Gå til innhold

Hjelp - må på gynekologisk undersøkelse og er redd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må på gynekologisk undersøkelse i dag hos fastlegen. For det første har jeg forferdelig angst for en slik undersøkelse. For det andre er legen mildt sagt lite hyggelig mot meg - og er en mannlig lege. Jeg har fått noen symptomer som jeg må sjekke, ellers hadde jeg aldri ville blitt undersøkt av vedkommende. Hva bør jeg gjøre? Jeg kan kanskje be om å bli henvist til gynekolog men det tar sikkert tid før jeg får komme til og symptomene jeg har er jeg faktisk veldig engstelig for. Håper ikke dette blir et traume for meg, da gynekologisk undersøkelse er noe jeg er utrolig redd for. Har angstlidelse, ptsd og opplevd overgrep. Råd? Er en klemme..

Anonymkode: ec8d0...07a

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg må på gynekologisk undersøkelse i dag hos fastlegen. For det første har jeg forferdelig angst for en slik undersøkelse. For det andre er legen mildt sagt lite hyggelig mot meg - og er en mannlig lege. Jeg har fått noen symptomer som jeg må sjekke, ellers hadde jeg aldri ville blitt undersøkt av vedkommende. Hva bør jeg gjøre? Jeg kan kanskje be om å bli henvist til gynekolog men det tar sikkert tid før jeg får komme til og symptomene jeg har er jeg faktisk veldig engstelig for. Håper ikke dette blir et traume for meg, da gynekologisk undersøkelse er noe jeg er utrolig redd for. Har angstlidelse, ptsd og opplevd overgrep. Råd? Er en klemme..

Har du snakket med legen din? Og går du i behandling nå?

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (5 minutter siden):

Har du snakket med legen din? Og går du i behandling nå?

Nei har ikke snakket med legen, har kommunal oppfølging men går ikke i behandling.

AnonymBruker

Vis det ikke er så akutt at du må undersøkes i dag, kan du ringe en privat gynekolog ,det bruker ikke å være lang ventetid. Koster litt da +/- 1500 kr. Men private leger er generelt mer hyggelige og imøtekomme ,er min erfaring, uansett om det er gyn.eller hudlege. 

Anonymkode: 8062c...e75

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...