Gå til innhold

Jeg vet aldri hvordan jeg føler meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har det problemet at jeg egentlig veldig sjelden vet og kjenner på kroppen hvordan jeg føler meg. Feks. om behandler spør om jeg føler meg deprimert eller oppstemt eller på normal (jeg har bipolar) så klarer jeg sjeldent svare.  Jeg har liksom bare den samme likegyldigheten og tomheten hele tiden. Så jeg baserer meg stort sett på hvordan behandler sier at jeg fremstår (familie eller venner sier aldri noe om det). 

Er det ett problem? Er det noe jeg burde jobbe med? Jeg føler jo litt det men vet ikke om jeg klarer det å endre det. 

Anonymkode: e29e5...76a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472561-jeg-vet-aldri-hvordan-jeg-f%C3%B8ler-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jo du vet jo åpenbart det. Du sier jo selv at du føler deg tom og likegyldig . 

Jo, du har vel rett. Er bare at jeg aldri klarer på å svare på om jeg føler meg normal/hypoman/deprimert. Hadde vert fint å kunne det... Både for egen del men også behandlers.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, du har vel rett. Er bare at jeg aldri klarer på å svare på om jeg føler meg normal/hypoman/deprimert. Hadde vert fint å kunne det... Både for egen del men også behandlers.

Hva tenker du normal er? 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hypomani eller depresjon (eller evnt. en mildere grad av dette).

Dette sier egentlig ingenting konkret. Du føler seg flat? Du vet åpenbart hvordan du føler deg ift hva du tenker om tilstand. Kan du ikke si det da, 🙂

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Dette sier egentlig ingenting konkret. Du føler seg flat? Du vet åpenbart hvordan du føler deg ift hva du tenker om tilstand. Kan du ikke si det da, 🙂

Jo. Jeg kan jo det. Men det sier jo ikke behandler så mye?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har det problemet at jeg egentlig veldig sjelden vet og kjenner på kroppen hvordan jeg føler meg. Feks. om behandler spør om jeg føler meg deprimert eller oppstemt eller på normal (jeg har bipolar) så klarer jeg sjeldent svare.  Jeg har liksom bare den samme likegyldigheten og tomheten hele tiden. Så jeg baserer meg stort sett på hvordan behandler sier at jeg fremstår (familie eller venner sier aldri noe om det). 

Er det ett problem? Er det noe jeg burde jobbe med? Jeg føler jo litt det men vet ikke om jeg klarer det å endre det. 

Jeg vet ikke hvordan det er å være bipolar. Jeg har ikke bipolar men kan relatere til det du skriver. Har ikke tenkt at det er sykt med det. Det er ikke alle som er i kontakt md følelsene sine av ulike grunner. Kjenn på hva som passer deg best. 

Anonymkode: e73b7...495

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan det er å være bipolar. Jeg har ikke bipolar men kan relatere til det du skriver. Har ikke tenkt at det er sykt med det. Det er ikke alle som er i kontakt md følelsene sine av ulike grunner. Kjenn på hva som passer deg best. 

Hm. Men de fleste har det vel ikke sånn? Kan kjenne meg igjen i det å ikke ha kontakt med følelsene mine. Vet ikke hvorfor det endte opp med å bli sånn for meg da.

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke? 

Jeg vet ikke helt egentlig. Det var bare min første tanke. Men kanskje det ville vert mer til hjelp om de virkelig visste hvordan jeg faktisk føler meg fremfor bare gjetning?

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hm. Men de fleste har det vel ikke sånn? Kan kjenne meg igjen i det å ikke ha kontakt med følelsene mine. Vet ikke hvorfor det endte opp med å bli sånn for meg da.

Jeg vet ikke helt egentlig. Det var bare min første tanke. Men kanskje det ville vert mer til hjelp om de virkelig visste hvordan jeg faktisk føler meg fremfor bare gjetning?

Ja. Bare si det du skriver her? 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vet ikke hva som er normalt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...