Gå til innhold

Zoloft bivirkning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Har trappet opp til 150 mg Zoloft, 3 uker siden nå. Har siden jeg begynte å trappe opp hatt influensa/sykdomsfølelse i kroppen. Det har enda ikke gitt seg. Har stått på Zoloft i 8 år før uten dette. 

Kan det være bivirkning av Zoloft og når vil det evt avta?? Er veldig sliten av å ha det sånn … Må ta Paracet og Ibux hver dag for å fungere. 

@kupton @ISW eller andre ? 

Anonymkode: b0584...080

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472166-zoloft-bivirkning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Har trappet opp til 150 mg Zoloft, 3 uker siden nå. Har siden jeg begynte å trappe opp hatt influensa/sykdomsfølelse i kroppen. Det har enda ikke gitt seg. Har stått på Zoloft i 8 år før uten dette. 

Kan det være bivirkning av Zoloft og når vil det evt avta?? Er veldig sliten av å ha det sånn … Må ta Paracet og Ibux hver dag for å fungere. 

@kupton @ISW eller andre ? 

Anonymkode: b0584...080

Hei.

Først av alt, så tror jeg at jeg ville tatt en tur til fastlegen og utelukket en infeksjon. Du kan jo måle CRP, hvite blodlegemer og temperatur, for det er jo ikke umulig at du har fått en infeksjon samtidig som du økte dosen Zoloft?

Ellers er det jo sånn ved oppstart og doseøkning av SSRI, at du kan få bivirkninger fra nærmest ethvert organsystem. De er som regel milde og går over etterhvert, typisk etter 2-4 uker når kroppen venner seg til mer serotonin. Snakk med fastlegen - men jeg tror dette går bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472166-zoloft-bivirkning/#findComment-4160411
Del på andre sider

ISW skrev (42 minutter siden):

Hei.

Først av alt, så tror jeg at jeg ville tatt en tur til fastlegen og utelukket en infeksjon. Du kan jo måle CRP, hvite blodlegemer og temperatur, for det er jo ikke umulig at du har fått en infeksjon samtidig som du økte dosen Zoloft?

Ellers er det jo sånn ved oppstart og doseøkning av SSRI, at du kan få bivirkninger fra nærmest ethvert organsystem. De er som regel milde og går over etterhvert, typisk etter 2-4 uker når kroppen venner seg til mer serotonin. Snakk med fastlegen - men jeg tror dette går bra.

Takk👍 Jeg sjekket for infeksjoner og tok crp da jeg trapper opp fra 50 til 100 mg (hadde de samme symptomene da) , ingen funn og ingen crp.. 

Hvis det er opptrappingen, håper jeg det gir seg snart🙏 Leser jo at sykdomsfølelse og myalgi smerter er vanlige bivirkninger… 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472166-zoloft-bivirkning/#findComment-4160424
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...