AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 Skrevet 24. mars 2023 Jeg har vært plaget med luft i magen, og litt løs mage i ett år. Jeg har tiltider trodd at jeg skulle bli bedre, og vet at jeg drikker jo ca 3 liter cola daglig. Og det kan jo være årsaken i seg selv. Har derfor ikke gått til legen med det ennå. Kan såpass mye cola daglig føre til disse problemene? I går rapet jeg på luft hele dagen. Jeg tvang meg selv til å holde unna avhengigheten min cola i dag og jeg raper ikke så mye luft lenger. Har en time hos legen om 3 uker. Men det gjelder nok å tvinge seg til å drikke annet enn cola. Cola er min energidrikk i hverdagen. Noen som har tips om drikke med litt god smak som er bra for magen? Anonymkode: b5639...660 0 Siter
Vhanja Skrevet 24. mars 2023 Skrevet 24. mars 2023 Kan få luft i magen av all kullsyren, ja. Har du prøvd vann med smak? Enten kjøpe i butikken eller lage selv (jeg liker f.eks å kjøpe inn litt lime og sitron, kutte i små båter og fryse også bruker jeg dem som isbiter i et glass vann). Evt iste eller saft uten sukker, da kan du velge smaken du liker. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 Skrevet 24. mars 2023 Vhanja skrev (4 minutter siden): Kan få luft i magen av all kullsyren, ja. Har du prøvd vann med smak? Enten kjøpe i butikken eller lage selv (jeg liker f.eks å kjøpe inn litt lime og sitron, kutte i små båter og fryse også bruker jeg dem som isbiter i et glass vann). Evt iste eller saft uten sukker, da kan du velge smaken du liker. Ja jeg tenker at magen kan bli irritert av all colaen. 3 liter cola daglig er jo veldig mye. Det er også mye kullsyre i det. Egentlig ikke rart at jeg raper kronisl mye luft da. Tror det er det legen vil si. At jeg bør forsøke å kutte cola. Jeg forsøker derfor nå for å sjekke om jeg blir bedre før timen min om 3 uker. . Kanskje jeg skal prøve iste. Det er uten kullsyre ihvertfall :). Takk for tipset. Anonymkode: b5639...660 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 Skrevet 24. mars 2023 Vhanja skrev (8 minutter siden): Kan få luft i magen av all kullsyren, ja. Har du prøvd vann med smak? Enten kjøpe i butikken eller lage selv (jeg liker f.eks å kjøpe inn litt lime og sitron, kutte i små båter og fryse også bruker jeg dem som isbiter i et glass vann). Evt iste eller saft uten sukker, da kan du velge smaken du liker. Godt tips . Takk. Jeg kan gjerne kjøpe sitron / lime kanskje jordbær som jeg kan fryse og bruke som isbiter i kaldt vann. Jeg elsker å ha smak i drikken men hater å få vondt i magen 😅 Anonymkode: b5639...660 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 11. april 2023 Skrevet 11. april 2023 Kullsyre kan gi luft. Er det lettversjonen du drikker? Søtningsmidler kan være verstinger når det kommer til løs mage. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.