Gå til innhold

Begynnende spiseforstyrrelse? Ta det opp med behandler eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror kanskje jeg har en begynnende spiseforstyrrelse og lurer på om jeg burde ta det opp med behandler eller ikke. Eller... egentlig så har det vart en stund. I alle fall overspisingen der jeg i blant kaster opp. Overspising har jeg vel slitt med siste 8 år kanskje. Spiser MYE og fort. Så blir jeg så uvel at jeg kaster opp av og til. Jeg har ikke helt orket å ta det opp i behandling før ettersom jeg har hørt at der ikke er så mye hjelp å få uansett og det ikke blir så veldig tatt på alvor. Men nå har jeg begynt å gå ned i vekt også, kjenner på veldig mestringsfølelse når jeg er sulten. Som at jeg gjør noe veldig bra. Også har jeg kuttet ut en del matvarer jeg ser på usunt som drikke med kalorier, pasta, frukt osv. Har også veldig trang til å veie gram og telle kalorier. Får nesten fnatt hver gang jeg ikke gjør det. 

Så hva sier dere? Hva er fordelene og ulempene med å ta det opp med behandler? Behandler er forøvrig psykiatrisk sykepleier så vet ikke hvor mye kompetanse hun har på akkurat dette. 

Anonymkode: 33f74...2fb

Fortsetter under...

AnonymBruker

Leste igjennom det jeg har skrevet en gang til nå og ser at det kanskje er litt uklart i forhold til det med vektnedgangen. Det er ikke slik at jeg spiser mye og fortsatt går ned i vekt, men jeg spiser lite i perioder også overspiser jeg i perioder. Veksler litt på. 

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (51 minutter siden):

Det er nok lurt å ta det opp, mye lettere å ordne opp før det tar helt av❤️

Det har du rett i. Synes bare det er så skummelt. Også er jeg redd for å ikke bli tatt på alvor også. 

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har du rett i. Synes bare det er så skummelt. Også er jeg redd for å ikke bli tatt på alvor også. 

Jeg skjønner, du kan jo skrive det på en lapp og gi det til psykologen også😊

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner, du kan jo skrive det på en lapp og gi det til psykologen også😊

Ja, det var en god ide, skal tenke litt på det også ser jeg hva jeg gjør. Jeg tror jeg vil klare si det høyt også... 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...