Gå til innhold

AD uten depresjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ok da tolket jeg han feil, trodde han mente at det var bare til å slutte jeg. Får høre på psykiateren i neste uke da. 

Men hvor lang tid går det egentlig før det virker? Psykiateren sa to til fire uker, har jo stått på det flere uker enn det tror jeg. 

Det kan jo være det er feil medisin for deg. Noen tester seg jo gjennom hele felleskatalogen omtrent før de finner rett medisin. Derfor er det jo bra du får samtaler med psykiateren. 

Men det er sant som sagt over. Noen bivirkninger må man kanskje måtte tåle. Det kommer jo an på hva det er. 

stjernestøv
Glitter skrev (21 minutter siden):

Det kan jo være det er feil medisin for deg. Noen tester seg jo gjennom hele felleskatalogen omtrent før de finner rett medisin. Derfor er det jo bra du får samtaler med psykiateren. 

Men det er sant som sagt over. Noen bivirkninger må man kanskje måtte tåle. Det kommer jo an på hva det er. 

Uff ikke si det da. Jeg følte jeg kom meg litt på 10 mg men ble verre på 20 mg, jeg vet ikke hvorfor. 

Legen til min mann sa i går han kunne legge på seg når han gikk på de medisinene, det har psykiateren sagt til meg og men sykepleieren innrømmer ikke at man kan gå opp i vekt pga medisiner. Tok opp vekta med han i dag og, man kunne ikke se at jeg hadde lagt på meg sa han. For en vits. 

Endret av stjernestøv
stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det vet jeg ikke. Men hvofor ikke holde ut og prøve noen uker og få svaret da?

Anonymkode: f3761...bf8

Jo kan jo endelig det, det er bare tungt og jeg har det tungt fra før av. Får bare se hva psykiateren sier neste uke. 

stjernestøv skrev (44 minutter siden):

Uff ikke si det da. Jeg følte jeg kom meg litt på 10 mg men ble verre på 20 mg, jeg vet ikke hvorfor. 

Legen til min mann sa i går han kunne legge på seg når han gikk på de medisinene, det har psykiateren sagt til meg og men sykepleieren innrømmer ikke at man kan gå opp i vekt pga medisiner. Tok opp vekta med han i dag og, man kunne ikke se at jeg hadde lagt på meg sa han. For en vits. 

At noen medisiner har vektøkning som bivirkning er jo helt klart så det er jo rart å ikke ville innrømme. Men men. 

Annonse

stjernestøv
Glitter skrev (10 minutter siden):

At noen medisiner har vektøkning som bivirkning er jo helt klart så det er jo rart å ikke ville innrømme. Men men. 

Ja det syns jeg er veldig rart og legene i somatikken er mer opptatt av det enn dem i psykiatrien, der kan du gå rundt som en sprengt kalkun uten at de tar det på alvor. 

stjernestøv skrev (På 10.4.2023 den 20.16):

Hva om man tar Ad og ikke var deprimert i utgangspunktet? Skal jeg bare se på det som en angst medisin da? Vet jo ikke forskjellen på negative symptomer og depresjon og vet ikke om det har noen virkning heller. 

Det får du nok vite etterhvert. Er det et SSRI du tar? De virker jo også mot angst. Kan også være forsøket verdt å se om den også kan ha positiv effekt mot negative symptomer. 

stjernestøv
nillepia skrev (3 minutter siden):

Det får du nok vite etterhvert. Er det et SSRI du tar? De virker jo også mot angst. Kan også være forsøket verdt å se om den også kan ha positiv effekt mot negative symptomer. 

Ja får vel det, tror det er SSRI. Brintellix heter det. Ja han sa det virker mot angst og, håper den har effekt på negative symptomer. Kunne visst gi mer energi. Dagen i dag begynte med migrene så det var vondt, så var jeg hos frisøren og holdt nesten ikke ut men det gikk. Ferdig til slutt. 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja får vel det, tror det er SSRI. Brintellix heter det. Ja han sa det virker mot angst og, håper den har effekt på negative symptomer. Kunne visst gi mer energi. Dagen i dag begynte med migrene så det var vondt, så var jeg hos frisøren og holdt nesten ikke ut men det gikk. Ferdig til slutt. 

Brintellix virker på mange ulike måter, jeg håper den gir deg mer energi og mindre angst og at du opplever mindre av negative symptomer etterhvert. Men du må være tålmodig tar vel en stund før virkningen kommer for fullt. Huff, migrene er veldig plagsomt, men bra du holdt ut, det er godt å føle seg fin på håret🙂

stjernestøv
nillepia skrev (31 minutter siden):

Brintellix virker på mange ulike måter, jeg håper den gir deg mer energi og mindre angst og at du opplever mindre av negative symptomer etterhvert. Men du må være tålmodig tar vel en stund før virkningen kommer for fullt. Huff, migrene er veldig plagsomt, men bra du holdt ut, det er godt å føle seg fin på håret🙂

Ja får håpe på det :) Har nå tatt den i flere uker nå og økte jo uken før påske. Ja har mye migrene og det er plagsomt :( Syns frisøren tok litt lite av håret men men, hun var lærling. Min frisør har aldri ledig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...