Gå til innhold

Gebyr fra posten og søker på detalj så kommer: «finner ikke ordre nr»


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Ja jeg har tastet riktig! 
så nå tør jeg ikke betale før jeg har fått bekreftet at dette faktisk ikke er svindel, selv om det er på Digipost.

Årsaken er visst at en sending ikke hadde blitt registrert sendt. Men i dag kom den som ankommet hos kjøper!!!! 
det har vært helligdager da, så det er vel forsinkelser pga det men skulle tro posten vet at det er helligdager.

Jeg er dritt lei av disse chat botene som ikke forstår en dritt, og det er stengt om helgene. 
 

Altså, jeg er så dritt lei av dette korrupte faenskapet. Ikke finner siden ordrenummer og ikke får jeg noen videre forklaring på årsaken til fakturaen. 
 

Helvetes korrupte fittetryner. Mildt sagt. Jeg dro på utleveringssted, hun som tok imot den sa at jeg ikke får kvittering hos de fordi dette var gjort på nett. Må jeg ta kontakt med utleveringssted eller posten for dette? Kjenner jeg sånne situasjoner riktig, må jeg fungere som en kasteball mellom posten OG butikken en liten stund, sånn som det alltid er i sånne situasjoner. 
 

Hvordan kan jeg få et gebyr/faktura for en ting som faktisk er sent?? 
 

 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg fått mange ganger. Fra "posten" og andre selskap. Men frakten har jeg betalt på forhånd. De kan ikke i etterkant av at "kontrakten" er signert og si at du må betale mer. Men jeg får alltid disse meldingene på SMS eller mail. 

Litt verre å vurdere om det er svindel sendt på digipost. Det går vel an det også. Meldingen er i hvert fall helt typisk slik svindel. Beløpet som må betales er lite som feks 10 eller 30 kr, men cluet er at du må oppgi betalingsinformasjon og den sendes ikke til posten som er en sikker side. Den sendes til noen som vil misbruke betalingsinformasjonen din. Hvis du trykker på linken og ikke kommer til posten sin originale nettside så er det svindel. En nettside med lang url og gjerne noe utenlandsk så er det ikke tvil i hvert fall. 

Jeg hadde ikke begynt å styre med masse telefoner. Jeg hadde sittet i ro i båten og ventet og sett om pakken dukket opp i posten. Det har jeg gjort hver gang og pakken kommer hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er slikt jeg har fått i mailen i det siste. 

Den ene er typisk sånn at de ikke kunne levere pakken så oppgi info her. Og den andre krever de bekreftelse på forsendelsen. Det er fort gjort å glemme seg av og bare klikke i god tro. Men ordrebekreftelsen fikk du da du bestilte varen samme med oppgitt frakt og betaling av dette. Så videre betalingskrav kan du regne som svindel å være. Samme med at ytterligere bekreftelse ikke skal være nødvendig. Og begge de to mailene jeg fikk så er avsenders adresse tydelig oppspinn. Men vet at posten har vært plaget med at de oppgir å være posten.no. det er derimot ikke sikkert det er url som kommer opp hvis du trykker på linken. 

Screenshot_20230428_084600_Chrome.jpg

Screenshot_20230428_084521_Chrome.jpg

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (På 28.4.2023 den 8.43):

Det har jeg fått mange ganger. Fra "posten" og andre selskap. Men frakten har jeg betalt på forhånd. De kan ikke i etterkant av at "kontrakten" er signert og si at du må betale mer. Men jeg får alltid disse meldingene på SMS eller mail. 

Litt verre å vurdere om det er svindel sendt på digipost. Det går vel an det også. Meldingen er i hvert fall helt typisk slik svindel. Beløpet som må betales er lite som feks 10 eller 30 kr, men cluet er at du må oppgi betalingsinformasjon og den sendes ikke til posten som er en sikker side. Den sendes til noen som vil misbruke betalingsinformasjonen din. Hvis du trykker på linken og ikke kommer til posten sin originale nettside så er det svindel. En nettside med lang url og gjerne noe utenlandsk så er det ikke tvil i hvert fall. 

Jeg hadde ikke begynt å styre med masse telefoner. Jeg hadde sittet i ro i båten og ventet og sett om pakken dukket opp i posten. Det har jeg gjort hver gang og pakken kommer hver gang. 

Dette er fikset. Jeg kontaktet posten. Jeg hadde ikke vært nøye nok med målene. Så det er betalt og ute av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Hvorfor får man melding om helgen fra posten men så er ikke kunderservice tilgjengelig?? 
Leverte inn en ny pakke forrige uke, og fyren som tok imot sa det bør gå bra fordi den var mye kortere enn maxmål, men 1 cm større enn dybde. Den der fitteposten har sendt ny faktura. Har det gått veldig dårlig hos de i det siste siden det er sånn mas om penger hele tiden? 
Helvetes tapsprosjekt og fittetryner. Jaja, ikke så store sumer så jeg kan fint støtte de med noen hundrelapper sikkert jeg. Men virker som de finner hver eneste unnskyldning for å få penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (På 22.4.2023 den 8.56):

Ja jeg har tastet riktig! 
så nå tør jeg ikke betale før jeg har fått bekreftet at dette faktisk ikke er svindel, selv om det er på Digipost.

Årsaken er visst at en sending ikke hadde blitt registrert sendt. Men i dag kom den som ankommet hos kjøper!!!! 
det har vært helligdager da, så det er vel forsinkelser pga det men skulle tro posten vet at det er helligdager.

Jeg er dritt lei av disse chat botene som ikke forstår en dritt, og det er stengt om helgene. 
 

Altså, jeg er så dritt lei av dette korrupte faenskapet. Ikke finner siden ordrenummer og ikke får jeg noen videre forklaring på årsaken til fakturaen. 
 

Helvetes korrupte fittetryner. Mildt sagt. Jeg dro på utleveringssted, hun som tok imot den sa at jeg ikke får kvittering hos de fordi dette var gjort på nett. Må jeg ta kontakt med utleveringssted eller posten for dette? Kjenner jeg sånne situasjoner riktig, må jeg fungere som en kasteball mellom posten OG butikken en liten stund, sånn som det alltid er i sånne situasjoner. 
 

Hvordan kan jeg få et gebyr/faktura for en ting som faktisk er sent?? 
 

 

Du sa vel ikke at noen var fittetryner til noen? 😱

Anonymkode: b075a...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du sa vel ikke at noen var fittetryner til noen? 😱

Anonymkode: b075a...d94

Nei. Hvordan det? Og hvorfor henger du deg opp i det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Men jeg tenker nå på krav generelt. Hvorfor er det penger som skal kreves? Det er alltid krav av penger!! Fordi det ikke finnes noe annet å kreve? 😛.   
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Nei. Hvordan det? Og hvorfor henger du deg opp i det? 

Fordi det var et veldig stygt ord..

Anonymkode: b075a...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Men jeg tenker nå på krav generelt. Hvorfor er det penger som skal kreves? Det er alltid krav av penger!! Fordi det ikke finnes noe annet å kreve? 😛.   
 

Fordi de er dum i hodet 

Anonymkode: b075a...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det var et veldig stygt ord..

Anonymkode: b075a...d94

Jeg er klar over at det er en kundebehandler som må ta seg av og jeg vet at det ikke er vedkommende sin skyld. Så såklart slenger jeg ikke ting til de. Men det er et ord jeg bruker når noen er veldig…masete og smålig bla

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi de er dum i hodet 

Anonymkode: b075a...d94

Hvor andre steder enn hodet kan man være dum? Har hørt «dum i hodet» før, og hva er vitsen med å si «i hodet» for det er bare ett sted å være dum og det er i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (5 minutter siden):

Hvor andre steder enn hodet kan man være dum? Har hørt «dum i hodet» før, og hva er vitsen med å si «i hodet» for det er bare ett sted å være dum og det er i hodet. 

Lol😁

Anonymkode: b075a...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (8 minutter siden):

Jeg er klar over at det er en kundebehandler som må ta seg av og jeg vet at det ikke er vedkommende sin skyld. Så såklart slenger jeg ikke ting til de. Men det er et ord jeg bruker når noen er veldig…masete og smålig bla

Masete? Har du sinneproblemeer?

Anonymkode: b075a...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sender/formidler pakker og beskjeder har sitt system de går etter. Kan vi ikke være litt ydmyke og ikke alltid kjefte og smelle fordi vi ikke får alt opp i hendene. Folk er så kravstore, skal ha beskjed helst i går om alt mulig. Og så skal man ikke godta forsinkelser og menneskelige feil.

Og i tillegg til dette så skal vi nesten ikke betale noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Osten skrev (1 minutt siden):

De som sender/formidler pakker og beskjeder har sitt system de går etter. Kan vi ikke være litt ydmyke og ikke alltid kjefte og smelle fordi vi ikke får alt opp i hendene. Folk er så kravstore, skal ha beskjed helst i går om alt mulig. Og så skal man ikke godta forsinkelser og menneskelige feil.

Og i tillegg til dette så skal vi nesten ikke betale noe.

Hvem sikter du til? Meg eller andre? Jeg har gjort en menneskelig feil å levert inn en pakke som var 1cm større i dybden, men mye mindre i både bredde og lengde og han som tok i mot sa det bør gå bra. 
Så skal da posten ha 130 for det. Selv om det ikke er en stor sum så begynner jeg å lure på om det skal komme faktura hver helvetes gang jeg sender med de! Voldsomt som alle skal ha penger hele tiden. Datasystemer klikker veldig ofte, men regningene kommer alltid frem ;) det er noe som skurrer litt synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikter til alle som klager og okker seg over posten og post nord og andre som formidler pakker/sendinger.  De som jobber med dette skal også ha noe å leve av, så vi trenger ikke bli sure fordi vi må betale. Og folk gjør stort sett så godt de kan, 

Du får bli mer nøye med å ta mål av det du sender, da vet du.

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Osten skrev (18 minutter siden):

Jeg sikter til alle som klager og okker seg over posten og post nord og andre som formidler pakker/sendinger.  De som jobber med dette skal også ha noe å leve av, så vi trenger ikke bli sure fordi vi må betale. Og folk gjør stort sett så godt de kan, 

Du får bli mer nøye med å ta mål av det du sender, da vet du.

Klager ikke over forsinkelser. Men jeg irriterer meg når det har gått bra å gjøre det sånn før, og bare plutselig så skal de ta gebyr for 1 cm. Når også den som tar imot sier det går bra.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (16 minutter siden):

Men jeg irriterer meg når det har gått bra å gjøre det sånn før, og bare plutselig så skal de ta gebyr for 1 cm. Når også den som tar imot sier det går bra.. 

Budene til Helthjem måler ikke pakkene, så da kan det gå bra med noen små avvik.

På Postens sentral på Lørenskog sendes alle pakker (eller noen stikkprøver, det vet jeg ikke) gjennom en "sprekk" som er nøyaktig etter målene til de forskjellige takstene. De som ikke passer helt, blir stoppet. Dermed kan også små avvik én vei bli ilagt gebyr. Derfor har de også en slik "sprekk" med riktige mål på postkontorene, slik at de kan teste. Det er automatisert på sentralen, de klemmer f.eks. ikke luft ut av pakken før den sendes gjennom åpningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
laban skrev (1 time siden):

Budene til Helthjem måler ikke pakkene, så da kan det gå bra med noen små avvik.

På Postens sentral på Lørenskog sendes alle pakker (eller noen stikkprøver, det vet jeg ikke) gjennom en "sprekk" som er nøyaktig etter målene til de forskjellige takstene. De som ikke passer helt, blir stoppet. Dermed kan også små avvik én vei bli ilagt gebyr. Derfor har de også en slik "sprekk" med riktige mål på postkontorene, slik at de kan teste. Det er automatisert på sentralen, de klemmer f.eks. ikke luft ut av pakken før den sendes gjennom åpningen. 

Ja jeg har aldri hatt disse problemene med helthjem. Men de henter ikke her jeg bor faktisk, og så jobber vel de med postnord og der er det den irriterende greia at vi må printe et ark. Hos posten får vi en kode vi bare skriver på og kan legge den i postkassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...