Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
påskelilje skrev (1 minutt siden):

En ting til: Når jeg trener, må jeg bruke håndskinner, for å fordele trykket av stanga eller manualene på et større område av hånda. Jeg klarer ikke å løfte vekter uten disse skinnene. Hjemme på kjøkkenet bruker jeg ikke skinnene, og det er jo derfor jeg innimellom ikke klarer helt enkle bevegelser av tallerkner og stekepanne - faktisk i går også et  stor krus med kaffe som jeg hold i hanken i stedet for inntil selve kruset......

Aha, beklager mitt teite svar. Jeg var ikke klar over at du hadde dette problemet. Da skjønner jeg jo at du trenger en lett stekepanne 😘

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472603-stekepanne/page/2/#findComment-4165871
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (1 time siden):

Ja, vi snakket om det, og jeg er i stor grad enig. Men akkurat når det gjelder fingrene og hendene, så har jeg dessverre en veldig stor svakhet, som det trolig ikke går an å trene bedre. Spesielt det innerste leddet på høyre tommel er ufattelig svakt og det kommer helt grusomme ilende smerter innimellom, som gjør at jeg innimellom slipper det jeg holder. De andre fingrene er også svake pga artrose, og jeg har mistet tallerkner i kjøkkenbenken når jeg skulle rydde dem fra oppvaskmaskinen og inn i skapet. Jeg er jo sterk i armene, men det virker som om styrketrening ikke hjelper på fingrene og til dels håndleddet. Revmatologen sa til meg at det var veldig bra at jeg trente styrketrening for å bygge opp muskulaturen rundt de store muskelgruppene, men utenom vedlikehold gjennom vanlig hverdagslige bevegelser var det nok ikke så mye håp for at jeg kan bli sterkere i fingrene, bare utsette ytterligere svakhet.

Vi jobber jo mye med ved, og jeg har ingen problemer med å bære store tunge kubber, når jeg bærer med armene. Men når jeg løfter vedsekker, holder jeg jo mer med fingrene, og det er veldig tungt. Så akkurat stekepanne, som er tung og lang, der momentet blir stort pga vekt x arm, er ikke noe for meg, selv om jeg så veldig gjerne skulle kunne bli sterkere, i alle fall så sterk at jeg kan løfte to middagstallerkner på en gang med en hånd fra oppvaskmaskinen og være sikker på at fingrene holder såpass at jeg ikke glipper dem.... 😞 

Akkurat som hos meg, det har ikke noe med styrken i biceps å gjøre. 😊

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472603-stekepanne/page/2/#findComment-4165880
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...