Gå til innhold

Oppskrift vinduer etterlyses gjøremåte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei jeg skal vaske vinduer i gang. Hvordan gjør jeg det? Jeg har en nal klut og det andre jeg trenger men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det. 

Anonymkode: d8513...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

@Glitter

Anonymkode: d8513...524

Og du tagger meg? 😅 

Her kommer jeg til kort. Jeg sprayer på middel/hvis jeg bruker middel i en bøtte tar jeg vaskekluten i bøtten så vasker jeg vinduet godt også tar jeg nalen fra side til side nedover hvis du skjønte. 

Det er nok andre som vet mer enn meg her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (14 minutter siden):

Og du tagger meg? 😅 

Her kommer jeg til kort. Jeg sprayer på middel/hvis jeg bruker middel i en bøtte tar jeg vaskekluten i bøtten så vasker jeg vinduet godt også tar jeg nalen fra side til side nedover hvis du skjønte. 

Det er nok andre som vet mer enn meg her. 

Hvilket middel? Er det merke? Kan du gjøre det steg for steg. 

Anonymkode: d8513...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (16 minutter siden):

Og du tagger meg? 😅 

Her kommer jeg til kort. Jeg sprayer på middel/hvis jeg bruker middel i en bøtte tar jeg vaskekluten i bøtten så vasker jeg vinduet godt også tar jeg nalen fra side til side nedover hvis du skjønte. 

Det er nok andre som vet mer enn meg her. 

Vasker du vinduet først før du bruker middelet? Jeg skjønner ikke.

Anonymkode: d8513...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylonvask er bra til vinduer. Litt salmiakk kan være fint å bruke, og da kan du vaske over med Zalo for å få glans. Så kan du bruke nal tilslutt.

Eller rett og slett bruke glasspay. Enkelt og greit som jeg vanligvis gjør. Det er ingen kunst 🙂 men lærte et triks som å tørke over med avispapir for å fjerne striper osv. Siden jeg har aviser, så gjør jeg det bare. Ellers kan du bruke linklut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Nylonvask er bra til vinduer. Litt salmiakk kan være fint å bruke, og da kan du vaske over med Zalo for å få glans. Så kan du bruke nal tilslutt.

Eller rett og slett bruke glasspay. Enkelt og greit som jeg vanligvis gjør. Det er ingen kunst 🙂 men lærte et triks som å tørke over med avispapir for å fjerne striper osv. Siden jeg har aviser, så gjør jeg det bare. Ellers kan du bruke linklut. 

Nylonvask???? Både salmiakk og zalo i vannet?? Hvilken klut er linklut? Jeg har kluter i forskjellige farger og vet ikke hva som er hva. Kan du ikke bare si konkret hvordan jeg gjør det på minst mulig komplisert måte???

Anonymkode: d8513...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vasker du vinduet først før du bruker middelet? Jeg skjønner ikke.

Anonymkode: d8513...524

Nei det er en sånn tube, men jeg husker ikke hva den heter. Vasker vinduet med middelet i. 

Men jeg tror jeg trekker meg ut her for jeg er ikke god på dette. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nylonvask?

Nylonvask er et vindusvaskemiddel på tube. Man blander litt av det i vannet.

Jeg brukte det før, men nå bruker jeg bare fiberkluter beregnet på glass. Da trenger jeg ikke vaskemidler, vasker bare med slike kluter og vann. 

Takk for tilliten, men jeg er ingen guru på renhold. Kanskje @Hurja har gode tips, men jeg tror hun jobber denne helgen,. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nylonvask???? Både salmiakk og zalo i vannet?? Hvilken klut er linklut? Jeg har kluter i forskjellige farger og vet ikke hva som er hva. Kan du ikke bare si konkret hvordan jeg gjør det på minst mulig komplisert måte???

Anonymkode: d8513...524

Ja, det ble komplisert 🙂 spray på og tørk med linklut du. Trenger ikke gjøre mer enn det. Jeg vet ikke om du har linklut da, men det bruker vel å være en lapp på kluten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

@Lillemus @laban @Vhanja @Ekstra

Anonymkode: d8513...524

Veldig liten vits å tagge meg...! Jeg sprayer blå Jif på vinduet og tørker av med tørkepapir og pusser over med et tørt og rent tørkepapir etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (23 minutter siden):

Veldig liten vits å tagge meg...! Jeg sprayer blå Jif på vinduet og tørker av med tørkepapir og pusser over med et tørt og rent tørkepapir etterpå.

Sprayflasker er helsefremkallende og kan gi kols astma og andre sykdommer 

Anonymkode: d8513...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

Veldig liten vits å tagge meg...! Jeg sprayer blå Jif på vinduet og tørker av med tørkepapir og pusser over med et tørt og rent tørkepapir etterpå.

Gav opp jeg, mamma Får heller gjøre det. 

Anonymkode: d8513...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Gav opp jeg, mamma Får heller gjøre det. 

Anonymkode: d8513...524

Prøver du å provosere nå?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Dette er trollet igjen.

Hvorfof ikke bare bruke spray til vindu, eller nylonvask?

Hun er ikke noe troll. Hun er bare veldig eh.. uerfaren på en del områder 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (7 minutter siden):

Hun er ikke noe troll. Hun er bare veldig eh.. uerfaren på en del områder 😊

Jeg vet ikke hva nettroll er, men hvis du er ti år så kan du forvente at din mor vasker vinduene hjemme.  De som bor for seg selv venter ikke på mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...