Gå til innhold

Seroquel og histamin, ISW

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Dette er litt vanskelig å svare eksakt på, fordi det avhenger av serumkonsentrasjon og den kan variere ganske betydelig. I tillegg - så er dette (reseptorokkupans) en kurve som stiger bratt i starten, og går (teoretisk) mot 100% når dosen (teoretisk) går mot uendelig. Imidlertid får du da mange andre effekter enn antihistamineffekt.

En artikkel i Tidsskriftet siterer Stephen Stahl på at reseptorokkupans er 100% når dosen er 50 mg, men etter å ha lest boka til Stephen Stahl tror jeg ikke det er det han mener. Denne artikkelen er også svært kritisk til bruk av Seroquel som sovemedisin.

Hvis jeg skal estimere grovt, så tror jeg 50 mg Seroquel gir 70-80% reseptorokkupans. Det heter seg vel at over 50-60% gir en brukbar sederende effekt. Hvis du KUN er ute etter antihistamineffekt tror jeg at jeg ville nøyd meg med det, uten at jeg under noen omstendighet vil gi noen doseringsråd. Dette er helt generelt.

Endret av ISW

Kan også generelt nevne - for ren antihistamineffekt kan det holde med utrolig små doser for søvn. Det hender noen søndager at jeg tar en ørliten flis av en 25 mg Phenergan (sikkert bare 3-4 mg) og sover godt av det. Det fungerer hvis du ikke er tilvendt medisinen. Og som jeg skrev ovenfor - kurven stiger bratt i starten.

Endret av ISW

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...