Gå til innhold

Dere som i dag er 40 år +


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vhanja skrev (6 minutter siden):

For min del går det ikke på om det er enkeltting en person ikke kan, jeg har da også ting jeg ikke kan.

Det går for meg mer på holdningen man fremviser. Hvis man har litt selvironi over at man ikke kan det, har gjerne forsøkt å google og gjøre en innsats selv for å finne ut, men så gjerne ønsker hjelp til en ting eller to som er uklart - helt greit.

Men når det går igjen at det er ganske mye man ikke har kjennskap til som er vanlig for voksne folk, man viser null vilje til egeninnsats for deretter å klage fordi svarene man får ikke er ferdigtygget og oppgaven er vanskelig - da lukter det bortskjemt tenåringsmentalitet (uavhengig av egentlig alder) og da mister i hvert fall jeg mye av min sympati for situasjonen.

Ja vhanja jeg er veldig bortskjemt, jeg har fått sydd puter under armene i det jeg så dagens lys for første gang. Du har sikkert avsmak på meg på grunn av det. Men det er ikke min skyld. Jeg er vant til å få et ja om jeg maser lenge nok. Men jeg vil lære nå, og jeg prøver så godt jeg kan hver dag.

Anonymkode: d9a81...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Fint for deg, men siden jeg vokste opp i en familie som ikke var A4 og slett ikke hadde bil så hadde jeg ingen å lære det av før da. 😊 De aller, aller fleste i Norge har vokst opp i hus eller leilighet med vinduer da. 😉

Ja men jeg hadde ingen interesse av å lære det når jeg var 10 år. Det er faktisk ikke et sted normalt å lære seg og vaske vinduer før en MÅÅ!

Anonymkode: d9a81...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Rørsluker er sånn man har i dusjen. Vaske rense den. Poenget mitt med tråden er at man kan ikke dømme andre på hva man burde kunne eller ikke for ingen vet hvordan andre er oppvokst. 

Anonymkode: d9a81...a37

Nok en gang finner du på ord som ikke finnes og blir sur når vi ikke skjønner hva du snakker om. Å rense sluket i dusjen kan alle som er over 12 år med mindre de er dugelig bortskjemte og aldri har vært nødt til å gjøre noe hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Nok en gang finner du på ord som ikke finnes og blir sur når vi ikke skjønner hva du snakker om. Å rense sluket i dusjen kan alle som er over 12 år med mindre de er dugelig bortskjemte og aldri har vært nødt til å gjøre noe hjemme. 

Nei faktisk ikke! Hvem er interesse av å vaske i en slik? Hvilken verden lever du i? 1800 tallet? 

Anonymkode: d9a81...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja men jeg hadde ingen interesse av å lære det når jeg var 10 år. Det er faktisk ikke et sted normalt å lære seg og vaske vinduer før en MÅÅ!

Anonymkode: d9a81...a37

Men hvis du er, som du påstår, over 30 år så burde du funnet ut hvordan man vasker vinduer for mange år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Men hvis du er, som du påstår, over 30 år så burde du funnet ut hvordan man vasker vinduer for mange år siden. 

Har aldri påstått noen ting. Det er vill gjetning fra deres side. 

Anonymkode: d9a81...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Men hvis du er, som du påstår, over 30 år så burde du funnet ut hvordan man vasker vinduer for mange år siden. 

Til og være nærmere 60 år er du faktisk meget barnslig. Men nok om det! 

Anonymkode: d9a81...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men nå gidder jeg ikke å snakke med dere mer. Dumme hele gjengen, utenom nå få. 

Anonymkode: d9a81...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For meg virker det som dere ble tvungen eller skulle lære alt dere forventer at alle kan. Hvor tidlig lærte dere følgende : , skifting av rørsluker, privatøkonomi, vask av vinduer, tak, vegger, lister? Hjulskift på bil, siden dere mener alt dette burde en kun etter en bestemt alder? 

Anonymkode: d9a81...a37

Bortsett fra hjulskift, og "rørsluker" som jeg ikke vet hva er, er dette noe man trenger å lære? 

Anonymkode: 4dd58...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Til og være nærmere 60 år er du faktisk meget barnslig. Men nok om det! 

Anonymkode: d9a81...a37

 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men nå gidder jeg ikke å snakke med dere mer. Dumme hele gjengen, utenom nå få. 

Anonymkode: d9a81...a37

Og dette er svar som gjør at du får reaksjoner. Da hjelper det ikke å spiller offerkortet og syntes uhorvelig synd på deg selv når du oppfører deg som dette gang på gang. 

Skal du bli voksen og lære deg ting selv, som du påstår at du vil, så er dette mønsteret noe du må bryte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte lære det meste selv etter at jeg ble skilt og gubben flyttet ut😀 en del av det kunne jeg jo fra oppveksten, vasking og sånn. Men hjulskift, rense sluk og andre praktiske ting måtte jeg ta tak i selv. Har hatt en del nytte av videoer fra You-tube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bortsett fra hjulskift, og "rørsluker" som jeg ikke vet hva er, er dette noe man trenger å lære? 

Anonymkode: 4dd58...524

Hjulskift er kjekt å kunne om man har bil og punkterer på et øde sted. :) Å rense sluk (som tydeligvis kalles "rørsluker" i enkelte grisgrendte strøk) er ingen heksekunst, i dusjen er det jo vanligvis en sil som man tar opp og tømmer for hår og såperester når den begynner å gå tett, om man ikke er så flink at man gjør det etter hver dusj, det gjør ikke jeg, jeg tar det når vannet begynner å renne sakte unna. Resten tenker jeg på ting man tilegner seg i en normal oppvekst - som klesvask, enkel matlaging, vindusvask, golvvask og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (17 minutter siden):

 

Og dette er svar som gjør at du får reaksjoner. Da hjelper det ikke å spiller offerkortet og syntes uhorvelig synd på deg selv når du oppfører deg som dette gang på gang. 

Skal du bli voksen og lære deg ting selv, som du påstår at du vil, så er dette mønsteret noe du må bryte.

Ikke skriv til meg! Gidder ikke å svare mer! 

Anonymkode: d9a81...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ikke skriv til meg! Gidder ikke å svare mer! 

Anonymkode: d9a81...a37

Helt til neste runde... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville aldri kalle noen dum for ikke å ha lært å gjøre disse tingene det er snakk om. Jeg er mer opptatt av at man lære å ta vare på seg selv. Som mat, personlig hygiene, tannpuss og det å ha litt orden rundt seg. Så tenker jeg at modenhet handler mer om hvordan man møter andre mennesker og det å være selvstendig. Jeg har barn og en del ting MÅ jeg kunne for å ta vare på barna mine. Men jeg kan ikke skifte hjul på bilen og det er mange praktiske ting jeg ikke gjør. Men det går helt greit. 

Anonymkode: 5dccd...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For meg virker det som dere ble tvungen eller skulle lære alt dere forventer at alle kan. Hvor tidlig lærte dere følgende : , skifting av rørsluker, privatøkonomi, vask av vinduer, tak, vegger, lister? Hjulskift på bil, siden dere mener alt dette burde en kun etter en bestemt alder? 

Anonymkode: d9a81...a37

Jeg lærte det meste av det der før jeg fylte 20. Mye av f.eks. rengjøring er jo bare noe man lærer underveis i forbindelse med ansvar. Tenker at dette er en del av vanlig oppdragelse av barn og ungdom. 

Sluker har jeg ikke hørt om, antar du mener sluk. Det er jo heller ingen tusenkunst som må læres.

Hadde ansvar for å bytte hjul på mammas bil fra jeg var 18, en av betingelsene for at jeg fikk låne den. 

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (13 minutter siden):

Helt til neste runde... 

hva feiler det deg? Gå å vær støttekontakten til noen andre. Jeg klarer meg selv. 

Anonymkode: d9a81...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (2 minutter siden):

Jeg lærte det meste av det der før jeg fylte 20. Mye av f.eks. rengjøring er jo bare noe man lærer underveis i forbindelse med ansvar. Tenker at dette er en del av vanlig oppdragelse av barn og ungdom. 

Hadde ansvar for å bytte hjul på mammas bil fra jeg var 18, en av betingelsene for at jeg fikk låne den. 

For det første er ingenting av dette i lærebøkene. Verken privat økonomi eller hjulskift eller andre huslige oppgaver, så hvordan kan du påstå at dette er normalt for alle?? 

Anonymkode: d9a81...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For det første er ingenting av dette i lærebøkene. Verken privat økonomi eller hjulskift eller andre huslige oppgaver, så hvordan kan du påstå at dette er normalt for alle?? 

Anonymkode: d9a81...a37

Når du stiller slike spørsmål lurer jeg på hvorfor jeg gad svare i det hele tatt. Nei, du har rett i at det ikke står i lærebøker. Det meste av det man lærer i livet står faktisk ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (55 minutter siden):

Hjulskift er kjekt å kunne om man har bil og punkterer på et øde sted. :) Å rense sluk (som tydeligvis kalles "rørsluker" i enkelte grisgrendte strøk) er ingen heksekunst, i dusjen er det jo vanligvis en sil som man tar opp og tømmer for hår og såperester når den begynner å gå tett, om man ikke er så flink at man gjør det etter hver dusj, det gjør ikke jeg, jeg tar det når vannet begynner å renne sakte unna. Resten tenker jeg på ting man tilegner seg i en normal oppvekst - som klesvask, enkel matlaging, vindusvask, golvvask og slike ting.

Hva gjør er er ikke normalt for allmenheten. Grisgrendte strøk og med det mener du at alle strøk som det bor andre i er griser? 

Anonymkode: d9a81...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...