Gå til innhold

Å trykke et feil tastetrykk på nettet kan koste mye penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg klarte det da jeg skulle bestille flyreise for meg og noen venner engang. Men da var det bare å trykke kanseller innen 24 timer. Og da gikk det bra. Jeg måtte ikke betale. Men via booking på hoteller er det andre regler. Jeg skulle bare reservere et hotel i dag, med betaling i august. Men det som skjedde var at jeg må ha trykket feil. Jeg skulle trykke hotelrom reservert og refunderbar , men trykket på forskuddsbetaling,  og ikke refunderbar betaling på 14 400 kr for en uke. Jeg oppdaget det med en gang bookingen var fullført,  men det var ingen angreknapp. Det står derimot at hvis man booker med forhåndsbetaling så kan hotellet kansellere bestillingen og samtidig kreve totalbeløpet. Jeg synes det er ganske urimelig med tanke på at ferien er ikke før i august   og at det er mulig å trykke feil. 

Jeg har skrevet melding til booking, og tilbyr meg å betale innen jeg har penger på konto på tirsdag. Men fikk hjelp av samboer i etterkant. Han lånte penger til meg. 

Men hva tenker dere ? Jeg har ikke fått svar fra booking ennå,  men er det urimelig å ikke ha et angrevalg dersom man oppdager feil i bestillingen på bekreftelsen rett etter bestilling? 

Anonymkode: e8b9b...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg klarte det da jeg skulle bestille flyreise for meg og noen venner engang. Men da var det bare å trykke kanseller innen 24 timer. Og da gikk det bra. Jeg måtte ikke betale. Men via booking på hoteller er det andre regler. Jeg skulle bare reservere et hotel i dag, med betaling i august. Men det som skjedde var at jeg må ha trykket feil. Jeg skulle trykke hotelrom reservert og refunderbar , men trykket på forskuddsbetaling,  og ikke refunderbar betaling på 14 400 kr for en uke. Jeg oppdaget det med en gang bookingen var fullført,  men det var ingen angreknapp. Det står derimot at hvis man booker med forhåndsbetaling så kan hotellet kansellere bestillingen og samtidig kreve totalbeløpet. Jeg synes det er ganske urimelig med tanke på at ferien er ikke før i august   og at det er mulig å trykke feil. 

Jeg har skrevet melding til booking, og tilbyr meg å betale innen jeg har penger på konto på tirsdag. Men fikk hjelp av samboer i etterkant. Han lånte penger til meg. 

Men hva tenker dere ? Jeg har ikke fått svar fra booking ennå,  men er det urimelig å ikke ha et angrevalg dersom man oppdager feil i bestillingen på bekreftelsen rett etter bestilling? 

Anonymkode: e8b9b...450

Er det ikke sånn 24-timers kansellering heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (4 timer siden):

Er det ikke sånn 24-timers kansellering heller? 

Ja, det er det som er bra med at det er en sånn regel når det gjelder flyreiser. Men trykker man feil i bestillingen når det gjelder hoteller så er det for sent. Men jeg er spent på hva booking svarer. Jeg håper nå at jeg får en sjanse til å få gjort om bestillingen til slik jeg ønsket den. Men det spørs.  :(

Anonymkode: e8b9b...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (5 timer siden):

Er det ikke sånn 24-timers kansellering heller? 

Jeg ble litt lammet av sjokket og. Burde spurt de spørsmålet om å få gjort om bestillingen til refunderbart hotel. Jeg bare sa hva jeg hadde trykket feil, og at jeg kunne betale på forhånd på tirsdag. I følge reglene deres ser jeg ingen angretast / kansellering innen 24 timer. Det eneste er at hvis jeg ikke hadde dekning på konto så står det i reglene at de kan både kansellere bestillingen  men likevel kreve hele summen. 

Anonymkode: e8b9b...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...