Gå til innhold

De som ønsker å krangle på dol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror at det noen ganger kan dreie seg om folk som er litt bitre. I psykiatrisk sammenheng er de kanskje såret og skuffet over at de ikke har fått alvorlig nok diagnose, får god nok hjelp, eller hyppig nok oppfølging. Så blir de på en måte litt sjalu og misunnelig på de som har/får det, og setter i gang diskusjon/krangel. Bare noen tanker. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva feiler det dem? 

Anonymkode: c7da1...cc6

Diskusjon om hva? Jeg tror imotsetning til vendi at de som alltid eller ofte skal krangle har heller mer alvorlig psykiske problemer enn de som ikke gjør det. De er nok uføre og har lite annet å gjøre i livet enn å sitte på nett. Kanskje de har så lite innhold i hverdagen at dagens største høydepunkt er at noen svarer dem på en tråd. 

Anonymkode: 24949...fdd

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (9 minutter siden):

Diagnostisk kan det være ulike ting, men jeg tenker at bitterhet og sinne er noe som går igjen uavhengig av diagnose.

Jeg får av og til på dol høre «du som klarer å jobbe og være sosial kan umulig være så hardt rammet». Jeg oppfatter det som bitterhet fra de som skriver sånne ting. 

Anonymkode: b3e38...b39

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg får av og til på dol høre «du som klarer å jobbe og være sosial kan umulig være så hardt rammet». Jeg oppfatter det som bitterhet fra de som skriver sånne ting. 

Det tror jeg også. Det var helt ekstremt en periode hvor de som var åpne om at de hadde kjæreste, venner eller jobb om at " da har du ikke ekte XXX " eller " du som påstår du er XXX kan ikke det vel "  og " Nei ! INGEN med XXX kan ha lappen, da har du ikke ekte XXX " . Det var sykt slitsomt og selv om man bare kunne overse det så ble det fort ødeleggende for diskusjonen når de lå klare som gjedder i sivet hver gang en person stilte spørsmål om diagnoser eller ønsket å dele sin erfaring som syk.

Mest sannsynlig så er de så hardt rammet selv at det blir lettere å gå inn i en alternativ virkelighet hvor de forteller seg selv at andre lyver, enn å innse at psykisk sykdom ofte gir variable funksjonsnivåer.

Anonymkode: 91c37...d93

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tror jeg også. Det var helt ekstremt en periode hvor de som var åpne om at de hadde kjæreste, venner eller jobb om at " da har du ikke ekte XXX " eller " du som påstår du er XXX kan ikke det vel "  og " Nei ! INGEN med XXX kan ha lappen, da har du ikke ekte XXX " . Det var sykt slitsomt og selv om man bare kunne overse det så ble det fort ødeleggende for diskusjonen når de lå klare som gjedder i sivet hver gang en person stilte spørsmål om diagnoser eller ønsket å dele sin erfaring som syk.

Mest sannsynlig så er de så hardt rammet selv at det blir lettere å gå inn i en alternativ virkelighet hvor de forteller seg selv at andre lyver, enn å innse at psykisk sykdom ofte gir variable funksjonsnivåer.

Anonymkode: 91c37...d93

Det er trist da - at man skal få kritikk for innsatsen man gjør for å bedre sin egen livssituasjon. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er trist da - at man skal få kritikk for innsatsen man gjør for å bedre sin egen livssituasjon. 

Mener du med dette at årsaken til at du har jobb er fordi du gjør en innsats, mens de som har samme diagnose som deg, men som ikke får til å jobbe ikke gjør eller har gjort en innsats? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener du med dette at årsaken til at du har jobb er fordi du gjør en innsats, mens de som har samme diagnose som deg, men som ikke får til å jobbe ikke gjør eller har gjort en innsats? 

Nei. 

Annonse

AnonymBruker

Jeg opplever det mer ondet virkelige liv. Jeg har en alvorlig psyk lidelse men har familie og jobb og da tror folk at jeg tuller med diagnosen. Så jeg sier det ikke til noen mer, lei av å mistenkes for å ljuge på meg en ekkel sykdom. Medisinene fungerer for bra tydeligvis 

Anonymkode: 2fd22...8c6

ISW skrev (1 time siden):

Jeg opplever egentlig bare en bruker her inne (jfr. dagboka til Glitter) som kommer med åpenbart frekke svar. Hvis hun ikke har en eller annen absurd form for humor som jeg ikke skjønner.

Dersom det er den siste utvekslingen du har på glitters dagbok du sikter til, så skjønner du åpenbart ikke humoren hennes, noe som er synd siden hun har mye innsikt. Jeg synes vel egentlig at det er kjipt at du skriver om henne på denne måten. 

Endret av frosken
frosken skrev (4 minutter siden):

Dersom det er den siste utvekslingen du har på glitters dagbok du sikter til, så skjønner du åpenbart ikke humoren hennes, noe som er synd siden hun har mye innsikt. Jeg synes vel egentlig at det er kjipt at du skriver om henne på denne måten. 

Dette synes jeg er victimblaming fra din side.

Kommentaren er frekk og nedlatende. Det er ikke min skyld at jeg ikke forstår humoren hennes (denne gangen heller). Det er hun som må oppføre seg annerledes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...