Gå til innhold

AD uten depresjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

stjernestøv
Glitter skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke snakke med psykiateren først? 

Han var der ikke i dag, en annen psykiater skrev ut medisin. Sykepleieren ringer eller kommer i morgen, var ikke sånn her på 10 mg bare. Kan jeg gå ned til det igjen? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472257-ad-uten-depresjon/#findComment-4161666
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Psykiateren er ikke der denne uken men sykepleieren anbefalte meg å ta 20 mg til neste uke, han gjorde meg oppmerksom på at det er frivillig. Og da sa jeg jo at ja det er jo opp til meg og da kan jeg jo ta 10 mg, men han sa det var bedre jeg samarbeidet med psykiateren. Får se hvordan det går da fremover, er bare lei av dritt dager og følte det ble mer av det etter jeg økte. Sykepleieren sa jeg hadde vel dårlige dager på 10 mg og, jeg husker ikke. Men får vel ha dårlige dager da :( Blir jo ikke kvitt dem. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472257-ad-uten-depresjon/#findComment-4161775
Del på andre sider

stjernestøv skrev (50 minutter siden):

Psykiateren er ikke der denne uken men sykepleieren anbefalte meg å ta 20 mg til neste uke, han gjorde meg oppmerksom på at det er frivillig. Og da sa jeg jo at ja det er jo opp til meg og da kan jeg jo ta 10 mg, men han sa det var bedre jeg samarbeidet med psykiateren. Får se hvordan det går da fremover, er bare lei av dritt dager og følte det ble mer av det etter jeg økte. Sykepleieren sa jeg hadde vel dårlige dager på 10 mg og, jeg husker ikke. Men får vel ha dårlige dager da :( Blir jo ikke kvitt dem. 

Han sier det er frivillig for å ansvarliggjøre deg ikke som i at det er bare å gjøre som du vil mtp medisiner. Du må vente til psykiateren kommer tilbake. Eller du MÅ ikke, men det er det som egentlig er forventet av deg. 

Jeg har tidligere drevet med litt autoseponering og sånt, men det sluttet jeg med. Nå spør jeg legen hvis jeg vil slutte på noe også kommer han med sin anbefaling. Og da er det opp til meg ja, men fortsatt er det en fordel å høre på psykiater. 

Det virker bare som at når han sykepleieren sier til deg at det er jo frivillig, så tar du det som at da kan du bare trappe ned medisinen selv da uten å ha snakket med psykiater. Men det er altså ikke det han mener. 

Og det er sant. Du hadde dårlige dager på 10 mg også. Og på 0 mg. Du leter etter årsakssammenhenger til hvorfor du har dårlige dager tror jeg. Så du knytter de dårlige dagene opp til nyeste endring som i dette tilfellet er øking av dose på medisin. Hvis det var at du hadde begynt å gå tur hver dag så hadde du kanskje tenkt det var turene sin feil. Men det er depresjonen din sin feil, og kanskje du ikke har gått lenge nok på Brintellix for effekt. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472257-ad-uten-depresjon/#findComment-4161793
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (20 minutter siden):

Han sier det er frivillig for å ansvarliggjøre deg ikke som i at det er bare å gjøre som du vil mtp medisiner. Du må vente til psykiateren kommer tilbake. Eller du MÅ ikke, men det er det som egentlig er forventet av deg. 

Jeg har tidligere drevet med litt autoseponering og sånt, men det sluttet jeg med. Nå spør jeg legen hvis jeg vil slutte på noe også kommer han med sin anbefaling. Og da er det opp til meg ja, men fortsatt er det en fordel å høre på psykiater. 

Det virker bare som at når han sykepleieren sier til deg at det er jo frivillig, så tar du det som at da kan du bare trappe ned medisinen selv da uten å ha snakket med psykiater. Men det er altså ikke det han mener. 

Og det er sant. Du hadde dårlige dager på 10 mg også. Og på 0 mg. Du leter etter årsakssammenhenger til hvorfor du har dårlige dager tror jeg. Så du knytter de dårlige dagene opp til nyeste endring som i dette tilfellet er øking av dose på medisin. Hvis det var at du hadde begynt å gå tur hver dag så hadde du kanskje tenkt det var turene sin feil. Men det er depresjonen din sin feil, og kanskje du ikke har gått lenge nok på Brintellix for effekt. 

Ok da tolket jeg han feil, trodde han mente at det var bare til å slutte jeg. Får høre på psykiateren i neste uke da. 

Men hvor lang tid går det egentlig før det virker? Psykiateren sa to til fire uker, har jo stått på det flere uker enn det tror jeg. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472257-ad-uten-depresjon/#findComment-4161799
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...