Gå til innhold

Føler folk ler av meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg er ute, så derfor tør jeg knapt å gå ut. Jeg er overvektig (ikke veldig) og prøver å kle meg ordentlig. Men jeg takler ikke gå ut lenger. Ble mobbet på skolen og vokste opp med mye kjeft og kritikk. Så jeg sliter med sterk skamfølelse og selvforakt. Det er en nedadgående spiral dette som har vart lenge. Nå har det blitt veldig ille og jeg fungerer nesten ikke i det hele tatt. Så hva gjør jeg? 

Anonymkode: 05f4f...a8b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472410-f%C3%B8ler-folk-ler-av-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det har blitt så ille at jeg ligger mye i senga på dagtid. Jeg har personer rundt meg (foreldre) som hele tiden skal påpeke feilene mine. Har så lite kontakt med dem som mulig. Nå sendte jeg en sms til en psykolog som har fulgt meg opp for noe annet og spurte om det var mulig å få behandling for dette. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når jeg er ute, så derfor tør jeg knapt å gå ut. Jeg er overvektig (ikke veldig) og prøver å kle meg ordentlig. Men jeg takler ikke gå ut lenger. Ble mobbet på skolen og vokste opp med mye kjeft og kritikk. Så jeg sliter med sterk skamfølelse og selvforakt. Det er en nedadgående spiral dette som har vart lenge. Nå har det blitt veldig ille og jeg fungerer nesten ikke i det hele tatt. Så hva gjør jeg? 

Hvorfor skulle folk le av deg? Gjør du noe som du ville ha ledd av hvis en annen gjorde det?

Samfunnet er stapp fullt av folk som veier mer enn de ønsker, så overvekt gir neppe folk grunnlag for å le av deg:-)

AnonymBruker
frosken skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle folk le av deg? Gjør du noe som du ville ha ledd av hvis en annen gjorde det?

Samfunnet er stapp fullt av folk som veier mer enn de ønsker, så overvekt gir neppe folk grunnlag for å le av deg:-)

Du har nok rett men så var det å koble inn den rasjonelle siden da. Er ikke så flink til det

Jeg tror ikke så mange ler av andre jeg da. Hvem er det som i tilfelle gjør det? Hadde jeg sett at noen gjorde det, så ville jeg trodd at det var noe i veien med dem. Heldigvis kan jeg ikke huske å ha sett at det skjer etter at jeg var tenåring. 

Godt du har tatt kontakt med psykolog for hjelp. Og der er definitivt hjelp å få. Det er en ubehagelig og vanskelig følelse du strever med, men man må forsøke tenke på at det bare er en følelse, og at det ikke er reelt. Selv hvor vanskelig det kan være.

Annonse

stjernestøv

Jeg har vært redd for å være blant folk men har jo oppdaget at de er ikke så verst, i dag når jeg var på apoteket smilte flere folk til meg og jeg smilte igjen. Og når jeg først går tur kan ukjente folk hilse på meg, jeg trodde de så ned på meg pga vekten. 

AnonymBruker
frosken skrev (På 20.4.2023 den 11.52):

Jeg har ikke særlig tillit til folk, tror de er ute etter meg fordi det er det jeg er vant til. Jeg har aldri vært god nok for andre og de har alltid funnet feil på meg. Så hvorfor skulle ikke også fremmede synes det, kanskje jeg ser latterlig ut. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (På 20.4.2023 den 13.04):

Jeg tror ikke så mange ler av andre jeg da. Hvem er det som i tilfelle gjør det? Hadde jeg sett at noen gjorde det, så ville jeg trodd at det var noe i veien med dem. Heldigvis kan jeg ikke huske å ha sett at det skjer etter at jeg var tenåring. 

Du har sikkert rett, man kan godt tenke at det er noe i veien med folk som ler. Men tenker at det er meg det er noe galt med da, hvis noen smiler eller ser på meg. 

AnonymBruker
lavender skrev (På 20.4.2023 den 13.42):

Godt du har tatt kontakt med psykolog for hjelp. Og der er definitivt hjelp å få. Det er en ubehagelig og vanskelig følelse du strever med, men man må forsøke tenke på at det bare er en følelse, og at det ikke er reelt. Selv hvor vanskelig det kan være.

Ja for det blir jo så virkelig for meg. Tør nesten ikke gå ut og når jeg gjør det så er jeg veldig stressa og takler ikke hvis noen ser på meg feks. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (På 20.4.2023 den 19.12):

Jeg har vært redd for å være blant folk men har jo oppdaget at de er ikke så verst, i dag når jeg var på apoteket smilte flere folk til meg og jeg smilte igjen. Og når jeg først går tur kan ukjente folk hilse på meg, jeg trodde de så ned på meg pga vekten. 

Så bra at du har oppdaget at folk ikke er så verst. Kanskje folk flest ikke er nedlatende og kritiske, kan jo være at jeg har opplevd mer kritikk og negativitet enn det som er vanlig. At de jeg har hatt rundt meg er mer kritiske enn folk flest? Og derfor tror jeg det skal være sånn..

AnonymBruker
Everybody skrev (På 20.4.2023 den 20.42):

Jeg ler aldri av andre mennesker når jeg er ute, hvorfor skal jeg det?

Ja det er vel litt rart å oppføre seg sånn, enig. Men når man er så mislykket som meg så må de vel nesten le? 

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har ikke særlig tillit til folk, tror de er ute etter meg fordi det er det jeg er vant til. Jeg har aldri vært god nok for andre og de har alltid funnet feil på meg. Så hvorfor skulle ikke også fremmede synes det, kanskje jeg ser latterlig ut. 

Fremmede er ikke særlig opptatt av hvordan andre folk ser ut å gata, og de vet jo ingenting om hvordan den personen er. 

AnonymBruker
frosken skrev (6 minutter siden):

Fremmede er ikke særlig opptatt av hvordan andre folk ser ut å gata, og de vet jo ingenting om hvordan den personen er. 

Ja du har vel kanskje rett i det. Jeg går ikke rundt å ler av folk i alle fall. Det er vel jeg som sliter med paranoia/mistenksomhet og ekstremt lavt selvbilde...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra at du har oppdaget at folk ikke er så verst. Kanskje folk flest ikke er nedlatende og kritiske, kan jo være at jeg har opplevd mer kritikk og negativitet enn det som er vanlig. At de jeg har hatt rundt meg er mer kritiske enn folk flest? Og derfor tror jeg det skal være sånn..

Jeg opplevde mye kritikk i oppveksten men det var hjemme, oppdaget at andre folk er ikke sånn. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (29 minutter siden):

Jeg opplevde mye kritikk i oppveksten men det var hjemme, oppdaget at andre folk er ikke sånn. 

Jeg har nok dessverre opplevd mye negativt både hjemme, på skole og arbeidsplasser, m.m. Så ikke mye tiltro til mennesker igjen her.. men det er jo bra du fikk andre erfaringer 🙂

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har nok dessverre opplevd mye negativt både hjemme, på skole og arbeidsplasser, m.m. Så ikke mye tiltro til mennesker igjen her.. men det er jo bra du fikk andre erfaringer 🙂

Det er synd du har opplevd det, trodde ikke folk var sånn så det er ikke bra. Jeg opplevde jo mobbing på skolen da. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Det er synd du har opplevd det, trodde ikke folk var sånn så det er ikke bra. Jeg opplevde jo mobbing på skolen da. 

Kanskje jeg har litt skyld i det selv, når man tolker noe negativt så blir det kanskje sånn til  slutt? Trist at du ble mobbet, det er vondt.

stjernestøv
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje jeg har litt skyld i det selv, når man tolker noe negativt så blir det kanskje sånn til  slutt? Trist at du ble mobbet, det er vondt.

Det er jo ikke bra å tolke alt negativt nei men du er jo ikke skyld i det om noen kritiserer deg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...