Gå til innhold

Kontakte tidligere behandler eller ikke?

Anbefalte innlegg

PåDolAvOgTil

Skal prøve å fatte meg i korthet. Jeg her 50 år og ufør. Hoved diagnose: F62.0, F33.9. Går på medisiner.

Jeg har hatt psykologisk og psykomotorisk behandling i langt over 10 år. Behandling avsluttet for noen år siden. Har hatt en fantastisk behandler som har hjulpet meg svært mye. Vært til samme behandler via dps.

Nylig har gamle hendelser blitt bragt fram igjen, da jeg fikk en telefon hvor vedkommende mimret om og ønsker og gjenta tidligere hendelser. Har ikke hatt kontakt med vedkommende på 30 år, men skal snart i en større setting, som han og skal i. Telefonsamtalen har vippet meg helt av pinnen. Jeg er konstant redd og overfølsom. Skjuler det så god jeg kan, da jeg er alene med ansvar for to barn med ASD. Men jeg sliter veldig. F.eks. var jeg hos tannlegen i dag for vanlig sjekk. Da tannlegen startet undersøkelsen fikk jeg helt panikk og begynte å gråte. Tror ikke tannlegen merket så mye av det, bortsett fra han kommenterte på slutten at han følte han torturerte meg. Huff.

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har veldig behov for noen å snakke med, samtidig er jeg ikke god i å si høyt hva som plager meg. Eneste jeg har snakket med om dette temaet er tidligere behandler, men han har sluttet på Dps og jobber privat uten avtale. Jeg vet ikke om det er så greit for ham om jeg tar kontakt. Jeg er tross alt ferdig behandlet. Samtidig tenker jeg han ønsker andre type pasienter siden han jobber uten avtale.

Noen synspunkter? Jeg roter meg selv inn i mørket og trenger noen som kan si: Detter gjør du……..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472280-kontakte-tidligere-behandler-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
PåDolAvOgTil

Å spørre var ikke galt nei. Har hatt time hos tidligere behandler idag og fikk akkurat den hjelpen jeg trengte. Jeg har også fått oppfølgings time. Takk skal til dere alle, jeg trengte en dytt før jeg turte kontakte behandler. Timen idag gikk så bra, at jeg nå har en god dag. 🙂 

Annonse

AnonymBruker
PåDolAvOgTil skrev (På 25.4.2023 den 15.44):

Å spørre var ikke galt nei. Har hatt time hos tidligere behandler idag og fikk akkurat den hjelpen jeg trengte. Jeg har også fått oppfølgings time. Takk skal til dere alle, jeg trengte en dytt før jeg turte kontakte behandler. Timen idag gikk så bra, at jeg nå har en god dag. 🙂 

Så godt å høre ❤️❤️ 

Anonymkode: c5d4f...a4b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...