Gå til innhold

Klarer ikke å ha et normalt forhold til mat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du en behandler? Så fall ville jeg begynt der. Hvis ikke ville jeg tatt kontakt med fastlegen og fått en henvisning. Spiseforstyrrelse/spiseforstyrret adferd krever som oftest mye å komme seg ut av på egenhånd (også selv om man får hjelp selvfølgelig). Så det kan være fint å ha en profesjonell å støtte seg til i prosessen 🙂

Gjest Vendi

Høres vanskelig ut. Har du forsøkt matplaner? At du spiser det som står på planen til hvert måltid, verken mer eller mindre. En dietetiker kan hjelpe deg med å sette opp en slik kostholdsplan. Men all hjelp starter nok best hos fastlegen. 

For min del ble jeg så lei av å stadig sprekke og overspise at jeg skjønte jeg måtte slutte å sulte meg. Jeg kunne ikke få slutt på det ene uten det andre. Jeg gikk skikkelig lei. Så hørte jeg masse på podcasten til uforstyrra/uforstyrret på Spotify. For akkurat spiseforstyrrelsen har jeg ikke fått så mye hjelp for. Jeg er ikke helt frisk, men mye bedre. 

Lurt som de over her sier å be om hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...