det er mer enn hva jeg kan klare? Men uansett jeg føler jeg har rett i denne casen. Skal jeg ikke svare når det kommer irriterende meldinger? Hallo jeg er ikke laget av stein. Jeg blir kjempe irritert. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal jeg godta ting jeg ikke er enig i? Er du klar over at det er mer enn hva jeg kan klare? Men uansett jeg føler jeg har rett i denne casen. Skal jeg ikke svare når det kommer irriterende meldinger? Hallo jeg er ikke laget av stein. Jeg blir kjempe irritert. 

Anonymkode: 83398...605

Okei. Du må bare gjøre som du vil. Jeg har bare sagt min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Okei. Du må bare gjøre som du vil. Jeg har bare sagt min mening. 

Skulle ikke du hjelpe meg til å bli bedre da? Jeg synes du kunne støttet meg nå som jeg skal ra bort blokkeringen. Da har jeg møtt deg på halvveien. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg sier det til admin at du kaller meg troll. 

Anonymkode: 83398...605

Slutt å oppføre deg som et troll da.

Anonymkode: 2232a...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skulle ikke du hjelpe meg til å bli bedre da? Jeg synes du kunne støttet meg nå som jeg skal ra bort blokkeringen. Da har jeg møtt deg på halvveien. 

Anonymkode: 83398...605

Jeg har jo støttet deg. Å støtte deg vil ikke si jeg er enig i alt du sier og gjør. Jeg har støttet deg ved å på en høflig måte si hva jeg tenker om saken, samtidig som at jeg har sagt jeg skjønner ting er slitsomt og irriterende. 

Men jeg orker ikke noe sånn guilt trip. Jeg har jo faktisk prøvd å være til hjelp. Så får du ta det eller la det være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg har jo støttet deg. Å støtte deg vil ikke si jeg er enig i alt du sier og gjør. Jeg har støttet deg ved å på en høflig måte si hva jeg tenker om saken, samtidig som at jeg har sagt jeg skjønner ting er slitsomt og irriterende. 

Men jeg orker ikke noe sånn guilt trip. Jeg har jo faktisk prøvd å være til hjelp. Så får du ta det eller la det være. 

Jeg prøver ikke å gi deg giro trip. Kan vi ikke finne en løsning utenom den dumme treningen? Den hjelper ikke. Du kan være enig og ikke mene det, det hjelper meg faktisk litt om du bare er enig. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slutt å oppføre deg som et troll da.

Anonymkode: 2232a...4e4

Gjør jeg ikke. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg prøver ikke å gi deg giro trip. Kan vi ikke finne en løsning utenom den dumme treningen? Den hjelper ikke. Du kan være enig og ikke mene det, det hjelper meg faktisk litt om du bare er enig. 

Anonymkode: 83398...605

Jeg har jo ikke akkurat mye detaljer om situasjonen til å skulle hjelpe deg med en løsning. Pluss mulig du overvurderer meg og min evne til å hjelpe deg med en løsning. 

Jeg kan validere din irritasjon når du får den ene SMS etter den andre, og gi deg forståelse når jeg forstår deg, men jeg kan ikke si jeg er enig når jeg ikke er det. Det skjønner du vel. 

Jeg mener at det riktige å gjøre er å sette klare, men høflige grenser ved å si at nå ønsker du litt avstand for å roe ned situasjonen. Og hvis du da får fire SMS på rad så lar du være å svare på de. Å blokkere sender veldig negative signaler og er et kraftig virkemiddel som kan bli oppfattet og føles som straff/silent treatment. 

Det er hva jeg ville gjort selv i lignende situasjon. Vet ikke hva mer jeg kan hjelpe deg med i denne saken. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvordan går det? Har du latt stakkaren slippe ut fra soning? Eller blir det noen uker til? Og hva sa vedkommende når hen slapp ut? Ble personen glad, sint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

TS, hvordan går det? Har du latt stakkaren slippe ut fra soning? Eller blir det noen uker til? Og hva sa vedkommende når hen slapp ut? Ble personen glad, sint?

Det går fint everybody. Jeg har tatt av blokkeringen og har snakket med hen i ettermiddag. Jeg sa ikke noe spesielt og hen sa ikke noe om det så da har det ikke vært merket. Jeg fikk litt nye ting som jeg har hatt lyst på lenge, så sånn var det. En happy ending. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Da er det bare å være forberedt på at dette mest sannsynlig kommer til å skje igjen og igjen.

Det ble ikke oppdaget. Men jeg føler meg til en viss grad utspekulert så har jeg jo hatt dere med meg på blokkeringen, så helt alene har jeg ikke vært da. Men jeg kan telle til 1020273626227 før jeg (blokkerer) igjen, kanskje dette var siste gang. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...