Gå til innhold

Kupton- jeg er så engstelig nå/adhd test

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får ikke svar før på mandag. Jeg er så redd for å ikke få diagnosen og dermed ikke hjelp med symptomene jeg sliter så veldig med. Du kjenner historien min. Hva gjør jeg hvis jeg ikke får diagnosen? For symptomene er der og hemmer livet mitt i aller høyeste grad. 

Anonymkode: c2434...485

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (30 minutter siden):

Da skal jeg prøve å finne et alternativ for deg. 

Er det et alternativ for alle som er like fortvilet rundt å ikke få diagnosen og hjelp (fordi det ble konkludert med at traumer var årsaken)? Gjelder en ung dame med hele livet foran seg. Hun ble utredet av en sosionom og ble aldri testet, kun intervju på noen få timer. Hun er villlg til å gjøre alt for å få hjelp for sine vansker, og hun har bl.a gått ned 35 kg i vekt for å bedre sin livssituasjon. Hun har også deltatt i arbeidspraksis, hun trivdes men konsentrasjons og oppmerksomhetsproblemene satte kjepper i hjulene. Hun har mye kaos i hodet, og blir fort sllten som følge av det. Hun har vært så lei seg og fortvilet. Hun tok en utdannelse hun ikke får jobb i, hun gjorde det og klarte seg gjennom det fordi dette var noe hun interesserte seg for selv om hun visste det var vanskelg å få jobb innenfor, men  det var så viktig for henne å få en utdannelse. 
Der gjør vondt å være vitne til. Vi, hennes nærmeste, er rimelig sikker på at hun har adhd, men hun blir liksom ikke hørt. Til tross for dette så fortsetter hun å kjempe for å få et normalt liv og komme seg ut i arbeid. Håpet er å komme seg ut i arbeidslivet med hjelp av aap/tilrettelegging. 

Anonymkode: 8d66f...830

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det et alternativ for alle som er like fortvilet rundt å ikke få diagnosen og hjelp (fordi det ble konkludert med at traumer var årsaken)? Gjelder en ung dame med hele livet foran seg. Hun ble utredet av en sosionom og ble aldri testet, kun intervju på noen få timer. Hun er villlg til å gjøre alt for å få hjelp for sine vansker, og hun har bl.a gått ned 35 kg i vekt for å bedre sin livssituasjon. Hun har også deltatt i arbeidspraksis, hun trivdes men konsentrasjons og oppmerksomhetsproblemene satte kjepper i hjulene. Hun har mye kaos i hodet, og blir fort sllten som følge av det. Hun har vært så lei seg og fortvilet. Hun tok en utdannelse hun ikke får jobb i, hun gjorde det og klarte seg gjennom det fordi dette var noe hun interesserte seg for selv om hun visste det var vanskelg å få jobb innenfor, men  det var så viktig for henne å få en utdannelse. 
Der gjør vondt å være vitne til. Vi, hennes nærmeste, er rimelig sikker på at hun har adhd, men hun blir liksom ikke hørt. Til tross for dette så fortsetter hun å kjempe for å få et normalt liv og komme seg ut i arbeid. Håpet er å komme seg ut i arbeidslivet med hjelp av aap/tilrettelegging. 

skulle bare ønske hun fikk prøvd adhd medisin, og om de ikke hadde virket så var det bare å slutte med de. Hun har stor selvinnsikt og er en meget fornuftig og klok dame. Men pga traumer fra fortiden (som hun ikke plages med men opplyste om i utredningen som svar på spørsmål)  konkluderte de med at traumer var årsaken til hennes plager. 

Annonse

knas skrev (15 timer siden):

Utredet av sosionom? I alle dager. 

Høres rart ut. Selv ble jeg for mange herrens år siden utredet av en psykiatrisk sykepleier. Vet ikke om det er vanlig da. Tviler veldig på diagnosene hun gav meg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...