AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 Del Skrevet 23. mars 2023 Jeg klarer ikke konsentrere meg, det er mye jeg ikke får med meg, spesielt detaljer og ofte helheten av et emne. Hukommelsen er elendig også. Klarer ikke holde oppmerksomhet til noe mer enn noen sekunder om gangen. Faller stadig ut når andre prater til meg. Pga dette har jeg dårlig selvfølelse og faller utenfor det sosiale. Jeg har utrolig mange psykiatriske diagnoser. Som blandet pf, panikklidelse, generalisert angst, gjentakende depresjoner, ptsd. Skal snart testes for adhd. Jeg er ekstremt sårbar og har ikke filter når det gjelder følelser. Sliter litt med å regulere følelser. Angst for å bli forlatt, eksistensiell angst og dødsangst. Har opplevd mye traumatisk, omsorgsvikt, mobbing, overgrep. Hatt samme problemet med konsentrasjon, oppmerksomhet, hukommelsen osv alltid, husker tilbake til barneskole. Var "flink jente" utad for å unngå å få kjeft/bli avvist. Ingen så meg eller brydde seg. Hadde diagnosen eupf i noen år og. Kan umulig ha den nå da de aller fleste symptomer er borte. Jeg er tvert i mot stabil følelsesmessig selv om jeg sliter og kan ha det vondt. Sliter med en voldsom uro som ikke alltid er angst men uro fysisk og psykisk. Angsten for avvisning er også blitt mye mildere og jeg er ikke styrt av impulser eller sinneutbrudd Det som står igjen nå er en veldig plagsom uro/angst fysisk og psykisk, tankekjør og adhd symptomer som jeg kaller det. Kan jeg ha adhd? Maskert av andre psykiske symptomer da jeg var ung? @kupton? Andre? Har allerede svart på en del skjemaer for det. Gjenstår nevropsykologisk test neste uke. Slike tester har jeg prøvd før og det har gått dårlig så gruer meg. Likevel har jeg oppgjennom gått for å være intelligent Kanskje det har maskert adhden. Vet ikke. Noen? Anonymkode: 1402d...47d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471965-jeg-er-annerledes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 23. mars 2023 Del Skrevet 23. mars 2023 Når det gjelder å falle ut av samtaler og problemer med hukommelse kan jo være pga angst. Samme med å være observant på detaljer osv, men samtidig er jo alt det også tegn på ADHD, så vanskelig å si. Det er ikke lett å oppdage diagnoser alltid, men tror Kupton svarer bedre på det enn meg, for å si det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471965-jeg-er-annerledes/#findComment-4157680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 23. mars 2023 Del Skrevet 23. mars 2023 Ja, jeg støtter tanken om at hovedproblemet er ADHD som ofte kan være årsaken til de andre problemene du har/har hatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471965-jeg-er-annerledes/#findComment-4157685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nillepia Skrevet 23. mars 2023 Del Skrevet 23. mars 2023 kupton skrev (6 minutter siden): Ja, jeg støtter tanken om at hovedproblemet er ADHD som ofte kan være årsaken til de andre problemene du har/har hatt. Skjønner Kupton. Det tror jeg og. Håper jeg får en medisin som kan hjelpe meg. Vi to har hatt litt kontakt opp gjennom og du var alltid overbevist om at jeg har adhd. Takker deg for det. For jeg tør nå å ta en utredning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471965-jeg-er-annerledes/#findComment-4157688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg klarer ikke konsentrere meg, det er mye jeg ikke får med meg, spesielt detaljer og ofte helheten av et emne. Hukommelsen er elendig også. Klarer ikke holde oppmerksomhet til noe mer enn noen sekunder om gangen. Faller stadig ut når andre prater til meg. Pga dette har jeg dårlig selvfølelse og faller utenfor det sosiale. Jeg har utrolig mange psykiatriske diagnoser. Som blandet pf, panikklidelse, generalisert angst, gjentakende depresjoner, ptsd. Skal snart testes for adhd. Jeg er ekstremt sårbar og har ikke filter når det gjelder følelser. Sliter litt med å regulere følelser. Angst for å bli forlatt, eksistensiell angst og dødsangst. Har opplevd mye traumatisk, omsorgsvikt, mobbing, overgrep. Hatt samme problemet med konsentrasjon, oppmerksomhet, hukommelsen osv alltid, husker tilbake til barneskole. Var "flink jente" utad for å unngå å få kjeft/bli avvist. Ingen så meg eller brydde seg. Hadde diagnosen eupf i noen år og. Kan umulig ha den nå da de aller fleste symptomer er borte. Jeg er tvert i mot stabil følelsesmessig selv om jeg sliter og kan ha det vondt. Sliter med en voldsom uro som ikke alltid er angst men uro fysisk og psykisk. Angsten for avvisning er også blitt mye mildere og jeg er ikke styrt av impulser eller sinneutbrudd Det som står igjen nå er en veldig plagsom uro/angst fysisk og psykisk, tankekjør og adhd symptomer som jeg kaller det. Kan jeg ha adhd? Maskert av andre psykiske symptomer da jeg var ung? @kupton? Andre? Har allerede svart på en del skjemaer for det. Gjenstår nevropsykologisk test neste uke. Slike tester har jeg prøvd før og det har gått dårlig så gruer meg. Likevel har jeg oppgjennom gått for å være intelligent Kanskje det har maskert adhden. Vet ikke. Noen? Anonymkode: 1402d...47d Jeg ble diagnostisert og medisinert for ADHD i voksen alder. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver her og tror og håper du kan få god nytte av medisiner. Lykke til! Anonymkode: b9985...06c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471965-jeg-er-annerledes/#findComment-4157763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nillepia Skrevet 23. mars 2023 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg ble diagnostisert og medisinert for ADHD i voksen alder. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver her og tror og håper du kan få god nytte av medisiner. Lykke til! Anonymkode: b9985...06c Jeg håper jeg får prøve medisiner og får nytte av det. Jeg er veldig spent på den nevropsykologiske testen og hvilket resultat det blir. Det kan være mye det som avgjør hvordan resten av livet mitt kan se ut. Men håper og prøver å tenke bra tanker. Kan jeg spørre deg hvor ca gammel er du? Fikk du nytte av medisiner og hjelp av de? Håper det for din skyld🙂 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471965-jeg-er-annerledes/#findComment-4157777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.