Gå til innhold

Kan fastlegen lese journalene fra dps som er synlige for meg på Helse-Norge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes knapt noen i Norge som har det mer travelt enn en fastlege i 2023. De leser den informasjon de mener er helt nødvendig for å kunne gjøre jobben sin. Mer har de ikke tid til.

Men en bør håpe at fastlegen gjør mest mulig for å kunne gi den best mulige helsehjelp.

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Det finnes knapt noen i Norge som har det mer travelt enn en fastlege i 2023. De leser den informasjon de mener er helt nødvendig for å kunne gjøre jobben sin. Mer har de ikke tid til.

Men en bør håpe at fastlegen gjør mest mulig for å kunne gi den best mulige helsehjelp.

Jeg mente, har fastlegen tilgang på det jeg har tilgang på av mine journaler som ligger på Helse-Norge? 

Anonymkode: 1b562...240

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mente, har fastlegen tilgang på det jeg har tilgang på av mine journaler som ligger på Helse-Norge? 

Det mener jeg at det ikke finnes et felles svar på som gjelder for hele Norge. Men målet, bla for Helseplattformen, er at det skal sendes færre meldinger, og at en i stedet skal gå inn og finne opplysningene når en trenger det. Og mer presist - de opplysningene en er ute etter.

AnonymBruker skrev (På 5.4.2023 den 11.13):

Jeg har sett på Helsenorge at min fastlege har tilgang på min journal fra spesialisthelsetjenesten (innen somatikk i hvert fall). Han har kunnet gå inn og lese tidligere journaler fra et par avdelinger (poliklinisk og epikriser) flere år tilbake i tid. 

Men DPS-journaler vet jeg ikke - hva med å spørre?

Endret av Eva Sofie
AnonymBruker
Eva Sofie skrev (20 minutter siden):

Jeg har sett på Helsenorge at min fastlege har tilgang på min journal fra spesialisthelsetjenesten (innen somatikk i hvert fall). Han har kunnet gå inn og lese tidligere journaler fra et par avdelinger (poliklinisk og epikriser) flere år tilbake i tid. 

Men DPS-journaler vet jeg ikke - hva med å spørre?

Kan spørre. Ser du i tilgangsloggen at han har lest siden du vet han har tilgang? Ellers sendes vel alle epikriser til fastlege og kanskje dps sender noe til fastlege som ikke er synlig for meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...