Gå til innhold

Redd for å bli frisk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Det er veldig vanlig å bli redd for det. Mulig jeg var det selv. Nå er det alt jeg vil bli. 

Det kan være en prosess å komme dit at en virkelig vil. Du vil nok komme dit du også. ❤

Vet bare ikke om jeg vil komme dit siden å være syk er det som er kjent for meg. Og trygt på en måte. 

Anonymkode: 44081...f9b

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet bare ikke om jeg vil komme dit siden å være syk er det som er kjent for meg. Og trygt på en måte. 

Forstår, men det er noe som vil skje når du blir lei nok av å være syk, og higer etter å starte livet ditt. 

Jeg sier ikke du er lei av å være syk. Det går å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg streber etter å bli bra, men er så knyttet til de på akuttposten. Men jeg må bestemme meg for at dit skal jeg selvsagt kun når jeg trenger det oh ikke fordi jeg savner de og den tryggheten. Og jo mer jeg er hjemme jo tryggere blir jeg her. 

Gir det mening? 

Jeg føler på akkurat det samme. At jeg ikke vet hvem jeg er uten sykdommen og at det å være syk er trygt og kjent. Jeg vet ikke om jeg er klar for å virkelig ta det steget som kreves å bli varig bedre og om mulig frisk. Jeg kjenner meg også veldig ambivalent, jeg vil fortsette i det gamle og kjente og trygge fordi jeg føler at jeg på mange måter hører til der mens jeg samtidig ønsker meg å bli frisk mer enn noe annet. Det som også skremmer meg er det at fallhøyden blir bare større og større des bedre man blir.

Jeg føler også at jeg trenger å finne ut hvem er jeg bak alt det syke? Jeg hadde måttet begynne helt på nytt. Bygget meg selv opp igjen fra grunnen av hadde jeg blitt frisk. På mange måter føler jeg meg splittet i to deler, en syk del og en frisk del. Og hva vil skje om den syke delen ikke lenger får ta plass i meg? Hva vil den delen da bli erstattet av? Jeg har tillært meg så mange overlevelsesstrategier og destruktive mestringsstrategier og på mange måter føler jeg meg styrt av sykdommen. På alle områder i livet. Hva jeg tenker og føler, mine handlinger og hvordan jeg fungerer i livet, alt er farget av sykdom. Jeg ser verden i ett helt annet syn nå enn da jeg var frisk. 

Endret av lavender
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

15-16

Spørs jo hvordan syk du har vært, men det kan jo f. Eks være vondt å bli frisk eller bedre å innse hvor mye man har gått glipp av. Mange som blir syke i så ung alder går jo glipp av normale ungdomsting som festing, kjærester, lappen, høyere utdanning osv. Det kan være vondt å kjenne på. 

Anonymkode: 295e0...b1b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...