Gå til innhold

Kan man se på folks kropper om man har psykisk sykdom?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hurja
kupton skrev (19 minutter siden):

Nei, det kan man ikke. 

Hva med selvskadingSarr?

Men min erfaring er også at man ikke kan se det på pasientenes kropper. Jeg hadde aldri trodd at den og den var pasient om jeg ikke visste det. 

AnonymBruker

Kan du se om folk er medisinert, @kupton? Det har jeg alltid lurt på. Jeg bruker litium og lurer på om en som jobber innen psykiatri og er kjent med denne medisinen vil kunne se på fremmede at de er medisinert og dermed kunne gjette tilstanden. 

Anonymkode: f1ab6...6de

Annonse

AnonymBruker
Hurja skrev (1 time siden):

Hva med selvskadingSarr?

Men min erfaring er også at man ikke kan se det på pasientenes kropper. Jeg hadde aldri trodd at den og den var pasient om jeg ikke visste det. 

Selvfølgelig synes selvskadingsarr! 

Anonymkode: e2ff7...264

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Nei, det kan man ikke. 

Man KAN noen ganger. Man kan se skrøpelig ut, sammenkrøpet kroppsholdning, henslengt i kroppsholdning, sløv

Mens en som har det bra og god selvtillit osv vil være mer i retning av oppreist kroppsholdning, rak rygg, nesa i været

Dette er til og med ord som blir brukt for å beskrive pasienter i journalene. 

Anonymkode: de13f...ad0

AnonymBruker
Everybody skrev (24 minutter siden):

Man kan vel se det på kroppsholdning?

Ja man kan ofte det. Men igjen det handler mye om graden av psykdom og hvilken sykdom. 

Noen sier de er psykisk syke selvom de egentlig alt de sliter med er litt angst og er litt lei seg noen ganger. Dette vil ikke jeg kalle å være psykisk syk så lenge de fungerer på de viktigste områdene. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kroppsholdning, overvekt med mer?

Tidligere var det ofte lett å se, pga de bivirkningen de gamle antipsykotiske medisinene ga. Nå er dette som regel annerledes. 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig synes selvskadingsarr! 

Men en med selvskadingsarr kan være frisk. Ikke alt er livslangt. Med mindre sårene er helt røde skal man ikke anta at personen er syk i nåtid. 

AnonymBruker
Glitter skrev (17 minutter siden):

Men en med selvskadingsarr kan være frisk. Ikke alt er livslangt. Med mindre sårene er helt røde skal man ikke anta at personen er syk i nåtid. 

Og viktigst av alt er at man behøver ikke ha selvskadet i det hele tatt for å være psykisk syk og slite psykisk. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Og viktigst av alt er at man behøver ikke ha selvskadet i det hele tatt for å være psykisk syk og slite psykisk. 

Det var det vel overhodet ingen som påstod. Så hvorfor var dette viktig å poengtere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...