Gå til innhold

Er det noe som heter mild mani?

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (49 minutter siden):

Jeg var nok veldig uheldig som fikk turnuslege til behandler og en overlege som ikke gadd å prate med meg. Pluss at jeg turte ikke fortelle om konspirasjonsteorien jeg mente foregikk på avdelingen, men at jeg opplevde kommunikasjon via musikk sa jeg. Den gangen jeg stjelte en bil oppsøkte jeg ikke helsevesenet før jeg hadde kræsjlandet totalt. 

Jeg tror kanskje hjernen din blir så utslitt at du blir skikkelig forvirret tilslutt. Det er kanskje ikke så rart. Jeg blir et vrak tilslutt i hvert fall. Jeg skjønner du blir redd for å ikke fanges opp. Jeg er også redd for å gjøre flere dumme ting i disse tilstandene. Jeg ble jo høy på Litium nå nylig, men ikke på langt nær så høy så medisinen hjalp meg. 

Ja, du var nok uheldig der. Skjønner godt at du ikke turte å fortelle om konspirasjonsteorien. Hvis man er paranoid, så blir man jo redd for slikt. Kan jo også være at legen tolket din kommunikasjon via musikk mer i en metaforisk retning? Musikk kommuniserer tross alt noe til oss alle, så det kan være at legen ikke tolket det på den måten du mente det?

Ja, det kan godt være. Det er vel naturlig at hjernen "kobler litt ut" under ekstreme forhold. Skjønner at du er redd for å gjøre flere dumme ting, særlig når du har gjort så ekstreme ting som å stjele en bil. Det må jo ha vært mani? Godt å høre at litium forhindret at du ble for høy. Dessverre hjelper ikke litium meg så mye når det kommer til mani, tydeligvis. Jeg opplever heldigvis at litium hjelper mot depresjonene, ikke 100%, men det er definitivt den medisinen som har tatt bort mesteparten av det depressive. 

Fortsetter under...

skogbrann skrev (29 minutter siden):

Ja, du var nok uheldig der. Skjønner godt at du ikke turte å fortelle om konspirasjonsteorien. Hvis man er paranoid, så blir man jo redd for slikt. Kan jo også være at legen tolket din kommunikasjon via musikk mer i en metaforisk retning? Musikk kommuniserer tross alt noe til oss alle, så det kan være at legen ikke tolket det på den måten du mente det?

Ja, det kan godt være. Det er vel naturlig at hjernen "kobler litt ut" under ekstreme forhold. Skjønner at du er redd for å gjøre flere dumme ting, særlig når du har gjort så ekstreme ting som å stjele en bil. Det må jo ha vært mani? Godt å høre at litium forhindret at du ble for høy. Dessverre hjelper ikke litium meg så mye når det kommer til mani, tydeligvis. Jeg opplever heldigvis at litium hjelper mot depresjonene, ikke 100%, men det er definitivt den medisinen som har tatt bort mesteparten av det depressive. 

Ikke godt å si hvordan de tolket det. 

Ja nå var det rus blandet i også, men jeg gjør ikke sånt til vanlig i rus. Jeg ble generelt sett oppfattet som "gal" av de rundt meg i miljøet den gangen. Blandet meg i en betent narko-konflikt gjorde jeg også. 

Dumt det ikke beskyttet deg godt nok mot mani. Håper du får god medisinering nå. Veldig bra det hjelper godt mot depresjon da. :)

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...