Gå til innhold

Det er ikke lett å få hjelp i systemet alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skulle ønske jeg også hadde foreldre eller til og med venner som ble med en på legevakten eller i møte på dps for å snakke for en og kjempe ens sak. Det er ikke lett å være alene. Spesielt når man i utgangspunktet ikke er flink verbalt. Det er sårt å se 😢

Anonymkode: 5d91f...4b2

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skulle ønske jeg også hadde foreldre eller til og med venner som ble med en på legevakten eller i møte på dps for å snakke for en og kjempe ens sak. Det er ikke lett å være alene. Spesielt når man i utgangspunktet ikke er flink verbalt. Det er sårt å se 😢

Anonymkode: 5d91f...4b2

Det kjenner jeg igjen. Dessverre 😔

Jeg føler med deg. Nå spurte du vel ikke om løsninger, men tenkte bare jeg skulle strekke ut en hånd likevel. Har du kanskje mulighet til å følges opp av ett team (der finnes jo ganske mange forskjellige) som kanskje kan hjelpe? Det teamet jeg fulgtes opp av var veldig lavterskel og de var der for meg på legevakten, hos fastlegen og DPS og snakket for meg. Jeg sliter også alltid med å finne ordene, spesielt i situasjoner som nevnt. Og de har vert til mye hjelp 🙂 Etter hvert ble de jo ganske så godt kjent med meg og des mindre trengte jeg si og fortelle dem, for de visste og skjønte hvordan det var ut i fra tidligere erfaringer.

AnonymBruker

Jeg har bp1, har aldri hatt med venner eller familie i møte med helsevesenet selv om jeg har venner og familie. Hjelpen jeg har mottatt har vært den helsevesenet selv har foreslått å gi uten at noen andre har kjempet min sak liksom. Tror det å stå alene i møte med helsevesenet er det som er mest vanlig.

Anonymkode: c4d15...fef

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har bp1, har aldri hatt med venner eller familie i møte med helsevesenet selv om jeg har venner og familie. Hjelpen jeg har mottatt har vært den helsevesenet selv har foreslått å gi uten at noen andre har kjempet min sak liksom. Tror det å stå alene i møte med helsevesenet er det som er mest vanlig.

Anonymkode: c4d15...fef

Jeg har også vært alene på alle møter. Bortsett fra et par møter i 2017 da var min mor med på noen pårørendemøter. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...