Gå til innhold

Hvorfor er det galt at politiet bruker vold mot folk som motsetter seg arrest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Til de som vil høre politimannens versjon er den her:

https://www.politiforum.no/voldstiltalt-polititjenestemann-jeg-star-i-ettertid-trygt-i-den-maktbruken-jeg-hadde/258633

Greit å høre begge sider før en dømmer folk. Og husk, noen må vøre politi, så er dere urimelig strenge vil det kun være feminister igjen i politiet, og tror dette offeret og andre vil bli veldig glad da. Men, tror noen andre vil bli mindre glad.

Anonymkode: 6fa1f...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Til de som vil høre politimannens versjon er den her:

https://www.politiforum.no/voldstiltalt-polititjenestemann-jeg-star-i-ettertid-trygt-i-den-maktbruken-jeg-hadde/258633

Greit å høre begge sider før en dømmer folk. Og husk, noen må vøre politi, så er dere urimelig strenge vil det kun være feminister igjen i politiet, og tror dette offeret og andre vil bli veldig glad da. Men, tror noen andre vil bli mindre glad.

Anonymkode: 6fa1f...999

Det kvalmeste er at denne politimannen kaller det å bruke vold og å banke noen for "maktbruk" når det egentlig er "voldsbruk" 

Anonymkode: a38a9...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser at det var mye støtte til offeret og ris til poltiimannen her. Deler dere fortsatt samme synspunkter eller har dere endret mening i ettertid? La merke til en ting, 1.8 promille, mens han i den opprinnelige nyhetssaken hevdet han ikke være særlig full, også en del tilknyttinger til kriminalitet delt i hovedsakelig aviser Egmont ikke ønsker å assosieres med, men litt i nettavisen også, som jeg føler reduserer troverdigheten litt.

Fortsatt ACAB stemning her eller? :P 

Anonymkode: 6fa1f...999

Det er da mange aviser som har nevnt resten av kriminaltiten han er en del av. Og det har ligget ute ganske lenge. Både Laagendalsposten og Drammens tidende har skrevet om bedrageriene han har blitt tiltalt for tidligere også. Det er ikke akkurat ukjent for verken folk i Vestfossen eller nærområdene hva han har drevet med. 

https://www.laagendalsposten.no/fornarmet-i-politivold-saken-etterforskes-for-bedrageri-og-ulovlige-vapenbesittelser/s/5-64-1341181

Anonymkode: 2acea...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 21.28):

Aldri skjønt den greia, alle virker sjokkert over at folk som motsetter seg arrest får juling frem til de blir arrestert, altså de kan på ethvert tidspunkt få volden til å slutte ved å adlyde (som de er lovpålagt å gjøre) men velger istedenfor fritt å fortsette. Men hva er alternativet dere ønsker istedenfor? Og hvorfor? 

At folk så står frem med fult navn og bilde etter en sånn hendelse viser at det er noe jeg ikke skjønner siden de tydeligvis forventer full støtte fra samfunnet, noe avisene ivertfall pusher for, og ikke er bekymret for hvordan de fremstår.

Så, noen som hyller disse modige mennene, som kan forklare hvorfor?

 

Anonymkode: 6fa1f...999

Jeg syns på mange måter det er veldig bra at du bringer opp dette teamet. 

Balansegangen mellom hva som oppfattes som politivold og ikke er så sinnsykt vanskelig å bli klok på. Etter at krenkesamfunnet, Gen-z osv lærte seg å prate. 

Ja, der finnes korrupte/råtne politibetjenter der ute. Det er ikke til å skyve under en stol. Men det betyr likevel IKKE at all politibetjenter er råtne/korrupte. Medlemmer av krenkesamfunnet balanser på en syltynn linje. Jeg tror ikke, jeg VET at de ikke ser dette selv. Men i litt for mange tilfeller vil vi ende opp med et lovløst samfunn om dfisse som ofte skriker høyest får viljen sin. Og da vil for alvor også hudfarge, seksuell legning osv spille en stor rolle. 

For all del, få bort med Politi-konstabler som bryter Grunnloven. Men før man skriker ut om alt mulig, dersom man selv mener noen gikk over streken. Den utviklingen er FARLIG. Fordi veldig av disse er akkurat samme ulla som en del av disse offiserene som er voldelige. Puste med magen og tenke før man blir helt dust er ikke deres sterke side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...