Gå til innhold

Vanlig å føle seg overvåket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor vanlig er det å føle seg overvåket? Jeg har alltid følt meg overvåket og har tenkt at alle har det sånn. Men innimellom tenker jeg at det kanskje ikke er vanlig? Jeg føler meg overvåket i alle situasjoner hvor jeg er alene. Både hjemme og ute. De som overvåker meg kan være mannen min eller andre litt mer uspesifiserte folk. Har en generell følelse av at noen følger med på hva jeg gjør og muligens rapporterer videre/diskuterer/ gjør narr av. Det fører til at jeg er veldig bevisst på hvordan jeg oppfører meg også når jeg er alene og føler stor skam hvis jeg ikke oppfører meg bra nok.

Hvis det ikke er vanlig å ha det sånn, går det an å få hjelp for det? (Jeg har ingen psykoselidelse)

Anonymkode: ec916...177

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Det er ikke vanlig å føle seg overvåket. Fastlegen kan hjelpe deg. Små doser antipsykotika vil være til nytte.

Takk for svar. Det får meg til å lure på hvordan det må være å ikke føle seg overvåket konstant. Jeg kan tenke meg at det må være en følelse av frihet til å være seg selv. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har det på lignende måte. Jeg kan føle meg beglodd/iakttatt av levende og døde. Når det står på som verst klarer jeg ikke å fungere normalt. Jeg har psykoselidelse. 

Anonymkode: e0b7e...c56

Så vondt at du også har det sånn og at det påvirker deg i så stor grad! Tar du medisiner?

kupton skrev (5 minutter siden):

Det er ikke vanlig å føle seg overvåket. Fastlegen kan hjelpe deg. Små doser antipsykotika vil være til nytte.

Hvor små da egentlig om jeg kan spørre? Jeg tar 75 Truxal og 5 mg Abilify, men føler meg likevel periodevis overvåket. Spesielt politiet, men også bare at alle ser rett gjennom meg og tenker stygt for de ser hva jeg er. Jeg prater lite med helsevesenet om disse tingene så er jo ikke pga dette jeg går på Abilify. Abilify skal egentlig seponeres, men kanskje den ikke burde det  

Endret av Glitter

Annonse

Glitter skrev (14 minutter siden):

Hvor små da egentlig om jeg kan spørre? Jeg tar 75 Truxal og 5 mg Abilify, men føler meg likevel periodevis overvåket. Spesielt politiet, men også bare at alle ser rett gjennom meg og tenker stygt for de ser hva jeg er. Jeg prater lite med helsevesenet om disse tingene så er jo ikke pga dette jeg går på Abilify. 

Dette er vel ulovlig, men kanskje kunne Abilify 7.5-10mg hjelpe deg.

Endret av kupton

Jeg hadde det sånn i en periode hvor jeg levde et liv og gjorde ting jeg ikke sto inne for. Det var nok mye frykt og skam da, og jeg drømte om kameraer som fulgte med om nettene. Helt jævli egentlig. Men det var en periode på ca halvannet år før jeg tryna skikkelig, så ikke noe varig. Må være helt forferdelig stressende å ha det sånn hele tiden uten grunn. Det er langt fra normalt. 

AnonymBruker

Vi alle er jo faktisk overvåket. Av staten 

Men jeg vil si at når det har blitt sånn at overvåkingen gjør at du ikke fungerer det er da det har blitt sykelig. Jeg vil tenke at dersom du faktisk trodde mannen din overvåket deg på ekte så hadde du gått ifra han så det er nok bare tanker og angst du har. 

Anonymkode: 4b6d0...6b3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...