Gå til innhold

Avhengig pf, kupton og andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Terskelen for å ikke handle er lavere når jeg er sliten og har mindre selvtillit. Da må jeg presse meg ekstra hardt, selv om alt stritter i mot. Jeg må sikkert regne med sånne dager når jeg sllter med lavt selvbilde og følelse av at jeg ikke er «bra nok»? 

Anonymkode: f6ba3...9a6

Sånn at jeg ikke lar meg lure av min egen selvfølelse, mener jeg. Bare «just do it». 

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Sånn at jeg ikke lar meg lure av min egen selvfølelse, mener jeg. Bare «just do it». 

Tror det er helt normalt at det er vanskelig eller økning av symptomer når en har dårlige dager. 

Jeg er i en dårlig periode og har plutselig vanskelig for å gjøre hver minste ting alene. Vil ha noen med meg. Men må presse meg selv. Har vært innlagt og skal hjem i morgen. 

Men du må jo gi deg selv litt slack de dagene det ikke går. Ikke være for streng med deg selv. Altså øve på å handle til tross for, men ikke straff deg selv når det ikke går. Da prøver du på nytt neste gang. Det er lov å ha dårlige dager. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (26 minutter siden):

Tror det er helt normalt at det er vanskelig eller økning av symptomer når en har dårlige dager. 

Jeg er i en dårlig periode og har plutselig vanskelig for å gjøre hver minste ting alene. Vil ha noen med meg. Men må presse meg selv. Har vært innlagt og skal hjem i morgen. 

Men du må jo gi deg selv litt slack de dagene det ikke går. Ikke være for streng med deg selv. Altså øve på å handle til tross for, men ikke straff deg selv når det ikke går. Da prøver du på nytt neste gang. Det er lov å ha dårlige dager. 

Tusen takk for svar, Glitter. Da gjør jeg det. 

AnonymBruker

Er jeg svak hvis jeg unngår å dra på noe jeg har lyst til å dra på i kveld fordi jeg ikke føler meg «klar»/sterk nok? Det er noe som er kjempevanskelig for meg å gjøre. Jeg har lyst, og jeg vet jeg blir skuffet over meg selv om jeg ikke drar, samtidig er jeg så sliten og trist (og når jeg er trist har jeg lav selvtillit). 

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er jeg svak hvis jeg unngår å dra på noe jeg har lyst til å dra på i kveld fordi jeg ikke føler meg «klar»/sterk nok? Det er noe som er kjempevanskelig for meg å gjøre. Jeg har lyst, og jeg vet jeg blir skuffet over meg selv om jeg ikke drar, samtidig er jeg så sliten og trist (og når jeg er trist har jeg lav selvtillit). 

Siden du har lyst og vil føle nederlag hvis ikke du drar, synes jeg du bør dra. Så kan du kjenne på mestringsgleden etterpå, for det kommer nok til å gå bedre enn du frykter på forhånd. Sånn er det jo gjerne. :)

Endret av Vendi
AnonymBruker
Vendi skrev (2 timer siden):

Siden du har lyst og vil føle nederlag hvis ikke du drar, synes jeg du bør dra. Så kan du kjenne på mestringsgleden etterpå, for det kommer nok til å gå bedre enn du frykter på forhånd. Sånn er det jo gjerne. :)

Jeg gjennomførte, og jeg kjenner mestringsfølelse over å ha gjort noe jeg var kjempeengstelig for og utsatt i 4 mnd. Jeg fulgte rådene jeg fikk om «just do it».

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg gjennomførte, og jeg kjenner mestringsfølelse over å ha gjort noe jeg var kjempeengstelig for og utsatt i 4 mnd. Jeg fulgte rådene jeg fikk om «just do it».

Jeg sitter ikke igjen med noen god følelse utover at jeg klarte noe som føltes uoppnåelig idag. Det ble slik jeg fryktet. Jeg tror ikke jeg skal tilbake mer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...